GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1] 2 3

Auteur Topic: Zou jij een Local Game Store beginnen?  (gelezen 4885 keer)

Skullboy

• Gast
Zou jij een Local Game Store beginnen?
« Gepost op: augustus 03, 2016, 04:30:03 pm »

Ik zou dat zeker wel doen als ik genoeg financiering had. Naast 40K en Fantasy zijn er genoeg andere tabletop games te verkopen.

En jij?
« Laatste verandering: augustus 03, 2016, 04:34:18 pm door Skullboy »

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
Re: Zou jij een Local Game Store beginnen?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2016, 05:14:11 pm »

Hier in de regio Den Haag/Rotterdam is de markt volgens mij dusdanig verzadigd dat het weinig interessant zou zijn nog een winkel te openen. Daarnaast is mijn baan afwisselender en heeft betere werktijden, dus de behoefte is er bij mij niet echt.
3D printen en meer: www.dreid.nl

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2016, 05:14:20 pm »

Naaa. I like money :)

Rijk wordt je er niet van. Lijkt me wel leuk voor erbij though als investering

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2016, 05:14:48 pm »

Als je geld kwijt wil moet je vooral een Local Game Store beginnen in Nederlands.

Slechts een aantal locaties zijn echt haalbaar en levensvatbaar.

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2016, 05:27:10 pm »

Nee.

De ene reden is dat ik ik een vak heb waar ik genoeg plezier aan beleef en winkeltje spelen niet leuk genoeg is - ik heb het lang genoeg gedaan als werknemer. Als winkelier zouden er daarnaast nog te veel niet-leuke dingen bijkomen die ik als zzp-er kan beperken.

Maar de andere reden is dat het volgen mij lastig is om het aan de praat te krijgen. Zoals gezegd is de markt op veel plaatsen al behoorlijk verzadigd, en op andere is de spoeling te dun. Dus je zou erg creatief moeten zijn - en ik twijfel eraan of ik dat ben.

Kudos voor degenen die het wel proberen, ik wens ze alle succes.
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: augustus 03, 2016, 05:59:59 pm »

Het is niet alleen verzadiging, maar ook gewoon locatie kosten en het aanbod dat je voert.

Kijk naar bv. The Gamekeeper in Amsterdam, zo een beetje de enige die na al die jaren zijn kop boven water heeft weten te houden. En dat is geen spellen winkel zoals jij en ik die zou willen voeren. De GW op het Rokin is niet voor niets verhuist naar de Rozengracht als eenmanszaak.

Iets als de purperendraak in Groningen, betaald een heel stuk minder voor een centrale locatie dan dat je dat doet in de Randstad. De oude locatie van de Purperen Draak kost €17.500/jaar. Als je een dergelijke ruimte huurt in Amsterdam, zoals bv. de Kinkerstraat (waar ook een game winkel heeft gezeten) betaal je al vlot het dubbele. Dat is het verschil tussen er wel/niet van kunnen leven.

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
« Reactie #6 Gepost op: augustus 03, 2016, 09:26:34 pm »

Odorexloze luidruchtige eigenwijze stinkjeugd zonder geld die het altijd beter weet een hangplaats bieden? Nee, bedankt  ;D.
Prima dat er FLAGS zijn, probeer ook altijd wat op miniatuurgebied te kopen als ik er ben maar de hobby moet wat mij betreft een hobby blijven, en geen dagelijkse verzoeking. Heel blij met en heel knap van de mensen die het wel kunnen - en er nog enthousiast over zijn, elke keer weer, als er weer een zeikerd langskomt die iets onmogelijks wil -, maar ik zou er knettergek worden. Binnen een dag.  :-\
Very 'Eavy,
Very Metal!

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: augustus 03, 2016, 10:09:30 pm »

elke keer weer, als er weer een zeikerd langskomt die iets onmogelijks wil -, maar ik zou er knettergek worden. Binnen een dag.  :-\
Change begins at yourself... ;-)

borkbork

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: augustus 04, 2016, 08:26:31 am »

Van je hobby je beroep maken klinkt vaak leuker dan het is. In de praktijk gaat het 'beroeps' gedeelte vaak het 'hobby' gedeelte overschaduwen, en loop je best het risico dat je je hobby kwijt raakt.

Duncan McDane

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: augustus 04, 2016, 01:23:48 pm »

@Cergorach: Neuh, je moet je eigen beperkingen kennen en retail is niks voor mij. Nooit geweest ook...
Very 'Eavy,
Very Metal!

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: augustus 04, 2016, 11:34:33 pm »

LoD ik bedoel die zeikerd... ;-)

Duncan McDane

• Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: augustus 05, 2016, 12:05:16 am »

Ik ben zelf net zo'n zeikerd hoor  :P.
Maar kan al heel slecht tegen gezanik van mensen die via internet bij mij kopen, en irl is dat nog veel erger. Had het al als puber die op zaterdag/zondag bij de bezinepomp werkte en het is alleen maar erger geworden. Nogmaals, oprecht bewondering voor mensen die elke dag in een winkel staan, elke keer weer die uitdaging aangaan om zelfs de ergste zeikstraal nog iets aan te smeren en het nog leuk vinden ook. Een skill die dit character nooit zal masteren, helaas... En dan is aan zo'n spellenwinkel nog geen hout  te verdienen ook...  :-\
Dus, daarom, jongens en meisjes, elke keer als je er bent gewoon wat kopen in je FLGS, al is het maar een lullig potje verf. Voor je het weet zitten ze er niet meer en kun je 30 kilometer verder rijden voor je meuk  ;)
Very 'Eavy,
Very Metal!

Spacefrisian

• Hero Member
  • EXTERMINATE!!
« Reactie #12 Gepost op: augustus 05, 2016, 09:35:25 am »

Zou het niet erg vinden als er een game winkel in Drachten zou komen, desnoods een mix van card, board, tabletop en computer games (4Games klinkt wel hip voor zo'n zaak of niet?)

Maar om er zelf 1 te beginnen lijkt voor mij niets
The clans are marching against the law
Bagpipers play the tunes of war
Death or glory I will find
Rebellion on my mind

Dementii

• Full Member
« Reactie #13 Gepost op: augustus 05, 2016, 12:59:23 pm »

Dus, daarom, jongens en meisjes, elke keer als je er bent gewoon wat kopen in je FLGS, al is het maar een lullig potje verf. Voor je het weet zitten ze er niet meer en kun je 30 kilometer verder rijden voor je meuk  ;)

Ik koop ook altijd wat in de Warhammer winkel waar ik kom. Soms bestel ik iets van internet en laat het daar bezorgen, maar je moet zo'n winkel inderdaad ook in leven houden.
Nu helpt het dat ik het gemakkelijk kan betalen. Als ik dat niet kon dan zou ik ook zoeken naar alternatieven die goedkoper zijn.

Skullboy

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 15, 2016, 12:53:30 pm »

Ik koop ook altijd wat in de Warhammer winkel waar ik kom. Soms bestel ik iets van internet en laat het daar bezorgen, maar je moet zo'n winkel inderdaad ook in leven houden.
Nu helpt het dat ik het gemakkelijk kan betalen. Als ik dat niet kon dan zou ik ook zoeken naar alternatieven die goedkoper zijn.
Customer loyalty blijft idd belangrijk voor (F)LGS's.

En dan is aan zo'n spellenwinkel nog geen hout  te verdienen ook...  :-\
Niet alleen bij spellenwinkels. Ondernemersarmoede is een fenomeen die vaker terugkeert dan je denkt.

desnoods een mix van card, board, tabletop en computer games (4Games klinkt wel hip voor zo'n zaak of niet?)
+1 Variatie blijft altijd een verwelkoming.

Als LGS zou ik zelfs de Start Collecting paketten binnenhalen. Blij dat GW besloten heeft om kortingpa*BLAM* "KETTERIJ! GW doet niet aan kortingen! Nu allemaal naar de dichtstbijzijnde inquisitor gaan voor extra straf."

Maar het gaat een uitdaging worden om Forge World producten te verkopen.
Pagina's: [1] 2 3