GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Wie speelt wat?  (gelezen 5034 keer)

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
Wie speelt wat?
« Gepost op: september 02, 2016, 12:23:27 pm »

Ik ben een tijdje geleden, o.a. Met IC, een rollenspel campagne begonnen.
Oldskool D&D, 4 spelers en mijzelf als GM, bij mij thuis.

Wat, hoe en waar spelen jullie?
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
Re: Wie speelt wat?
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2016, 07:10:09 pm »

Naast Oldskool, met Helm, dus, ben ik verwikkeld in nog twee andere campaigns van de 5th Ed. D&D. Eentje in de standaard setting, en daarnaast pas begonnen aan Curse of Strahd.
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2016, 07:34:14 pm »

Alweer een paar jaar de zozeer verguisde 4e editie D&D met mijn vaste maandagavondgroep. Inmiddels 17e-18e level.

We zijn 20 jaar geleden begonnen als D&D-groepje (2nd Ed) , in onze studententijd, en zaten al spoedig op 7 man. We zijn inmiddels een vriendenclub komen nog steed bijna elke maandagavond bij elkaar en zijn inmiddels met 8. In de tussentijd is buiten de maandagavond o.a. Vampire en Chthulhu gespeeld, we hebben elk jaar een boardgameweekend met minsten een grote boardgame.  In het roleplayen kwam na een aantal jaar bij tijd en wijle flink de klad, maar 4e editie houden we alweer een tijdje vol. De groep is groot, het is nogal chaotisch en door het skirmish-element is er actie en is het relatief gemakkelijk de aandacht erbij te houden. Maar ik vind hte ook gewoon een mooi, goed werken systeem.
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Gurth

• Jr. Member
  • **
    • understairs.nl
« Reactie #3 Gepost op: september 03, 2016, 10:49:38 am »

Tegenwoordig speelt onze groep alweer een jaar of drie Earthdawn (eerste editie uit 1993 — ik heb welgeteld één boek van tweede editie en niks laters :) ), daarvoor een jaartje of twee AD&D 2e editie. In de afgelopen 25 jaar hebben we voornamelijk Shadowrun (tot en met derde editie — de nieuwere vind ik amper Shadowrun meer), D&D3, AD&D, Earthdawn en Deadlands (jawel, wederom de originele editie) gespeeld, met daartussenin nog allerlei andere spellen voor kortere perioden, waaronder Vampire: The Masquerade, Paranoia, een Shadowrun/Kult-crossover (waarbij ik de spelers niks verteld had over het Kult-gedeelte … dat vonden ze tijdens de campagne uit), en nog zo een paar.

We spelen met een groep van een man of zes (incl. GM) in principe eens in de twee weken op zaterdagavond bij twee van de spelers thuis, maar de laatste twee maanden of zo ligt het stil omdat er elke keer teveel mensen niet kunnen door vakanties en zo :(

Dragonfly

• Moderator
  • Hero Member
  • Whoohoo!
« Reactie #4 Gepost op: september 05, 2016, 03:07:40 pm »

Ik speel ook al weer een jaar of 20.
Begonnen met Oog des Meesters en later Warhammer RPG en D&D.
Nu spelen we met een clubje alweer een jaar of 2 Iron Kindoms RPG en Meester ik alweer anderhalf jaar Werewolf the apocalypse.
Binnenkort (als alle vakanties zijn afgelopen) gaan we met een nieuwer groepje Unleashed spelen.
When in doubt set something on fire!
Sorry isn't an excuse when you do something stupid on purpose.

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #5 Gepost op: september 05, 2016, 08:53:35 pm »

OdM, geweldig!

Dat was mijn introductie in de "malle spellen" in 1986 toen ik 10 jaar oud was. Daarvoor speelde ik Go en Schaken.
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4

robin

• Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: september 05, 2016, 09:57:44 pm »

OdM, geweldig!

Dat was mijn introductie in de "malle spellen" in 1986 toen ik 10 jaar oud was. Daarvoor speelde ik Go en Schaken.

Feest der herkenning, hier idem. OdM was een belangrijke reden waarom ik me met wargames bezig houd en waarvoor ik mijn eerste figuren kocht en schilderde. Overigens al 20 tot 25 jaar geen rpgs meer gespeeld.

Gr. Robin

Gurth

• Jr. Member
  • **
    • understairs.nl
« Reactie #7 Gepost op: september 06, 2016, 10:59:35 am »

OdM
Volgens mij heb ik daar ooit een karakter voor gemaakt, toen één van de spelers het wilde GM’en omdat hij er een nieuwe editie van gekocht had. Het voornaamste dat ik me ervan herinner is dat karakters ook negatieve eigenschappen hadden waar je punten aan moest geven.

Helaas is het nooit van de grond gekomen om redenen die ik me niet meer kan herinneren.

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: september 06, 2016, 11:11:46 am »

Klooi nog af en toe met Pathfinder. Na een break van 10 jaar begint de OWOD echter weer te kriebelen.
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.
Pagina's: [1]