GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: oudere spelletjes op nieuwe laptop?  (gelezen 1933 keer)

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
oudere spelletjes op nieuwe laptop?
« Gepost op: januari 22, 2017, 02:03:04 pm »

Ik zit met een probleem.
ik heb laatst een nieuwe laptop gekocht ,met windows 10 op. ik krijg mijn oudere spelletjes (met name battle for middel earth2 en rome total war 1 of age of empires) wel geinstaleerd maar ze willen niet spelen.
iemand een idee waar het probleem zit en of ik die spelletjes toch nog kan spelen of dat ik ze uit mijn hoofd moet zetten?
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
Re: oudere spelletjes op nieuwe laptop?
« Reactie #1 Gepost op: januari 22, 2017, 03:21:56 pm »

Rome TW (de originele) heb ik redelijk aan de praat gekregen op mijn jonge laptop (nog geen jaar oud). Deze destijds wel via Steam geïnstalleerd, dus wellicht zat er een patch inbegrepen om deze op Windows 10 te kunnen draaien? Age of Empires (III) doet het geloof ik ook goed; deze wel vanaf de schijfjes geïnstalleerd.

Makoto

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: januari 22, 2017, 03:33:07 pm »

Er is een optie als je de .exe van het spel met rechtermuisklik aanklikt en in de eigenschappen kijkt zou er een manier moeten zijn om het spel als een 'ouder' programma te spelen. Voor veel spellen is dit genoeg, maar sommige hebben wat extra werk en patches nodig.

Ik weet alleen hoe het in nederlands heet, mijn windows 10 is engels en bij mij staat het onder:

Rechter klik > properties > compatibility > Run this program in compatibility mode: > oudere windows versie

bloodthrister

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: januari 22, 2017, 04:39:47 pm »

Er is een optie als je de .exe van het spel met rechtermuisklik aanklikt en in de eigenschappen kijkt zou er een manier moeten zijn om het spel als een 'ouder' programma te spelen. Voor veel spellen is dit genoeg, maar sommige hebben wat extra werk en patches nodig.

Ik weet alleen hoe het in nederlands heet, mijn windows 10 is engels en bij mij staat het onder:

Rechter klik > properties > compatibility > Run this program in compatibility mode: > oudere windows versie
Dit is wat ik ook altijd deed of doe in zo'n situatie. Helaas ook op een Engelse Windows 10, dus ik kan je ook geen vertaling geven. :-(
als er 2 echtparen, echt paren
dan hebben 4 echtgenoten, echt genoten

Sylverstorm

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: januari 22, 2017, 07:27:20 pm »

Waarschijnlijk ook wel te vinden met de Engelse termen, maar hierbij in het Nederlands voor de liefhebber:

Eigenschappen > Compatibiliteit > Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor: > oudere windows versie

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #5 Gepost op: januari 22, 2017, 08:08:49 pm »

thanks, ik heb ze gevonden. maar lijkt spijtig genoeg niet te werken. battle for middel earth blijft in het start scherm hangen en rome sluit gewoon terug af.
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Sylverstorm

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: januari 22, 2017, 08:43:30 pm »

Citaat van: reza0838
hey guys. i got the solutions from reddit. i just want to mention that this worked for me. and moreover, with AA still on.

"go to steam launch options and type in -ne to the command line, that worked for me. (-ne runs in in borderless mode. once you set up your screen resolution in the menu, re launch the game with the -ne still running, and it will be good to go!"

Source : https://www.reddit.com/r/totalwar/comments/3f25fr/rtw_wont_start_on_windows_10/

Source: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?691185-Rome-1-and-Windows-10&p=14640671&viewfull=1#post14640671

Er staat net iets voor bovenstaande ook nog iets over anti-aliasing uitzetten. Ik heb zelf niet verder gelezen, maar er zijn 6 pagina's met reacties die je eventueel nog kunt doorlezen.
Pagina's: [1]