GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Wilde plannen, graag feedback  (gelezen 3418 keer)

Hircine

• Newbie
  • *
Wilde plannen, graag feedback
« Gepost op: januari 10, 2017, 10:50:56 pm »

Hallo allen,

ik heb t volgende gekozen voor mijn age of sigmar leger,

ALLES MET KEYWORD NURGLE

dit betekent dat ik binnen de grand alliance chaos ga blijven, en dat slaves to darkness, nurgle rotbringers, daemons of nurgle. en clan pestilens. allemaal uit gaan maken van mijn collectie

Ik heb nu een flinke core opgebouwd, voornamelijk voetsoldaten. met wat ondersteuning hier en daar.
Het idee is om een plaguesmog congregation te hebben. voor gifgas (iedere beurt d3 mortal wounds)
En daarvoor chaos warriors op te stellen om voor een paar beurten klappen te vangen zodat het gas zn werk kan doen.
Een klein groepje cavalry om mijn flanken te beschermen of vijanden te onderscheppen.
En een glottkin om al mijn infantery te buffen. (plaguemonks met 2 wounds each en 5 attacks per model? yes please!)

Hier is wat ik momenteel heb/mee bezig ben. (nog niet alles is geschilderd. hoewel ik op de glottkin na wel alles assembled heb nu)

60 plague monks
48 chaos warriors met halberds
20 plague censer bearers
10 chaos knights
1 chaos lord on daemonic mount
1 plague furnace
1 plagueclaw catapult
1 glottkin
1 daemon prince

dit alles is nog niet uitgeteld qua punten, maar ik verwacht als ik alles op tafel zet zon 2500 punten te hebben.
het is bewust aan de flinke kant zodat ik nog kan experimenteren en modellen weg kan laten waar onnodig.

ik ben zeer benieuwd naar jullie commentaar en of tips :)

Gr Hircine

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
Re: Wilde plannen, graag feedback
« Reactie #1 Gepost op: januari 11, 2017, 09:07:33 am »

Leuk! Mijn feedback zal vooral positief blijven, Thema gaat bij mij voor alles. Daar is het van doordrenkt, en vooral bij AoS is dat juist waar men naar moet streven.

Enig idee hoe groot je de units maakt? Vooral de plaguemonks wil je lekker massief houden, Chaos warriors kunnen allicht wat kleiner.

Hircine

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: januari 11, 2017, 10:24:21 am »

ja ik ben een behoorlijke fluffnerd. zowel voor fantasy als 40k. met dank aan archwarhammer van youtube haha.
Vandaar ook een thematisch leger met allerlei ziektes en stank en alle andere blessings van grootvader nurgle.
De chaos warriors aanbidden nurgle en doen hier vrijwillig aan mee, de skaven zijn doodsbang dat ze zelf ziekgemaakt zullen worden. (of iig nog zieker dan dat ze al zijn)
En haken daarom maar aan bij het verspreiden van de glorieuze smerigheid.

Ik denk tevens dat ik mijn meeste units minimaal zal houden in size.
Omdat de meeste van mijn units zullen dienen als roadblocks voor mijn cencer bearers en plague furnace.
Dit lijkt me goed omdat je dan meer overkill creert bij de tegenstander.
10 plague monks hebben zonder buffs 10 wounds, dan kan de tegenstander wel 20+ damage potentieel hebben met zn zombie dragon.. (ik roep maar wat xD)
Maar je kunt maar 1 unit plague monks per beurt doden, ergo die dragon gaat 6 beurten bezig gehouden worden. (en vangt iedere beurt 2x d3 mortal wounds zo niet meer)
Tevens helpen kleine unit sizes ook met battleshock voor zover ik weet, al maakt dat toevallig voor de plague monks weinig verschil haha (lafaards!)
Hetzelfde principe denk ik door te zullen voeren als ik mn army lists ga maken.

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: januari 11, 2017, 10:53:33 am »

Je kan wel meer units dood maken in één beurt hoor :] je mag de verschillende attacks verdelen over alle units die in range staan. Dan maar hopen dat jij volgende beurt initiative hebt ^_^

Als je kleine units hebt, toch oppassen voor missile units: die dingen causen best eenvoudig battleshock. gelukkig heb je tegen Destruction en Death daar relatief weinig last van. Order zul je extra voor moeten oppassen ;]

Hircine

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: januari 11, 2017, 11:41:46 am »

Zowiezo vrees ik Legers met veel ranged units haha ik Ben nogal traag en kan weinig terugschieten. Zat eraan te denken om nog uit te breiden met extra catapults en epidimius (meer buffs is meer beter)

Hircine

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: januari 30, 2017, 12:59:00 am »

Kan iemand wat vragen voor mij beantwoorden/helpen meedenken?

1: in de officiele regels staat dat je in AoS van model tot model moet meten. gebeurt het vaak dat er vanaf de bases gemeten word?
ik heb namelijk nu al gemerkt dat mijn plaguemonks met 1"range de glottkin niet vanaf bepaalde hoeken kunnen raken tenzij ik ze op de grote base erbij zet.

2: met armybuilding 1000 points. 990 is geen probleem lijkt me... maar 1010?

3: banners, musicians, leaders voor plaguemonks. er staat duidelijk dat je moet kiezen voor je leader tussen een boek of een scroll.
mag je alle 2 de banners? mag je alle 2 de musicians?.... hebben die hun normale wapens dan ook nog? of gaat dat IPV hun woe stave?

4:battleline units. wat is beter. 30 marauders. 10 chaos warriors. of 5 putrid blightkings. allemaal 180 punten, allemaal toegang tot dezelfde buffs want keyword nurgle.
heeft iemand ervaring met deze units? of liggen ze omdat de point costs dicht bij elkaar liggen, ze ook qua efficientie dicht bij elkaar?

5:glottkin is een named character neem ik aan? ook al zijn het 3 gebroeders glott?
dus dat zou betekenen dat ie geen extra gear mee mag nemen?

6: ik heb wat armylists in gedachten. voor zowel 1000 als 2000 points, willen mensen daar commentaar op leveren/die zien? zo ja. post ik die hier? of in een nieuwe topic?

Groetjes! Rens

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: januari 30, 2017, 09:53:53 am »

1: Eigenlijk altijd. Bases op bases plaatsten staat dom en sommige mensen doen veel moeite voor extra toffe bases: iets wat dan snel teniet wordt gedaan. Het gros van de spelers meet gewoon vanaf base naar base.

2. 1000 punten is 1000 punten. Minder is prima, meer is not done ;) Dan zou je dus voor de 990 moeten gaan.

3. Je mag de hele unit banners geven als je dat zou willen, maar de effecten stacken niet. Meestal staat er in de entry: Als de unit 1 of meerdere banners heeft, dan krijgen ze bonus x. Al heb je er dus 100 in een unit, Bonus X  wordt altijd maar één keer uitgedeeld. Zelfde voor musicians. Qua wapen options hadden ze dacht ik nog gewoon hetzelfde wapen wat ze normaal zouden hebben.

4. Beter is relatief. Sommige situaties is A beter, andere weer B. Ik zou altijd gaan voor de awesome-effect: en dan voor Putrid Blightkings gaan (modellen zijn awesome!). Voor meeste variteit denk ik dat ik voor de chaos warriors zou gaan: prima all-rounders.

5. Ik vermoed het, maar weet ik niet zeker... Heb het boek niet zo aandachtig bekeken ;)

6. Nieuw topic is imo prima, maar ik ben geen mod ^_^ Je kan ze altijd gewoon hier plaatsen, of anders in "Warhammer Tactieken" ( http://www.gwhobby.net/forum/index.php?board=5.0 )

Hircine

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: januari 30, 2017, 09:54:58 pm »

4. Beter is relatief. Sommige situaties is A beter, andere weer B. Ik zou altijd gaan voor de awesome-effect: en dan voor Putrid Blightkings gaan (modellen zijn awesome!). Voor meeste variteit denk ik dat ik voor de chaos warriors zou gaan: prima all-rounders.

ik had een iets ander awesome effect in gedachten, ik wou marauders en zombies splicen en bewerken met greenstuff. om een plague zombie marauder force te maken.
die dan veel buffs en extra saves krijgen van een chaos sorcerer lord, warshrine, en herald of decay.

ik vind putrid blightkings er ook heel tof uitzien, maar omdat het minder models zijn stacken de buffs daar minder prettig op :P
(ze staan zowiezo op mn lijstje hoor haha, maar ze worden waarschijnlijk geen core units. perhaps 1 squad om iets belangrijks te beschermen ofzo)

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: januari 30, 2017, 10:27:27 pm »

Klinkt alsof je al een plan hebt uitgedokterd;) Altijd kwasten waar je zin in hebt ;)

Hircine

• Newbie
  • *
« Reactie #9 Gepost op: januari 30, 2017, 10:41:31 pm »

het lijkt me heel erg leuk voor een leger, thematisch en. omdat het dan heel anders gaat werken als mn 2000 points force

maar ik weet niet ofdat het any good zal zijn xD en aangezien ik nog geen marauders in huis heb. wil ik niet zomaar tijd en geld investeren in models die ik nooit meer ga fielden.

is het normaal om legers te zien met veel goedkope units buffed up the !@#$% met alles wat ze maar kunnen krijgen?
weet iemand hoe dat soort legers spelen/ performen? wat zouden de voor en nadelen van zo'n leger zijn?

heeft er iemand misschien ideeen hoe ik van de models die ik al heb een aardige 1000 points list kan maken? ik heb bij de models die ik nu heb namelijk het idee dat het synergy mist
(tenzij je de glottkinn en de plaguesmog congregation drbijhaalt, maar das niet te doen binnen 1000 points xD)

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: februari 01, 2017, 11:22:29 pm »

Ik doe het met mijn zombies ook. Zet de juiste spells aan en commanders in range en je krijgt +2 attacks, hit on 2+ wound op 2+ zombies.

Werkt leuk de eerste keer dat je iemand er mee verrast, daarna lukt het je nooit een tweede keer ^_^

Hircine

• Newbie
  • *
« Reactie #11 Gepost op: februari 04, 2017, 01:39:24 pm »

hahaha xD heerlijk

nog een vraagje voordat ik met wat armylists kom.
op de warscroll van de chaos sorcerer lord staat dat ie een mount mag hebben. maar de GW verkoopt geen mount.
tevens staat er in het generals handbook ook alleen een point costs voor de sorcerer zonder mount.

mag je een mount zelf fixen? en zo ja wat voor basesize zou die moeten hebben?
moet die bijvoorbeeld per se op een paard. of zou je bijvoorbeeld een tzeentch sorcerer ook op een disc kunnen mounten, of een slaanesh sorcerer op zo'n worm met borsten?
(kan me zo voorstellen dat er verschillen zijn in balance afhankelijk van hoe groot de base is.)

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: februari 04, 2017, 02:54:25 pm »

Check vooral de description van het model of iets wel of niet gangbaar is.

Voorbeeld: een freeguild general staat er duidelijk bij: zet hem op een paard of niet, your choice. Als het staat in de description mag je alles doen.

Als het er niet in staat, is er waarschijnlijk een aparte warscroll voor.

Vergeet overigens niet: met een knol wordt je wel een stuk groter en kan iedereen vrij eenvoudig Line of Sight naar je tracen.

Hircine

• Newbie
  • *
« Reactie #13 Gepost op: februari 04, 2017, 05:14:29 pm »

Heb 3 armylists bedacht waarbij ik bijna al mn models kan gebruiken :)

2 1000 points TZEENTCH lists, en 1 2000 points NURGLE list.

(ik had zoveel slaves to darkness models over. en met de nieuwe tzeentch releases leek het me leuk om een beetje variatie toe te voegen.)

nurgle eerst, want daar ben ik nu druk mee aan het kwasten.

2000 points nurgle army:

1 Glottkin                                                 - 480 point
1 Plague furnace                                        - 220 points
1 chaos sorcerer lord                                  - 140 points
5x 10 plague monks                                   - 350 points
3x 10 chaos warriors                                  - 540 points
3x 5 plague censer bearers                          - 180 points
Warscroll battalion: plaguesmog congregation - 80 points

Totaal:                                                      - 1990 points

Command trait: great destroyer
artefacts: Chaos talisman op de plague furnace, en crown of conquest op de sorcerer lord. (ja dat mogen er 2 zijn, want ik gebruik een warscroll battallion)

De glottkin als general. de warriors als battleline met de censer bearers daar direct achter.
de spells van de glottkin en de sorcerer kunnen de warriors nog wat langer staande houden. (hopelijk lang genoeg)
terwijl de censer bearers mortal wounds doen met hun gifgas.
de plaguemonks kunnen objectives proberen te pakken. en de plague furnace duwen.
de plague monks krijgen 5 attacks per model met de buff van de glottkin, en 6 op de charge.

Pro's : betrouwbare mortal wounds, heel veel gewone attacks, redelijk wat staying power dmv goede saves op de warriors, en een truckload aan wounds in totaal
Con's : weinig mobility, erg gevoelig voor ranged firepower.

Tzeentch 1000 points defensive list:

1 fatemaster                            - 140 points
2x 10 chaos warriors                 - 360 points
1x 5 chaos chosen/daemon prince - 160 points                        -
1 chaos warshrine                     - 200 points
1 chaos sorcerer lord                 - 140 points

totaal:                                     - 1000 points

Command trait: Illusionist
Artefact: blade of fate
Bonus Spell: shield of fate

de fatemaster als general, de 9 destiny dice gebruik ik niet of nauwelijks met dit leger.
waardoor de fatemaster alle gemiste hit en wound rolls mag rerollen. en waardoor de shield of fate gefaalde saves van 1 2 of 3 mag rerollen.
de buff van de warshrine laat je alle gefaalde saves rerollen van een tzeentch unit.
de chaos chosen zitten erin om de damage van de warriors te buffen, maar met een daemon prince zou ik een extra spell kunnen casten.

Pro's : warriors die bijna geen damage vangen, fatemaster die helemaal HAM kan gaan, als het bergafwaarts gaat kan ik altijd nog destiny dice gaan gebruiken.
Con's : weinig mobility. kwetsbaar voor hoge rend.

Tzeentch 1000 points offensive list:

1x chaos lord on daemonic mount                    - 140 points
2x5 chaos knights                                         - 400 points
1x 10 chaos warriors                                     - 180 points
1x chaos sorcerer lord                                   - 140 points
1x exalted hero of chaos                                - 80 points

Warscroll batallion:godsworn champions of ruin - 60 points

totaal:                                                         1000 points

Command trait: daemon spark
Artefacts: timeslip pendant op de chaos lord on daemonic mount, paradoxical shield op de sorcerer

de lord on mount als general. die in een van de battle rounds 1 extra damage doet met zn wapens. en 2x mag aanvallen.
een unit knights of warriors, of de exalted hero. mogen per turn 2x aanvallen tegen een hero or monster, vanwege de batallion
de exalted hero mag altijd 2x aanvallen als ie gecharged heeft. (of 3x als ik m kies voor de battalion ability)
dit leger kan de destiny dice vrij gebruiken, maar heeft geen manier om er nieuwe bij te krijgen.

Pro's: erg mobiel, erg goed tegen hero's en monsters.
con's: slecht tegen hordes, geen manier om destiny dice aan te vullen.

wat vinden jullie ervan mensen? :) ik hoor graag reacties en commentaar.
(ja ik zal binnenkort ook wat foto's laten zien van waar ik mee bezig ben haha)

Gr Rens
Pagina's: [1]