GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: [1]

Auteur Topic: bound army, formations, oude force org  (gelezen 2746 keer)

Christian

• Sr. Member
bound army, formations, oude force org
« Gepost op: januari 30, 2017, 09:26:32 pm »

hallo,

ik heb een vraag die ik na mijn idee niet duidelijk terug kan vinden. Zoals ik het in regelboek terug vind staat er, om een bound leger te spelen kun je twee dingen doen, of je gebruikt de oude force organisation chart, of hebt een detechment. Nu kun je je leger op de oude manier bouwen, en hebt vrije keus in units maar krijgt geen extra voordelen. Of je pakt de nieuwe detechments en krijgt vanalles extra.

Nu is mijn vraag, hoe zit dat met de formaties. Mag ik die alleen gebruiken als ik een detechment heb waar deze in vermeld staan, of mag ik deze ook in de FOC gebruiken?

Deze vraag stel ik na aanleiding van toernooi regels waar je maar een detechment uit dezelfde codex mag hebben. Maar als ultramarine speler wel graag items uit angels of death boek wilt gebruiken, en mij niet volledig duidelijk is hoe je dit moet lezen.

Als iemand me dit wild uitleggen, en eventueel kan zeggen waar bij GW ik dit kan terug vinden.

Alvast bedankt

Niller

• Jr. Member
  • **
Re: bound army, formations, oude force org
« Reactie #1 Gepost op: januari 30, 2017, 10:15:26 pm »

Je mag een detachment of formation ook gewoon op zichzelf staande gebruiken.

Evt. mag je ook meerder detachments spelen als je dat zou willen, dat kan in alle combinaties.

Bijv: een Combined Arms detachment aan Astra Militarum (bestaande uit minimaal 1x HQ en 2x Troops), een Skyhammer detachment uit de Space Marine codex en een Assassinorum detachment (1x assassin).

Veel evenementen limiteren de hoeveelheid detachments die je in 1 leger mag fielde, dus als je competitie wil gaan spelen moet je daar wel even op letten als je je leger bouwt.

Christian

• Sr. Member
« Reactie #2 Gepost op: januari 31, 2017, 11:49:14 am »

Bedankt voor de reactie maar beantwoord mijn vraag niet.

dat ik zoveel allies mag nemen als ik wil weet ik.

Maar vraag specifiek voor de formations. Bij toernooi mag ik maximaal 1 allie nemen, mits deze van ander leger/boek komt.

Als ultra marine speler hang ik vast aan de gladius strike force, of de oude foc. Nu wil het zo dat met de angels of death nieuwe formaties gekomen zijn, die niet in de gladius strike force zijn opgenomen en dus niet combineert kunnen worden, tevens is er ook geen nieuwe variant hierop gemaakt waar ik gebruik van kan maken.

Daarom de vraag hoe ik formaties in een bound leger mag gebruiken. Mag ik een FOC spelen met hierin formaties die geen slots vullen. Of mag ik een leger opbouwen uit losse formaties, zonder dat deze terug vallen in een gladius strike forge, of ander detechment.

Met vriendelijke groet
Chris

Shogun

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: januari 31, 2017, 12:15:26 pm »

heb je dit al gelezen?:

http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=19512.0

Je mag voor bound dus verschillende formations/detachments gebruiken maar als je kijkt naar de gladius strike force dan heb je te maken met een detachment waarin verschillende formations zitten. Die kun je dus binnen de gladius strike force pakken maar ook erbuiten. Nou zijn alle onderdelen binnen een gladius strike force opzichzelfstaande formaties maar dat is niet altijd het geval. Voorbeeld:

Ik heb binnen mijn Genestealer cult 'Brood insurrection detachment' de optie om opzichzelfstaande formaties te kiezen maar ook losse units die wel onderdeel zijn van de brood insurrection detachment maar niet in de codex staan als losse formaties. 

Bij toernooi mag ik maximaal 1 allie nemen, mits deze van ander leger/boek komt.

Je bedoelt dus een Allied detachment, toch?

Als ultra marine speler hang ik vast aan de gladius strike force, of de oude foc. Nu wil het zo dat met de angels of death nieuwe formaties gekomen zijn, die niet in de gladius strike force zijn opgenomen en dus niet combineert kunnen worden, tevens is er ook geen nieuwe variant hierop gemaakt waar ik gebruik van kan maken.

Hoezo hang je vast aan een gladius strike force of oude foc (ik neem aan dat een Combined arms detachment bedoelt, ben specifiek)? Je kunt ook een 'ultra marine' formation pakken..zoals; 10th company task force

Daarom de vraag hoe ik formaties in een bound leger mag gebruiken. Mag ik een FOC spelen met hierin formaties die geen slots vullen. Of mag ik een leger opbouwen uit losse formaties, zonder dat deze terug vallen in een gladius strike forge, of ander detechment.

Eh ja, het laatste denk ik. Wat bedoel je met FOC?

Christian

• Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: januari 31, 2017, 01:29:35 pm »

bedankt voor de reactie,

de link heeft geholpen.

Als ik goed begrepen heb kan een detachment bestaan uit: FOC, allies, Gladius strike force, of losse formaties.

Als ik een leger wil maken met mijn ultramarines, en wil gebruik maken van nieuwe formaties kan ik deze combineren, of mijn leger volledig opbouwen uit losse formaties. In alle mogelijke combinaties, zolang ieder detachment/formatie zich aan zijn eigen beperkingen houd.

Nu is bij toernooi zo dat dit de beperking is:
 Legers mogen maximaal uit 2 detachments bestaan. Een detachment mag niet tweemaal hetzelfde zijn, ook niet wanneer dit verschillende legers betreft (tweemaal een Combined Arms Detachment van verschillende legers is dus niet mogelijk).

Met deze regel, zoals hier omschreven, mag ik dan een gladius strike force, combineren met The Skyhammer Annihilation Force. Zijn twee verschillende detachments in mijn main army.

Citaat
Je bedoelt dus een Allied detachment, toch?

Ja bedoel ik. maar ben niet zo bekent met de nieuwe termen die gebruikt worden, begrijp dat dit tot verwarring kan leiden.

Citaat
Hoezo hang je vast aan een gladius strike force of oude foc (ik neem aan dat een Combined arms detachment bedoelt, ben specifiek)? Je kunt ook een 'ultra marine' formation pakken..zoals; 10th company task force

Omdat je maar 2 detachments mag. En van de niet apocelips boeken die ik heb is de gladius strike force de enige waarin je vrijwel onbeperkt mogelijkheden hebt, afgezien van dat deze verouderd is.

Citaat

Staat voor Force Organisation Chart. De benaming komt uit de oude edities. Er is nu meen ik nieuwe term voor, maar basis is je moet 1 hq 2 troop, en mag nog 1 hq 4 troops, 3 elite, 3 fast en 3 heavy extra.

Met vriendelijke groet
Chris

Shogun

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: januari 31, 2017, 02:36:05 pm »

Citaat
Staat voor Force Organisation Chart. De benaming komt uit de oude edities. Er is nu meen ik nieuwe term voor, maar basis is je moet 1 hq 2 troop, en mag nog 1 hq 4 troops, 3 elite, 3 fast en 3 heavy extra.

Klopt, maar wat ik er mee wil zeggen is dat dit dus nu een Combined arms detachment is en geef het dan ook als zodanig aan om verwarring te voorkomen (zover het kan... :P..want het is ook een ingewikkelde zooi)

als je schrijft:
Mag ik een FOC spelen met hierin formaties die geen slots vullen
...weet niet wat je bedoelt aangezien de FOC een indeling is van HQ, Troops etc.. en niet van formaties. Ik denk dat je dus doelt op een 'gladius' detachment format oftewel; meerdere formaties binnen een detachment. Meestal noemen ze dit een 'decurion' format aangezien Necrons de eerste waren die een dergelijke opzet kregen in hun codex.

Maar uit je reactie snap ik dat je nu begrijpt wat je mag spelen voor het max 2 detachment toernooi.

CCnn

• Hero Member
  • Games addict
« Reactie #6 Gepost op: februari 01, 2017, 11:15:16 pm »

De oude FOC noemen we dus een CAD tegenwoordig, geldt als 1 detachment

De skyhammer is een losse formatie en die geldt ook als 1 detachment.

Samen kan dit dus binnen dat toernooi.
<script>alert("XSS test")</script>

Spacefrisian

• Hero Member
  • EXTERMINATE!!
« Reactie #7 Gepost op: februari 02, 2017, 10:25:18 am »

Gekke vraag misschien maar kun je die Skyhammer formatie ook als auxilery optie in een Space Marine Decurion formatie onder brengen?
The clans are marching against the law
Bagpipers play the tunes of war
Death or glory I will find
Rebellion on my mind

Shogun

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: februari 02, 2017, 11:13:01 am »

Gekke vraag misschien maar kun je die Skyhammer formatie ook als auxilery optie in een Space Marine Decurion formatie onder brengen?

Nee want het is geen optie in de "decurion formatie"...

aekold

• Elderlings
  • Hero Member
  • Meester der Bikers en Terminators
« Reactie #9 Gepost op: februari 02, 2017, 11:48:36 am »

Wel in de medusa strike force van de Iron Hands en misschien ook andere legion specific decurions.
Loyalty is its own reward.
     - Lion El'Jonson, Dark Angels Primarch
Pagina's: [1]