GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: vastzetten Hit & Run unit  (gelezen 3937 keer)

Shogun

• Hero Member
vastzetten Hit & Run unit
« Gepost op: januari 31, 2017, 10:32:00 am »

Regelvraagje: Met mijn Genestealer cult leger kan ik met een '6' result op de cult ambush tabel units deployen buiten 3 inch en daarna assaulten. Stel ik assault met 3 grote (10/20 modellen) units een deathstar-unit met hit & run, van 3 kanten en zorg er voor dat ik deze units in een conga line deploy zodat er na de eerste close combat ronde nog een hoop modellen in de achterline staan, dan kan ik de situatie creëren dat een unit niet kan wegkomen (mag niet binnen 1 inch van unit in close combat komen).

Het lastige is als er nog andere units in de buurt staan want de 'hit & run' geeft ook aan dat de vluchtende unit buiten 1 inch van hun moet vluchten/deployen. Wat als er andere units + units in close combat door elkaar heen staan, in de richting van de vluchtweg? Mag de hit en run unit dan claimen dat ze helemaal achter de enemy units mogen deployen omdat ze buiten 1 inch moeten blijven, of mag ik claimen dat ze binnen 1 inch komen van mijn close combat unit en ze überhaupt niet mogen wegvluchten?

DMS

• Full Member
Re: vastzetten Hit & Run unit
« Reactie #1 Gepost op: januari 31, 2017, 01:48:24 pm »

Als je dat voor elkaar kan krijgen, lock je hem inderdaad om in ieder geval niet over de combat heen te hit en runnen. Naar achteren kan natuurlijk altijd. Knap als je dat goed voor elkaar krijgt trouwens  :P
Upcoming Alliance Open events:

- 8 September: 40K RTT, T9A, X-Wing
- 17-18 November: 40K GT, T9A GT and more

Visit us on Facebook (https://www.facebook.com/pg/AllianceOpenTournaments)

Shogun

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: januari 31, 2017, 02:21:49 pm »

Wat als er andere units + units in close combat door elkaar heen staan, in de richting van de vluchtweg? Mag de hit en run unit dan claimen dat ze helemaal achter de enemy units mogen deployen omdat ze buiten 1 inch moeten blijven, of mag ik claimen dat ze binnen 1 inch komen van mijn close combat unit en ze überhaupt niet mogen wegvluchten?

Als je dat voor elkaar kan krijgen, lock je hem inderdaad om in ieder geval niet over de combat heen te hit en runnen. Naar achteren kan natuurlijk altijd. Knap als je dat goed voor elkaar krijgt trouwens  :P

De vraag is dan nog steeds hoe het zit als er andere units ook in de weg staan...

DMS

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: januari 31, 2017, 02:44:21 pm »

Dan staan ze inderdaad vast, maar daar zal een capabele tegenstander dan natuurlijk wel rekening mee houden. Het is wel een goede taktiek om het te blokken inderdaad.

MRTN

• Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: januari 31, 2017, 02:49:19 pm »

Volgens mij is het aantal ogen wat je gooit met hit&run de maximale afstand die je beweegt. Kom je iets tegen, dan stop je daar 1" voor en verleng je niet de afstand tot je over de unit/impassable terrein heen ben.

Shogun

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: januari 31, 2017, 03:07:52 pm »

Dan staan ze inderdaad vast, maar daar zal een capabele tegenstander dan natuurlijk wel rekening mee houden. Het is wel een goede taktiek om het te blokken inderdaad.

Ik heb 13 units die kunnen infiltreren met de cult ambush tabel en 4 van die units gooien 2d6 op de tabel en 1 unit zelfs 3d6. Als mijn leger de eerste beurt heeft en ik gooi minimaal 2 zessen dan kan het zijn dat de deathstar voorlopig nergens meer naar toe gaat.

Volgens mij is het aantal ogen wat je gooit met hit&run de maximale afstand die je beweegt. Kom je iets tegen, dan stop je daar 1" voor en verleng je niet de afstand tot je over de unit/impassable terrein heen ben.

Dus omdat het 'stop 1 inch away' is kan een hit en run unit nooit verder weg bewegen dan de maximale afstand van de 3d6? Ik dacht dat de '1 inch away' regel veel hit & run gebruikers een vrijbrief gaf om buiten een unit te kunnen moven ongeacht de afstand van het 3d6 hit & run resultaat.

DMS

• Full Member
« Reactie #6 Gepost op: januari 31, 2017, 10:11:51 pm »

Je moved de 3d6 of totdat je impassable of een vijandige unit tegen komt. Dus zolang jededeathstar niet omsingeld, kan hij waarschijnlijk een hit en run maken.

CCnn

• Hero Member
  • Games addict
« Reactie #7 Gepost op: februari 01, 2017, 11:12:39 pm »

hit en run moet ook in een rechte lijn, belangrijk detail.

verder stop je idd op 1" zodra je onderweg wat tegen komt. Je kan er niet om of overheen. Mocht je dan nog steeds binnen 1" staan met je eigen unit van de andere unit met wie je in CC stond dan sta je nog steeds locked.
<script>alert("XSS test")</script>

Otrione

• Full Member
« Reactie #8 Gepost op: februari 15, 2017, 09:38:09 am »

Jetbikes haal je niet tegen met Hit and Run. Ze vliegen over je units heen.
Chaos will rule the universe.
Death will bring us together.
There will be only war

Shogun

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: februari 15, 2017, 11:44:12 am »

Jetbikes haal je niet tegen met Hit and Run. Ze vliegen over je units heen.

Nee maar met GSC kun dingen doen zoals dit:

De units die '6' gooien op cult ambush kunnen meteen aanvallen en trekken de unit(deathstar in dit geval) een bepaalde richting in, en als dit mooi het midden is van al mijn bubblewrap er omheen dan moeten ze wel heel hoog gooien willen ze weg kunnen. Jetbikes kunnen wel vliegen maar niet op een enemy model landen.

Otrione

• Full Member
« Reactie #10 Gepost op: februari 18, 2017, 10:17:13 pm »

Wel op de building zoals het op de foto.
Chaos will rule the universe.
Death will bring us together.
There will be only war

tom_ep

• Sr. Member
Pagina's: [1]