GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Airborne assault leger 1850 punten. Advies/tips welkom  (gelezen 2012 keer)

Funky-90

• Newbie
  • *
Airborne assault leger 1850 punten. Advies/tips welkom
« Gepost op: februari 13, 2017, 11:23:25 pm »

Ha mensen!

Ik wil een leger maken naar mijn hart, airborne! Ik heb hiervoor een lijstje samengesteld voor 1850 punten en ben benieuwd hoe jullie erover denken. Tips zijn erg welkom, zelf heb ik namelijk nog geen ervaring met flyers (zowel met als tegen me)...

Het idee is om de techpriest, scouts en land speeders in/achter cover te zetten om een first turn wipe te voorkomen. De flyers zullen in turn 2-4 arriveren en rechtstreeks bij de vijand of objectives deployen.

------
Airborne Assault Formation (1054)

Commissar 1x
Bolt pistol 1x
Close combat pistol 1x
25

Militarum Tempestus Command Squad
Hotshot laspistol 1x
Close combat weapon 1x
Hotshot lasgun 2x
Grenade launcher 2x
Vox-caster 1x
Valkyrie 1x
Pair of heavy bolter sponsons 1x
235

Militarum Tempestus Scions
Hotshot laspistol 1x
Close combat weapon 1x
Hotshot lasgun 6x
Meltagun 2x
Vox-caster 1x
Valkyrie 1x
278

Hotshot laspistol 1x
Close combat weapon 1x
Hotshot lasgun 9x
Vox-caster 1x
Valkyrie 1x
258

Hotshot laspistol 1x
Close combat weapon 1x
Hotshot lasgun 9x
Vox-caster 1x
Valkyrie 1x
258

-------

Deathwatch Killteam (370)

Veterans 4x
Watch sergeant 1x
Grav-gun 1x
Shotgun 2x
Frag cannon 2x
Corvus Blackstar 1x
Twin-linked blackstar rocket launcher 1x
370

-------

Combined Arms Detachment (415)

Techmarine 1x
Bolt pistol 1x
Power axe 1x
Servo-arm 1x
65

Space marine scouts 4x
Space marine scout sergeant 1x
Sniper rifles 5x
Camo gear 5x
70

Space marine scouts 4x
Space marine scout sergeant 1x
Sniper rifles 5x
Camo gear 5x
70

Land speeder 1x
Heavy bolter 2x
50

Land speeder 1x
Heavy bolter 2x
50

Stormtalon gunship
110

Niller

• Jr. Member
  • **
Re: Airborne assault leger 1850 punten. Advies/tips welkom
« Reactie #1 Gepost op: februari 14, 2017, 09:39:25 am »

Ik vindt je idee echt super, echter zie ik ook wel wat gaatjes.

In mijn ervaring zijn scouts erg kwetsbaar en makkelijk kapot te krijgen. En aangezien je Scions en je killteam in reserves beginnen (want flyers) heb je alleen 10 scouts een Techmarine en 2 landspeeders op tafel. Als je tegenstander genoeg ranged firepower heeft of je rolt crap op je reserves is het niet heel lastig om je te tablen in de eerste of tweede ronde. Een droppod met daarin een Dreadnought of

Daarnaast snap ik het nut van je Techmarine niet helemaal, voor alleen de 'bolster' ability zou ik het niet doen. Als het bedoelt is om je flyers evt. te repareren dan lijkt me dat niet heel slim van volgens mij moeten de flyers naar Hover-mode en zijn ze daarbij dus extra kwetsbaar (want low AV).

Het valt me ook op dat je vrij weinig high strength firepower hebt. Het gaat erg lastig worden als je tegenstander bijv. een Landraider op tafel gooit.

Ik zou de CAD veranderen in bijv. een Allied detachment en de 2 scout squads vervangen voor 1 unit van 10x Marines. geef ze een Lascannon of een Melta voor wat meer high strength wapens. Of wellicht de landspeeders uitrusten met Multi-Melta.

Itsacon

• Full Member
  • 40k, BB, BFG, Necromunda, XW
« Reactie #2 Gepost op: februari 14, 2017, 10:25:24 am »

Als je Imperial Guard airborne assault wilt doen moet je een keer kijken naar de regels voor de Elysian Drop Troops uit Imperial Armour 3 (Taros Campaign).

Ongeveer alles heeft standaard al Deep Strike, en mag (als je dat niet genoeg vind) Valkyries als dedicated transports. Ze hebben zelfs een variant van de Valkyrie die een Jeep of Sentinels kan transporten.

Belangrijkste regel: Alle Valkyries (en een aantal andere units) hebben Combat Drop, soortgelijk aan de Drop Pod Assault van Space marines. Dus je zit niet zo met het probleem dat je de eerste beurt moet overleven voor je flyers arriveren.
Tournament wins: 40k: 2, X-Wing: 1
Best Painted army awards: 40k: 5

Funky-90

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: februari 14, 2017, 05:40:19 pm »

Daarnaast snap ik het nut van je Techmarine niet helemaal, voor alleen de 'bolster' ability zou ik het niet doen. Als het bedoelt is om je flyers evt. te repareren dan lijkt me dat niet heel slim van volgens mij moeten de flyers naar Hover-mode en zijn ze daarbij dus extra kwetsbaar (want low AV).

Ik heb een HQ tax vanwege de detachment en heb daarom de techmarine gekozen vanwege de lage point cost en de bolster optie. Dit geeft mijn scouts dan een 2+ save (4+ building, +1 camo gear, +1 bolster --> 2+). Meer kans om de wipe te voorkomen.

Het valt me ook op dat je vrij weinig high strength firepower hebt. Het gaat erg lastig worden als je tegenstander bijv. een Landraider op tafel gooit.

Ik zou de CAD veranderen in bijv. een Allied detachment en de 2 scout squads vervangen voor 1 unit van 10x Marines. geef ze een Lascannon of een Melta voor wat meer high strength wapens. Of wellicht de landspeeders uitrusten met Multi-Melta.

Die Marines geven 10x een 3+ save ipv 5x 2+ save en 5x 3+. Tevens 1 unit waardoor wipe kans vergroot wordt. Dit lijkt me dan ook niet een betere keuze. De landspeeders met multi-melta is wel een goede aanrader, mis inderdaad wat high strength firepower. Dacht steeds aan de flyers op rears laten schieten, niet denkende aan de AV 14 allround landraiders.

Bedankt voor het advies!

Funky-90

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: februari 14, 2017, 05:47:09 pm »

Als je Imperial Guard airborne assault wilt doen moet je een keer kijken naar de regels voor de Elysian Drop Troops uit Imperial Armour 3 (Taros Campaign).

Ongeveer alles heeft standaard al Deep Strike, en mag (als je dat niet genoeg vind) Valkyries als dedicated transports. Ze hebben zelfs een variant van de Valkyrie die een Jeep of Sentinels kan transporten.

Belangrijkste regel: Alle Valkyries (en een aantal andere units) hebben Combat Drop, soortgelijk aan de Drop Pod Assault van Space marines. Dus je zit niet zo met het probleem dat je de eerste beurt moet overleven voor je flyers arriveren.

Ik had er eerst wel over zitten denken maar toen niet gekozen vanwege de slechte survivability van guardsmen en de slechte alpha strike van lasguns ten opzichte van scions met hotshot lasguns. Die regel van combat drop wist ik echter niet en maakt de Elysian Drop Troops toch weer een veel leuker idee. Ik ga de IA3 eens doorlezen. Bedankt!

Niller

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: februari 15, 2017, 08:42:15 am »

Ik heb een HQ tax vanwege de detachment en heb daarom de techmarine gekozen vanwege de lage point cost en de bolster optie. Dit geeft mijn scouts dan een 2+ save (4+ building, +1 camo gear, +1 bolster --> 2+). Meer kans om de wipe te voorkomen.

Ik zou niet al te veel uit gaan van Cover Saves, er is momenteel een hoop in het spel met Ignore Cover. (ook met AP3 of lager, dat geef ik toe). Een drop pod naast je scouts met een Dreadnought of een Devastator Squad met een Heavy flamer kost je zo al een scout team.

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #6 Gepost op: februari 15, 2017, 10:47:50 am »

De Elysians zien er ook nog eens cool uit.
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

LotR/Hobbit SBG 2018:
W: 13
D: 3
L: 10

Funky-90

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: februari 15, 2017, 09:37:09 pm »

Ik zou niet al te veel uit gaan van Cover Saves, er is momenteel een hoop in het spel met Ignore Cover. (ook met AP3 of lager, dat geef ik toe). Een drop pod naast je scouts met een Dreadnought of een Devastator Squad met een Heavy flamer kost je zo al een scout team.

Ah sterk punt inderdaad! Moet er weer eens goed naar kijken hoe viable een flyer heavy army is. Begin er toch langzaam minder naar te neigen ivm de verplichte reserves placement

Niller

• Jr. Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: februari 16, 2017, 10:05:41 am »

Ah sterk punt inderdaad! Moet er weer eens goed naar kijken hoe viable een flyer heavy army is. Begin er toch langzaam minder naar te neigen ivm de verplichte reserves placement

Wat je kunt doen is beginnen met een basis wat lastig van de kaart te krijgen is in een enkele beurt:
- Hoge AV vehicles zijn lastig kapot te krijgen, maar je hebt altijd het risico dat je tegenstander een explode result rolt.
- 2+ armour infantry, met name Terminators met Stormshield voor een 3++ zijn vrij lastig van tafel te krijgen.
- veel modellen, met name in MSU (Multiple Small Units) kunnen ook werken. Denk aan 4x 5 man Tactical Marines. Spreidt ze ook lekker uit en het wordt helemaal een hel om ze in 1 beurt van tafel te krijgen. Als je ze dan ook nog eens een transport geeft, bijv. een Razorback met Twin Licked Lascannon heb je ook nog eens een flinke dosis Firepower waar je een hoop mee voor elkaar kan krijgen.

Wat ik zou doen:
Combined Arms Detachment
HQ
1x Techmarine op een bike (2+ armour en 4+ Jink met T5) voor 85punten.
3x Scout biker (3+ en 4+ Jink bij T5) voor 54punten
139Punten

Troops
5x Tactical Marine waarvan 1 met Meltagun 80 punten
1x Razorback met Twinlinked Lascannon 75 punten
155 punten

5x Tactical Marine waarvan 1 met Meltagun 80 punten
1x Razorback met Twinlinked Lascannon 75 punten
155 punten

Dit is dan een basis van totaal 449 punten, er vanuit gaande dat je een game van 1850 speelt heb je dus nog 1401punten om aan je air-cavalerie uit te geven.

CCnn

• Hero Member
  • Games addict
« Reactie #9 Gepost op: februari 16, 2017, 11:57:59 am »

De techmarine mag alleen niet bij de scouts deployen omdat deze kunnen infiltraten. Kun je beter standaard marine bikers nemen met grav oid
<script>alert("XSS test")</script>

Itsacon

• Full Member
« Reactie #10 Gepost op: februari 16, 2017, 01:44:45 pm »

Techmarine mag wel bij scouts, mits ze niet infiltraten :-)

Maar ik snap eerlijk gezegd niet zo waarom je uberhaubt SM allies nodig hebt. Het gaat om een thema leger volgens mij, dan kun je beter naar een combinatie kijken van een grote core van Elysians (MSU, als je ze gewoon uit een CAD haalt heb je een shitload aan objective secured units). Door de Combat Drop regel heb je in de eerste beurt voldoende op tafel (Guard is misschien zwak, maar om elke unit en z'n Valkyrie transport in één beurt van de tafel te halen zal je tegenstander hard moeten werken.

Daarnaast neem je dan een detachment Stormtroopers (of Tempestus, of whatever ze tegenwoordig heten) die in beurt 2+ binnen komen, en de harde doelen onder handen nemen. Vanaf dat moment moet je tegenstander kiezen: Gaat hij voor de gevaarlijke units, en laat hij jou objectives claimen, of gaat hij voor de objective units en riskeerd hij verlies van zijn goede units aan de elites.

Niller

• Jr. Member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: februari 16, 2017, 02:24:15 pm »

Ik koos voor SM omdat deze in het oorspronkelijke roster stond, maar inderdaad kun je ook gewoon een AM CAD nemen, is meer bodies om doorheen te moeten kauwen.

Funky-90

• Newbie
  • *
« Reactie #12 Gepost op: februari 16, 2017, 10:08:48 pm »

Ik heb jullie adviezen allemaal overwogen en meegenomen in mijn beslissingen. Conclusie:
-thema leger is beter zonder SM allies
-first turn wipe is een issue tenzij sterke basis wat teveel van airborne afwijkt
-reserve rolls blijven onvoorspelbaar (net zoals een terminator die een lasgun ziet ;D)

Ik heb dan ook een nieuwe lijst geschreven en er een Elysian Drop Troop leger van gemaakt. Hoe denken jullie hierover als verbetering ten opzichte van de eerste lijst? De 2 forward observers kunnen infiltraten en zorgen dat de eerste wave niet scattered binnen 6 inch van hen.

Elysian Company Command Squad (90)
Company Commander 1x
Veterans 2x
Veteran Weapons Team 1x
Officer of the Fleet 1x
Laspistol 2x
Close Combat Weapon 2x
Lasguns 4x
Frag Grenades
Refractor Field

Elysian Veteran Squad -Forward Observers- (140)
Veteran Sergeant 1x
Veterans 9x
Laspistol 1x
Close Combat Weapon 1x
Lasguns 6x
Meltaguns 3x
Frag & Krak Grenades 5x

Elysian Veteran Squad -Forward Observers- (140)
Veteran Sergeant 1x
Veterans 9x
Laspistol 1x
Close Combat Weapon 1x
Lasguns 6x
Meltaguns 3x
Frag & Krak Grenades 5x

Elysian Veteran Squad (255)
Veteran Sergeant 1x
Veterans 9x
Laspistol 9x
Close Combat Weapon 1x
Lasguns 6x
Plasma Guns 3x
Frag & Krak Grenades 5x
Valkyrie 1x
Multiple Rocket Pods 2x

Veteran Sergeant 1x
Veterans 9x
Laspistol 9x
Close Combat Weapon 1x
Lasguns 6x
Plasma Guns 3x
Frag & Krak Grenades 5x
Valkyrie 1x
Multiple Rocket Pods 2x

Veteran Sergeant 1x
Veterans 9x
Laspistol 9x
Close Combat Weapon 1x
Lasguns 6x
Plasma Guns 3x
Frag & Krak Grenades 5x
Valkyrie 1x
Multiple Rocket Pods 2x

Vendetta Squadron (260)
Vendetta 2x

Vulture Squadron (155)
Vulture 1x
Twin-Linked Punisher Gattling Canon 1x

Tauros Squadron (60)
Tauros Venator 1x

Imperial Navy Air Support (150)
Avenger 1x

Elysian Sentry Gun Battery (45)
Twin-Linked Lascannon 1x

Elysian Sentry Drone Battery (45)
Twin-Linked Lascannon1x

Itsacon

• Full Member
« Reactie #13 Gepost op: februari 17, 2017, 07:00:00 am »

Ik zou de forward observers plasmaguns geven, en de meltaguns in de Valkyries stoppen. In mijn ervaring zijn meltaguns effectiever met deep strike, met infiltrate kom je niet dichtbij genoeg.

Maar verder leuk lijstje. En lekker veel 'boots on the ground', da's altijd mooi voor Guard.

CCnn

• Hero Member
  • Games addict
« Reactie #14 Gepost op: februari 17, 2017, 07:08:59 am »

@itsacon,
Nee ook als ze niet infiltraten mag de techmarine niet bij de scouts volgens de laatste gw faq.

Lijst ziet er er goed uit verder.
<script>alert("XSS test")</script>
Pagina's: [1] 2