GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: AoS Vragenhoekje  (gelezen 4847 keer)

Hircine

• Newbie
  • *
AoS Vragenhoekje
« Gepost op: februari 18, 2017, 02:05:48 am »

goedenavond lieve mensen, ik ben vast niet de enige die nog wat vraagtekens heeft bij bepaalde dingen in AoS.
vandaar deze topic waar men vragen kan stellen en hopelijk beantwoorden haha.

ikzelf heb momenteel 2 vragen voor mensen die iets meer ervaring hebben dan ik.

1: hoe werkt rend precies als je over de cap heengaat?. stel je heb een attack met -3 rend. en je valt een model aan met 4+ armour save.
word het dan een 6+ save (rule of 1 in reverse. een 1 faalt altijd maar een 6 lukt altijd?) of word het dan een 7+ (zodat het onmogelijk is om de save te halen zonder zelf modifiers te hebben?)

2: ranged weapons in melee? in de rules staat dat ranged weapons in de shooting phase gebruikt worden en melee in de combat phase. maar als een model 2 type weapons heeft?
mag die model dan eerst schieten. en dan alsnog vechten in de melee phase? (ik kon er niet echt wat over vinden in de rules :/)

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
Re: AoS Vragenhoekje
« Reactie #1 Gepost op: februari 18, 2017, 08:47:31 am »

1. -3 rend tegen een 4+ armor save is geen armor save meer over. Dus je tweede statement klopt: het wordt een 7+, maar dat ga jij niet rkunnen rollen op 1d6 ;)

2. Apparently mag dit ja. Je kan point blank schieten in cc. Denk maar aan LotR waarin legolas eerst een uruk stabbed met een pijl en vervolgens de pijl gebruikt om nog eens een te schieten. Hack, je hoeft niet eens de unit waar je tegen aan staat te beschieten als je wilt! Als je een andere target kan zien kun je daar ook op knallen

Is wel een van de redenen dat missile units vrij duur zijn in punten

« Laatste verandering: februari 18, 2017, 08:50:26 am door Crackbone »

Dr. Rockso

• Sr. Member
« Reactie #2 Gepost op: februari 18, 2017, 09:51:54 am »

Over het algemeen is het pantser en combat wapen van missile units ook niet iets om over naar huis te schrijven. Ik gok als ze in xombat staan dat ze dan nog 1x kunnen schieten voordat ze weg zijn door wounds of battleshock of ze moeten hulp krijgen. Dus in eerste instantie lijkt het goed. Maar zo erg veel voordeel heb je er niet van.
Maar als je een taaie unit voor een schiet unit zet, kan het redelijk goed uitpakken :).
The truth is relative.

Hircine

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: februari 18, 2017, 02:17:24 pm »

In dit geval ging het om De glottkin xD dus die red zich Wel in melee denk ik haha

Nog een vraagje Dan.

Skirmishers, in dit geval gutter of nightrunners. Kunnen niet echt harassen ofzo he? Omdat ze 12 inch range hebben en De tegenstander op zijn beurt mag lopen en chargen worden ze altijd gepakt neem ik aan? De regels zeggen dat je niet mag retreaten en schieten. Dus hoe gebruik je sat soort units het best? Of Moet je Dr maar Gewoon in rennen en op t beste hopen haha

Stassen

• Newbie
  • *
Abilities
« Reactie #4 Gepost op: maart 24, 2017, 10:31:57 am »

Hallo strijders,

Sinds kort de oude liefde voor fantasie weer opgepakt.
Ik heb een vraagje, bij de warscrolls worden o.a. de abilities vermeld.

Klopt het dat je iedere ronde hier eentje van mag kiezen of zijn de genoemde abilities allemaal iedere ronde te gebruiken
Volgens mij niet.....toch?

Grt Marc

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: maart 24, 2017, 11:30:51 am »

Ik dacht eigenlijk van wel. Alleen je COMMAND ability mag je er maar één van gebruiken.

Hircine

• Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: maart 24, 2017, 02:53:20 pm »

heb in battle reports gezien dat dat vaak zo gedaan word inderdaad. er staat ook niet in de regels dat er een limiet zit op de abilities (op de command abilities na dan)

briareos

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: april 04, 2017, 09:42:00 am »

Ik heb mijn oude high elves fantasy leger uit de kast gehaald en ik wil AoS gaan proberen. Het is mij niet helemaal duidelijk waar de verschillende boeken voor dienen.

Zijn alleen de warscrolls voldoende of heb je ook het generals handbook, een grand alliance boek en de battletomes nodig?

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: april 04, 2017, 10:00:21 am »

Eigenlijk alleen de Generals handbook. De warscrolls zijn te downloaden van Interwebz.

Dr. Rockso

• Sr. Member
« Reactie #9 Gepost op: april 06, 2017, 12:53:43 pm »

Ik heb ook een vraag betreffende de damage van wapens. Als je wound 2 damage doet, na armour saves en alles. En je slaat single wound models, gaan er dan 1 of 2 poppetjes dood. Ik vind het er niet heel duidelijk staan.
The truth is relative.

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: april 06, 2017, 01:34:20 pm »

Dan gaan er 2 dood.

Dr. Rockso

• Sr. Member
« Reactie #11 Gepost op: april 07, 2017, 11:02:47 am »

Ah dat dacht ik ook te lezen. Maar dan leek mijn freeguild griffin best wel goed. Maar dat is hij dus ook ;-).
The truth is relative.

Killax

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: april 07, 2017, 01:23:41 pm »

Het tofste van AoS is dat alles best wel goed kan worden, soms omdat het al super goeie stats heeft van zichzelf, soms door Battalions.

Crackbone! Waar spelen jullie het spelletje het meest?

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: april 07, 2017, 04:11:16 pm »

Downtown Den Haag! Tabletop Kingdom, nabij station DH centraal in het centrum van de stad: tussen t Plein en het gemeentehuis.

Jullie dan?

Killax

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: april 08, 2017, 12:55:22 am »

Downtown Den Haag! Tabletop Kingdom, nabij station DH centraal in het centrum van de stad: tussen t Plein en het gemeentehuis.

Jullie dan?
Begint nu wat op start te komen dus nog geen vaste plek op de club in Leeuwarden, kom er op terug wanneer er weer meer aanhang komt. AoS met Generals Handbook ziet er solid uit. Ik heb Blades of Khorne er aan komen en lekker begonnen aan een AoS Skullcrusher.

Pagina's: [1] 2