GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Charge  (gelezen 4942 keer)

Nicolas

• Jr. Member
  • **
Charge
« Gepost op: maart 09, 2016, 09:19:35 am »

Als ik een charge aankondig en mijn tegenstander vlucht, ben ik dan nog verplicht om mijn volledige chargeerafstand voorwaarts te bewegen?

Chargeren en fanatics. In mijn vorige partij wou ik een unit chargeren , maar naast die unit stonden goblins met fanatics in. Die vlogen er alle drie uit, maar telkens te kort om mij te raken (3 x minder dan 8) hierdoor eindigden de fanatics alle 3 in mijn baan waar ik moest lopen om de charge te vervolledigen.
Volgens mijn tegenstander was ik nu verplicht om door die fanatics te lopen en mijn chargemove af te werken.
Door fanatics lopen is nog pijnlijker dan door jou vliegen. Is dat logisch. Mag ik ook blijven staan en niet verder chargeren?

Vidrian

• Full Member
    • Robrominis
Re: Charge
« Reactie #1 Gepost op: maart 09, 2016, 10:17:50 am »

Mag ik vragen welk systeem je gebruikt?
In 8th editie was het inderdaad het geval dat je je charge moest afmaken aangezien de fanatics move alleen een pauze moment is, het was zelfs de truc om je fanatics zo te bewegen dat de tegenstander er op eindigde.

Hope this helps
Vid.

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: maart 09, 2016, 10:34:12 am »

idd 8th edition.
waarom op eindigen. omwille van zwaardere schade?

Vidrian

• Full Member
    • Robrominis
« Reactie #3 Gepost op: maart 09, 2016, 10:56:51 am »

Bingo!
als ik het me goed herinner:
-Wanneer fanatics een andere unit in bewegen doen ze 1d6 en komen ze aan de andere kant eruit.
-Wanneer een unit over fanatics bewegen doen ze 1d6
-Wanneer een unit eindigt op fanatics doen ze een extra 1d6 en is de fanatic dood.

Dus je fanatics zo plaatsen dat de tegenstander er boven op eindigt wanneer ze base to base staan met de nightgoblin unit betekend 2d6 damage per fanatics, de fanatic is wel dood maar such is the life of a goblin.

Vid.

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: maart 09, 2016, 11:23:38 am »

Oei dan hebben we het niet helemaal correct gedaan. Ik ben er vooral doorheen bewogen en niet op geƫindigd.
Te veel damage gekregen dus. :-(

Farebake

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: april 18, 2016, 09:22:44 am »

of je je charge beweging "helemaal" af moet maken ligt aan hoe ver je tegenstander vlucht.

Als de vijandige unit verder vlucht dan jouw charge range (movement + charge worp) dan heb je een failed charge.

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #6 Gepost op: april 26, 2016, 11:17:01 am »

je MOET je charge move afmaken ja.

Als je je move EINDIGT op fanatics is het super pijnlijk ja, MAAR is de fanatic wel direct dood.

Als je je move DOOR een fanatic heen beweegt ZONDER dat je er op eindigt, is het minder pijnlijk, maar potentieel veel meer pijnlijk de rest of the game.

Toen ik werd gecharged en mn fanatics maar 2 inch vooruit gingen was ik, wel gezegd, erg blij :D  Er waren in de 8e genoeg mensen die, door de grote eenheden, fanatics van de hoek van de unit duwde richting de andere hoek van de voorkant van de unit, waardoor je gemiddeld aan 5" al genoeg had om een chargende unit OP een fanatic te krijgen.

Tip van de dag: Neem een unit flyers of een kleine unit skirmishers en probeer binnen 8" van de goblins te komen, maar in/achter terrein. Daardoor MOETEN de fanatics eruit en kunnen ze jou  niet raken (als een fanatic terrein raakt is ie dood). Dus heeft de O&G speler veel minder opties om echt lol met ze te hebben

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: april 30, 2016, 04:20:29 pm »

Bedankt voor de tip.
Volgende week speel ik tegen Orcs & Goblins. Zal eens een bos droppen :-)

Nog andere tips tegen Orcs & Goblins? (voor High Elves) Ik heb vooral schrik van de grote hoeveelheid modellen bij de tegenstander.
We spelen 8th edition en 3500 pnt.

Artinam

• Hero Member
  • Weet waaraan je begint!
« Reactie #8 Gepost op: mei 01, 2016, 04:20:36 pm »

Vergeet niet dat Goblins fear hebben tegen Elves.
Probeer te voorkomen dat je vast komt te zitten in blokken van 50+ goblins. High Elfs grinden zich daar vrij moeilijk uit.

Gebruik Eagles om fanatics uit units te trekken zodat ze voor zijn linies blijven dansen.
Long Live the Fighters!
Pagina's: [1]