GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Punten  (gelezen 4972 keer)

me

• Jr. Member
  • **
Punten
« Gepost op: mei 03, 2017, 09:19:14 pm »

Hoi allemaal ik heb sinds een paar maanden gw ondekt ik vind het fantastisch,maar ik weet nog hoe je punten moet tellen en waar ik kan zien hoeveel punten iets waard is ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen

Elmir

• Sr. Member
Re: Punten
« Reactie #1 Gepost op: mei 03, 2017, 10:34:25 pm »

Voor AoS staan de punten beschreven in de General's handbook in het onderdeel matched play.

Je spreekt gewoon een puntenaantal af met je tegenstander en kan units kopen tot je aan dit aantal komt (met andere restricties zoals verplichte hero en battle line units).

me

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: mei 04, 2017, 08:15:51 am »

Dankjewel, maar zitten daar dan ook alle punten bij van bv empire of wood elves bij omdat hij van aos is
« Laatste verandering: mei 04, 2017, 08:22:00 am door me »

Dr. Rockso

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: mei 04, 2017, 10:13:51 am »

Je kan ook kijken op www.scrollbuilder.com .
Een online gratis armybuilder. Alle punten beschilbaar.
The truth is relative.

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: mei 04, 2017, 10:27:34 am »

I
Dankjewel, maar zitten daar dan ook alle punten bij van bv empire of wood elves bij omdat hij van aos is

Als ik het goed begrijp speel je geen AoS. Bij eerdere versie van Warhammer Fantasy (8ste is de laatste) staan de puntenaantallen in de aparte Armybooks.

Er is ook een fanmade versie (9th Age), met een, gratis, PDF rule book en Army books (Woodelves = Syvan Elves, Empire = Empire of Sonnstahl)
http://www.the-ninth-age.com/index.php?simple-page/&s=d8e5fb3e710be080297c63244a6e2eb679e33f06

Intussen heeft Dr. Rockso al gereageerd zie ik maar dan moet ik maar sneller typen ;)
(ik zie dat zijn link voor AoS is (die ga ik bewaren!) maar het is mij niet duidelijk of je opzoek bent naar punten voor AoS of WHFB)

DJ

EDIT; Ik moet beter opletten :-X, natuurlijk gaat het over Age of Sigmar. Het is immers is dat gedeelte gepost!

EDIT 2 (ja ik heb vakantie.......)
Empire: Alliance: Order; Free peoples
Wood Elves: Alliance: Order; Sylvaneth

@me: misschien is dit allemaal al bekend bij je maar voor mij is het nieuw.....
« Laatste verandering: mei 04, 2017, 10:49:26 am door Drunkendwarf »

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #5 Gepost op: mei 04, 2017, 11:04:45 am »

Jep, alle punten zitten in de Generals Handbook, van alle legers.

me

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: mei 04, 2017, 09:47:12 pm »

Dankjewel allemaal, en ik zou  maar wat beter opletten  drunken dwarf :P :P
Ik speel idd age of sigmar maar ik zie net dat er ook andere oudere modellen zijn van de wood elves die niet op de gw site staan heeft iemand een idee hoe ik die kan kopen?

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: mei 04, 2017, 10:24:02 pm »

Dankjewel allemaal, en ik zou  maar wat beter opletten  drunken dwarf :P :P

Ik was in de war gebracht door deze zin, het lijkt net dat je er weinig aan hebt omdat hij van AoS is:
Citaat

Maar dit heeft wel een beetje mijn interesse in AoS aangewakkerd......

DJ

me

• Jr. Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: mei 04, 2017, 10:38:45 pm »

Mooi toch hoe meer spelers hoe beter

Killax

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: mei 05, 2017, 09:41:43 am »

Zo zie ik het ook! Als mensen nu nog wrok hebben jegens elkaar gaat het echt nergens meer over ;)

Ik was geen fan van AoS toen het net opstarte omdat ik van mening ben dat een leuke community game gewoon ontzettend veel heeft aan duidelijke regels, met name als het gaat om army sizes. Die duidelijke regels zijn er gekomen met de Generals Handbook, FAQ en nieuwste Battletomes.

Matched play scheelt gewoon wat gedoe als je elkaar niet vaak kan spreken voor een battle en leert kennen wat voor soort speler iemand is. Nu vind ik het persoonlijk nog steeds een goed idee om niet helemaal de 'cheesiest' lijst ooit te maken maar als iedereen wel in een ultra competative toernooi setting wil spelen in jou locale spelersgroep dan heb ik er weer niets op tegen :)

Al met al kan ik ook zeker aanraden de app te downloaden. De punten kan je dus in de Generals Handbook vinden, een aanrader:
http://tabletopminiaturegames.eu/index.php?action=article&aid=15895&group_id=10000200&lang=nl

Ook zeker GW's website chekken voor de FAQ's er is wel het een en ander veranderd en verduidelijkt. House-rules zijn ook nog zeker aan te raden maar zijn iets minder van belang als dat ze waren in de start van AoS.

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: juni 16, 2017, 04:52:58 pm »

Binnen onze vriendengroep zijn we 8th edition blijven spelen, maar we overwegen om AOS een kans te geven.
Zeker nu er een puntensysteem bestaat.

Is het aankopen van Generals Handbook hierbij een echte meerwaarde of is scrollbuilder ruim voldoende.
Zo ja, wacht ik beter op een tweede versie (zie online al trial versie staan) of kan dat nog een tijdje duren.

Vroeger speelde ik High Elves en nu vind ik bijvoorbeeld High Elf Prince niet meer terug op warscrollbuilder. Meer geluk in Generals Handbook of verdwijnt dat karakter gewoon en kan ik er dus geen punten op kleven?

Dr. Rockso

• Sr. Member
« Reactie #11 Gepost op: juni 16, 2017, 05:01:13 pm »

general's handbook vond ik zeker de moeite waard. Voor de punten hoeft het niet maar alle scenario's, missies en matched play regels zijn wel super leuk voor €20,-

The truth is relative.

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: juni 16, 2017, 05:16:21 pm »

Iemand enig idee of er een tweede editie op komst is?

Arathorn

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: juni 16, 2017, 05:21:49 pm »

Iemand enig idee of er een tweede editie op komst is?

Aangezien GW middenin een launch van een ongekende 8e editie van 40k zit gok ik dat het een hele tijd gaat duren voor er een nieuwe editie komt, als die er al ooit komt.

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #14 Gepost op: juni 16, 2017, 05:28:26 pm »

OK Thanx!
Pagina's: [1] 2