GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Shadow War - Vragentopic  (gelezen 2621 keer)

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
Shadow War - Vragentopic
« Gepost op: mei 24, 2017, 10:33:28 pm »

Bij de Tau staat ook de pulse rifle tussen de wapens. Bij de equipmentlijst ontbreekt deze. Heeft een van jullie al ergens kunnen achterhalen hoeveel deze kost?

Mijn Tau krijgen steeds meer vaste vormen... ;D
« Laatste verandering: juni 03, 2017, 08:06:40 pm door Raz »
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Cergorach

• Hero Member
Re: Shadow War- Vragentopic
« Reactie #1 Gepost op: mei 24, 2017, 11:37:57 pm »

De Cadre Fireblade heeft er een, das de Tau Special Operative.

Woudschim

• Hero Member
    • Masque-Obscura Fotografie en Ontwerp
« Reactie #2 Gepost op: mei 25, 2017, 10:47:47 am »

Zijn er meer mensen met het idee om de ridicule range voor de heavy bolter aan te passen?

Is er fluffwise een reden dat dat ding een langere range moet hebben dan een sniper rifle?

Fotografie en Ontwerp : www.masque-obscura.nl

Miniaturen (ook in opdracht) : http://miniaturenschilder.nl/

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: mei 25, 2017, 11:48:23 am »

Fluffwise is het vrij simpel. Bolter rounds zijn mini missiles die komen altijd verder dan normale kogels. In het geval van een heavy bolter zijn de rounds groter en dus meer brandstof om verder te komen.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: mei 25, 2017, 01:22:47 pm »

De Cadre Fireblade heeft er een, das de Tau Special Operative.

Ah, vandaar natuurlijk. Tnx!  :)

Edit: een moderne Barett heeft een effectief bereik van 1800m, een Browning .50 haalt eenzelfde effectief bereik ( maximale bereik is 6800m), zie: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Browning_M2. Tel daar de space marine factor bij op en dan is 40" toch een aardige uitkomst :)
« Laatste verandering: mei 25, 2017, 01:31:12 pm door Raz »
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
Re: Shadow War - Vragentopic
« Reactie #5 Gepost op: juni 03, 2017, 08:08:43 pm »

Inmiddels de keuze gemaakt voor Tau en vanmiddag de laatste twee miniaturen in elkaar gezet.

Een vraag aan andere spelers: lopen er na enkele potjes niet wat veel troepen rond met frenzy en/of hatred en hoe bevalt dat? Mijn tegenstander en ik overwegen om beide onder resultaat 2 te plaatsen en met dan 1-3 frenzy, 4-6 hatred. Resultaat 3 wordt dan enkel miss next game.

Woudschim

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: juni 04, 2017, 09:06:53 am »

Lijkt mij ook interessanter. Wat dat betreft is de originele D66 tabel met injuries veel interessanter en ook leuker.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: juni 04, 2017, 10:38:21 pm »

Die is ook zo in te viegen volgens mij. Ik mis zelf vooral de trader, lekker gekke wapens shoppen, zeker bij Inquisimunda 8)

Woudschim

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: juni 05, 2017, 08:52:59 am »

Same. :)

Het lastige van de D66 is dat je stats omlaag kunnen gaan. In Necro/Inquisimunda kon je dat nog rechttrekken met bionics. In SW:A niet.
Aan de andere kant, jammer dan, SW:A campaigns duren maar kort. Is je leider zijn oog kwijt of heeft hij een manke poot dan moet je daar maar mee leven. :P

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: juni 22, 2017, 09:37:27 am »

Het onderbrengen van frenzy en hatred onder 2, met 50/50 kans bevalt prima tot nu toe. We zijn inmiddels drie potjes onderweg en hebben al leuke aankopen gedaan 8) Mijn Tau kregen tijdelijk versterking van een Stealth Suit, nasty zeg ;D Markerlights zijn ook heerlijk trouwens, zeker als je inmiddels twee snipers hebt die met S6 schieten 8)

Vraag: wat denken jullie, hebben Tau Drones last van pinning en andere moraal gerelateerde zaken? Ik zou zeggen van nee, want het zijn machines; dus ook geen advances en andere zaken. Maar er wordt nergens onderscheid gemaakt tussen drones en de pathfinders. Wat advances betreft staan ze niet in de lijst, dus dat is soort van een antwoord.

Woudschim

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: juni 22, 2017, 11:50:38 am »

Goede vraag, je kunt het van beide kanten fluffwise ook beredeneren. Ofwel zijn het machines die er inderdaad het inderdaad niet zo interessant vinden om beschoten te worden, ofwel zijn het wat geavanceerdere apparaten met een programmering die wat instict tot zelfbehoud geeft, waardoor de drone zichzelf beschermt als hij onder vuur komt te liggen.

Ik zou met de spelers in de groep een afspraak maken waar jullie je allemaal in kunnen vinden.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: juni 22, 2017, 12:52:47 pm »

Ja, zo hebben wij ook zitten overleggen. Ergens voel ik het meeste voor machines met minder zelfbehoud, naar mijn idee horen ze het behoud van de pathfinders boven dat van zichzelf te plaatsen; maar dat is ingame voor mij ook het meest voordelig m.i. en dat maakt het dubbel. Daarom heb ik er tot nu toe voor gekozen om voor de drones gewoon maar de regels te volgen zoals ze zijn.

Woudschim

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: juni 22, 2017, 01:14:14 pm »

Of als jullie er niet uitkomen, "drones are pinned on a 4+"  ;D

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: juni 28, 2017, 10:35:27 am »

Zo is dat 8) Zo hebben we gisteren ook een moeilijk te zien wel/niet schot van een sniper opgelost, op een 4+ lukte het. Het was gewoon te leuk om het gelijk af te serveren. Was weer een mooi potje trouwens: Tau verdedigden hun base tegen een Raid door Imperial Guardsmen. Het viel me op dat GW de regels voor sentries en noise heeft aangepast en dat bevalt goed. Er zit wat meer diepte in voor mijn gevoel. Ook de parryregel heeft enige nuane gekregen (kan alleen op een dobbelsteen die hoger is dan de jouwe, beter zo). Overigens zijn snipers met toxic rounds erg akelig in dit scenario... ;D Voor de drones hebben we overigens afgesproken dat ze geen last hebben van poison, dus hiervoor selecteerden de guard snipers gewone rounds.

Ondanks dat ik het jammer vind dat bepaalde dingen uit Necromunda/Inquisimunda niet in het spel zitten, zie ik ook steeds meer dingen die net wat beter zijn uitgewerkt dan in die spellen. Dat is goed gedaan! Dat de lijsten erg gericht zijn op (bepaalde doosjes) 40K heeft ook wel wat, het zorgt voor meer gestroomlijndheid en klopt op een bepaalde manier ook wel met de meer georganiseerde/militaire achtergrond daarvan 8) We hebben nu 4 potjes gespeeld in deze campaign en dat bevalt uitstekend! Worden er elders nog potjes/campaigns gespeeld? Ik ben benieuwd hoe het anderen bevalt!
Pagina's: [1]