Zo is dat

Zo hebben we gisteren ook een moeilijk te zien wel/niet schot van een sniper opgelost, op een 4+ lukte het. Het was gewoon te leuk om het gelijk af te serveren. Was weer een mooi potje trouwens: Tau verdedigden hun base tegen een Raid door Imperial Guardsmen. Het viel me op dat GW de regels voor sentries en noise heeft aangepast en dat bevalt goed. Er zit wat meer diepte in voor mijn gevoel. Ook de parryregel heeft enige nuane gekregen (kan alleen op een dobbelsteen die hoger is dan de jouwe, beter zo). Overigens zijn snipers met toxic rounds erg akelig in dit scenario...

Voor de drones hebben we overigens afgesproken dat ze geen last hebben van poison, dus hiervoor selecteerden de guard snipers gewone rounds.
Ondanks dat ik het jammer vind dat bepaalde dingen uit Necromunda/Inquisimunda niet in het spel zitten, zie ik ook steeds meer dingen die net wat beter zijn uitgewerkt dan in die spellen. Dat is goed gedaan! Dat de lijsten erg gericht zijn op (bepaalde doosjes) 40K heeft ook wel wat, het zorgt voor meer gestroomlijndheid en klopt op een bepaalde manier ook wel met de meer georganiseerde/militaire achtergrond daarvan

We hebben nu 4 potjes gespeeld in deze campaign en dat bevalt uitstekend! Worden er elders nog potjes/campaigns gespeeld? Ik ben benieuwd hoe het anderen bevalt!