GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1] 2 3 ... 7

Auteur Topic: MINIHAMMER, 10mm Fantasy Wargaming  (gelezen 13144 keer)

Gnarkill

• Hero Member
  • Awww yeah!
MINIHAMMER, 10mm Fantasy Wargaming
« Gepost op: juli 03, 2017, 10:32:27 pm »

Gegroet!

Het is een tijdje geleden dat ik hier actief ben geweest, maar woon dan ook ondertussen in Zweden. Nog voordat ik vertrok ben ik samen met een Zweedse vriend een nieuw project begonnen en dat is ondertussen al best uitgegroeid tot een "dingetje". We hebben zo ondertussen een stevige lokale spelersgroep en een groeiende internationale (fan)base met User Blog en Facebook groep en nu ook laatst een artikeltje in the Ninth Scroll. Hoogste tijd dus om eens wat te laten zien in mijn lieftallig oud vertrouwd forum!

Wat is Minihammer?
Minihammer is niets anders dan Warhammer Fantasy Battles / The Ninth age in een kleinere schaal. We halveren alle eenheden simpelweg. Voorbeeld: een 8 inch march wordt een 4 inch march en een 25x50mm base wordt een 12,5x25mm base en de battles worden gespeeld op een 24x36 inch slagveld. (Lekker klein en makkelijk dus!)

Ok, waarom en waarom geen Warmaster o.i.d.?
- Deze schaal is enorm leuk om mee te werken en is bovendien spotgoedkoop. Een gemiddeld, boven toernooi standaard (4500+pts) leger kostte ons EUR40-60,- gemiddeld.
- Deze regelset (T9A) is enorm goed uitgewerkt en ook nog eens gratis. Bovendien zijn veel mensen bekend met dit systeem (WHFB) en zijn er ook nog eens leuke starterregels, wat Minihammer nog laagdrempeliger maakt.
- Minihammer is portabel, makkelijk op te bergen en je leger gaat letterlijk in een lunchbox. Een slagveld past ook nog eens op zo'n beetje iedere keukentafel wat die gigantische 6x4foot tafels overbodig maakt. Ook het terrein is kleiner en goedkoper.

Ondertussen zijn we 1,5 jaartjes verder en heb ik ook wat te laten zien. Zelf heb ik op dit moment een Bretonnian / Kingdom of Equitaine leger en is er een Goblin leger in de maak. In de groep zelf zijn ondertussen ook een Chaos, Wood Elf, Lizardmen, Tomb King, Vampire Counts, Dwarves en Empire leger toegevoegd met veel terrein stukken.

Een impressie:

Wat foto's van mijn 10mm Bretonnians:

Een zelf gesculpt kasteeltje / outpost:

En hoop foto's (en ik heb er nog veel meer), maar ik hoop dat jullie het leuk vonden! Doel van dit blog is om een beetje de ervaringen te delen wat betreft 10mm (Fantasy) Wargaming en natuurlijk hopelijk wat mensen te enthousiasmeren!

Mocht je dit nou leuk vinden, laat het dan weten! We/ik helpen graag! We hebben een User Blog op T9A forums hier en een actieve, leuke Facebook Group hier.

Groetjes,

Danny

p.s.: Ik merk dat de foto's vanuit Imgur nogal groot zijn op dit forum, kan ik daar nog iets aan doen?
« Laatste verandering: juli 17, 2018, 04:22:48 pm door Gnarkill »
Jungle Goblins: BLOG
Mijn Scandinavian Troll(gres):BLOG

Trollhammaren sveper igen
Hugga ned, broder igen!

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
Re: MINIHAMMER, portable 10mm adventures in The Ninth Age.
« Reactie #1 Gepost op: juli 03, 2017, 10:41:35 pm »

Ziet er leuk uit.

Nu ben ik zelf gruwelijk afgeknapt op 10mm en 15mm, maar dat mag de pret niet drukken.

Wat voor mini's heb je gebruikt?
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Drstrangelove42

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: juli 03, 2017, 10:52:00 pm »

Ziet er erg gaaf uit dit, ben net lid geworden van de FB groep en ff rondgekeken !
Als ik klaar ben met m'n 30k is minihammer mogelijk een leuk nieuwe project :D

borkbork

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: juli 03, 2017, 10:58:17 pm »

Mooi werk Danny,

Houdt je het nog een beetje vol bij die naïeve mos herkauwende rendieren daar in het hoge noorden ;)

@IC wat is er mis met 10/15 mm?

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #4 Gepost op: juli 04, 2017, 01:26:22 am »

Mooi hoor!
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

starwars

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: juli 04, 2017, 10:47:25 am »

Ik ben om.

Kijken of ik ook een 10mm leger kan knutselen :)

Gnarkill

• Hero Member
  • Awww yeah!
« Reactie #6 Gepost op: juli 04, 2017, 11:15:11 am »

@ IC: wat is er mis met 10mm? Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve ervaringen!
De miniaturen die wij gebruiken komen van:

- Magister Militum
- Pendraken
- Polarfox
- Eureka Miniatures
- Laran Miniatures

@ borkbok
"Beetje" naief gebeuren hier, maar dat is gelukkig vooral in het zuiden. Hier net onder de poolcirkel is het heerlijk, authentiek en loopt er veel schoon.  ;)

@Drstrangelove42
Tof! Laat ons maar weten als je wat hulp nodig hebt en deel je projectje vooral!

@Aerandar Valandil
Dank! ;D

@ Starwars
Woohooo! Ik zag dat je ook zeker een iemand anders om had! Worden het weer halflings? 8)

p.s. (Weet er nog iemand een manier om die foto's bij te schalen of zijn ze alleen bij mij "zo groot"?)

Hugga ned, broder igen!

starwars

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: juli 04, 2017, 11:42:50 am »

@ Starwars
Woohooo! Ik zag dat je ook zeker een iemand anders om had! Worden het weer halflings? 8)

Ik heb nu sowieso 3 anderen binnen onze groep meegekregen, dus wij gaan ook een mini Tale of X Gamers doen.

En ja, ik ben bang dat het heel saai weer Halflings worden.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #8 Gepost op: juli 04, 2017, 11:48:01 am »

@ IC: wat is er mis met 10mm? Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve ervaringen!

Ik werd gek van het schilderwerk. Maar dat is puur een persoonlijke ervaring.

Qua legers is het inderdaad fantastisch, want je kan echt grote, "realistische" legers opstellen.
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

phantom_lord

• Hero Member
  • 'No sacrifice, no victory'
« Reactie #9 Gepost op: juli 04, 2017, 11:58:05 am »

Dit ziet er inderdaad interessant uit! Ik heb 2 seconden gegoogled maar er zijn fabrikanten genoeg van leuke 10mm modellen voor de verschillende fantasy rassen. Ik ga het eens in de groep gooien ;)
"Welcome to where time stands still
No-one leaves and no-one will"
- Sanitarium, Metallica

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: juli 04, 2017, 02:53:56 pm »

Wat stoer zeg! Erg interessant en aansprekend idee, ik zal het hier eens in de groep gooien. Uitstekende manier om weer eens fantasy te spelen 8)
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Phoenix

• Sr. Member
« Reactie #11 Gepost op: juli 04, 2017, 05:43:34 pm »

Nooit fantasy gespeeld, geen fan van 'homebrew', maar dit brengt me aan het twijfelen, het ziet er fantastisch uit :).

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #12 Gepost op: juli 04, 2017, 07:27:11 pm »

Had het wel eens overwogen in een kleinere schaal uit te proberen (tientallen tot honderden 28mm figuren schilderen kost me net wat te veel tijd), maar het zien van deze foto's maak het wel heel aantrekkelijk!

Wat gebruiken jullie voor de bases? MDF?

Gnarkill

• Hero Member
  • Awww yeah!
« Reactie #13 Gepost op: juli 09, 2017, 04:54:15 pm »

@ starwars! Halflings zijn leuk! En leuk om te zien dat jullie ook in de FB groep zitten! Nogmaals welkom!

@ IC: tja, het is een priegelwerk! Kan me wel voorstellen dat sommigen het lastig vinden. Zelf vind ik het echt een hele fijne schaal om mee te werken. Denk dat het ondertussen ook wel mijn "go-to" schaal is geworden. Geniet er zelf in ieder geval erg veel van! En inderdaad. Je kunt vrij gemakkelijk dat "massa" gevoel creëren op deze schaal. Ook zeker qua terrein mogelijkheden!

@pantom_lord: Leuk man! We verwelkomen (en helpen) graag nieuwe mensen dus aarzel niet eens een kijkje te komen nemen!

@ Raz: Dat dachten wij dus ook! Ideale schaal voor mass fantasy battles en ook nog eens lekker betaalbaar. Ook voor uwen geldt: jullie zijn welkom!

@ Phoenix. Rulewise is er niet veel homebrew aan. Tegenwoordig is T9A een behoorlijk vaststaand feit in de wargaming wereld! Zeker de moeite waard!

@ Coenus Scaldingus: Klein maar fijn! Wij gebruiken 2mm MDF lasercut bases van war-bases.co.uk

Ondertussen weer lekker verder geknutseld en is mijn Koning met zijn damsel, priester, broertje on foot en castellan als tevens mijn foot contingency van 50 Peasant Levies en 30 Noblemen on foot aangekomen:

Ook zijn onze custom 1/2 inch "Minch" range rulers aangekomen, wat het spelen nog gemakkelijker maakt. (Niet meer halveren maar gewoon halve inches als inches gebruiken!)

Ik hoop dat jullie het leuk vinden en bedankt voor alle leuke en positieve reacties! Wordt gewaardeerd. En vergeet niet, voor alle nieuwsgierigen, we hebben een (gesloten) warme Facebook Group waar iedereen welkom is en waar we elkaar graag helpen!
https://www.facebook.com/groups/1776977859208547/

Groetjes

Danny

Hugga ned, broder igen!

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #14 Gepost op: juli 09, 2017, 08:36:38 pm »

Wij gebruiken 2mm MDF lasercut bases van war-bases.co.uk
Hoe kan het ook anders, als iemand zelfs 1x1cm bases heeft zijn zij het natuurlijk wel. Argh, begint steeds meer te kriebelen... Het is vast een onverstandig idee eens op de websites van de fabrikanten en de facebook pagina rond te gaan kijken...
Pagina's: [1] 2 3 ... 7