GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 ... 4 5 [6]

Auteur Topic: MINIHAMMER, 10mm Fantasy Wargaming  (gelezen 7647 keer)

Woudschim

• Hero Member
    • Masque-Obscura Fotografie en Ontwerp
Re: MINIHAMMER, portable 10mm adventures in The Ninth Age.
« Reactie #75 Gepost op: juli 16, 2018, 02:54:15 pm »

Ik speel regelmatig tegen een Wood Elf leger, genoeg modellen te vinden blijkbaar! :D

De 2e editie 9th age vond ik toch wel wat anders dan 8e editie. De regels zijn ook echt *beep* geschreven. Veel "legalese", dus absoluut heel precies, maar bijna niet doorheen te komen.
Spelen met iemand die het al langer doet is absoluut aan te raden.

Fotografie en Ontwerp : www.masque-obscura.nl

Miniaturen (ook in opdracht) : http://miniaturenschilder.nl/

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #76 Gepost op: juli 16, 2018, 03:23:06 pm »

tof. Thanks guys! Ik ga eens verder rond struinen. 10mm is alvast een goed begin punt ^_^

Zodra ik een legertje heb gebouwd, kom ik graag eens buurten bij een kenner om de game te leren. Genoeg WFB ervaring, dus vermoed dat het niet al te lang zal duren: enkel de subtiele verschillen.

Singleton Mosby

• Full Member
« Reactie #77 Gepost op: juli 17, 2018, 01:42:52 pm »

Hier begint het ook te jeuken zeg. Dit ziet er ouderwets tof uit. Waar spelen jullie zoal? Wordt er ook in het oosten des lands gespeeld?
SLS de tofste wargames community van Holland

Woudschim

• Hero Member
« Reactie #78 Gepost op: juli 17, 2018, 02:13:00 pm »

Ik speel met Arathorn, in Rotterdam, ken nog twee spelers in Utrecht en kom zelf uit de buurt van Breda en Tilburg. :)

Gnarkill

• Hero Member
  • Awww yeah!
Re: MINIHAMMER, 10mm Fantasy Wargaming
« Reactie #79 Gepost op: juli 17, 2018, 04:05:39 pm »

Leuk om te zien dat er nieuwe interesse is! Zeker een aanradertje!

Hier in Zweden loopt de Minihammer trein lekker door. We hebben een poosje geleden besloten over te stappen van T9A naar Kings of War.
Wij vinden die regelset prettiger werken met minder rompslomp, minder regels (en dus minder verwarring, vergeten en discussies).  Daarnaast is het kunnen multibasen, zeker op deze schaal echt enorm praktisch en het ziet er naar mijn mening ook beter uit.

MINIHAMMER is in de tussentijd behoorlijk gegroeid, met 560+ leden op dit moment. Naast T9A en Kings of War zijn er ook Heroquest (met tiles!) en mensen die oudere WHFB edities spelen. Er zijn zelfs mensen bezig met Mordheim (Miniheim) en Age of Sigmar.

Over een maandje hebben we weer Bråthalla met ons clubje (4 dagen in een zomerhuis bij een meer BBQ-en, Pintjes vatten en met poppen schuiven) en voor deze gelegenheid hebben we een hele zomer campagne opgezet. Voor deze campagne zijn we allen een nieuw leger begonnen. Ik ben van start gegaan met een Halfling Leger (Uit de League of Rhordia lijst) en alles is gemagnetiseerd en op multibases.

Wat kiekjes, beginnende met de Pebbleton Militia:

EDIT: Op de een of andere manier re-sized dit forum al mij verdere Imgur plaatjes?
Hier kun je meer plaatjes vinden: https://imgur.com/a/zwN40Kz

Hoop dat jullie het leuk vinden!

Tot slot, het is al gemeld hier, maar ik als je interesse hebt, raad ik je ten zeerste aan even op onze Facebook pagina te kijken. Hier kun je vrijwel dagelijks nieuwe updates vinden, als wel nieuwtjes en zelfs community kickstarters voor nieuwe ranges. (Er is een Skaven range in de maak!)

- Danny

« Laatste verandering: juli 17, 2018, 04:26:28 pm door Gnarkill »
Jungle Goblins: BLOG
Mijn Scandinavian Troll(gres):BLOG

Trollhammaren sveper igen
Hugga ned, broder igen!

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #80 Gepost op: juli 17, 2018, 05:38:02 pm »

Ja, tof!

Kings of war vind ik persoonlijk een sublevel regelset, maar ieder z'n meug. Hou persoonlijk meer van de diepgang die wfb en 9th Age bieden. Als hier er ook rumors zijn dat er overgegaan wordt op KoW dan stopt m'n enthousiasme wel gelijk :(

Gnarkill

• Hero Member
  • Awww yeah!
« Reactie #81 Gepost op: juli 17, 2018, 06:42:46 pm »

Ja, tof!

Kings of war vind ik persoonlijk een sublevel regelset, maar ieder z'n meug. Hou persoonlijk meer van de diepgang die wfb en 9th Age bieden. Als hier er ook rumors zijn dat er overgegaan wordt op KoW dan stopt m'n enthousiasme wel gelijk :(

KoW heeft anders genoeg diepgang en is bovendien stukken beter gebalanceerd.
In Nederland heeft KoW nooit echt een inslag gemaakt. Maar dat is ook omdat de Nederlandse scene behoorlijk vastgeroest zit en dat is wel zonde. Internationaal doet KoW het namelijk ontzettend goed. Maar wat betreft Minihammer en T9A zit je in Nederland wel goed, best een loyalist scene.
Jungle Goblins: BLOG
Mijn Scandinavian Troll(gres):BLOG

Trollhammaren sveper igen
Hugga ned, broder igen!

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #82 Gepost op: juli 17, 2018, 06:47:30 pm »

Fiew! Thanks :D

En tis waarschijnlijk m'n achtergrond. Sinds 4e WFB gespeeld, dan stap je niet zomaar even over

soldaan

• Full Member
« Reactie #83 Gepost op: juli 19, 2018, 09:36:29 am »

Ik volg dit al een tijdje en vind het super cool, ik krijg alleen nog niemand mee in mijn gaming group ;) Maar goed.

Ik kwam gisteren wel een toffe site tegen met 10mm ogres. Misschien is ie al wel genoemd, maar ik noem 'm wel eventjes. Ik vind ze echt super tof.

https://www.blackgateminiatures.com/store/

Cheers

EDIT: Ow ik zie 'm nu op de voorlaatste pagina staan, sorry he
« Laatste verandering: juli 19, 2018, 10:21:27 am door soldaan »

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #84 Gepost op: juli 19, 2018, 10:51:08 am »

Had ze nog niet gezien. Erg gave poppen!

Arathorn

• Hero Member
« Reactie #85 Gepost op: juli 19, 2018, 12:42:38 pm »

Black Gate is heel tof. Hun kickstarter liep ook best goed, ondanks wat vertraging.

Woudschim verft er btw voor een klant, als het goed is staan eerder in het topic foto's er van.

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #86 Gepost op: juli 22, 2018, 09:46:19 am »

Is er iemand bezog met High Elves?

Waar ik tegenaan ga lopen; de sculpt van warmaster zijn 5 spearmen aan elkaar. Sword masters zit tenminste nog ruimte tussen.

Hoe kan ik het meest eenvoudig van 5 spearelf stand 5 losse spearelves maken?

Woudschim

• Hero Member
« Reactie #87 Gepost op: juli 22, 2018, 10:50:50 am »

Ik heb de modellen ook gehad, en het is eigenlijk niet te doen. Ik zou eigenlijk gewoon strips van 1x4cm maken, en dan zorgen dat je een paar andere modellen hebt die je kunt gebruiken om casualties weg te halen.

(Of toch KoW gaan spelen, dan heb je dat gedoe niet.  ;D )

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #88 Gepost op: augustus 28, 2018, 01:48:49 pm »

Gnarkill (en eenieder de me kan helpen),

Toch maar even een vraag stellen die me al een tijdje bezig houdt (eigenlijk sinds de start van dit topic  ;D). Eerst even de situatie. Ik heb een grote hoeveelheid Warmaster chaos figuren liggen, die al een eeuwigheid stof liggen te vergaren en waarmee ik graag weer iets zou doen. Vermoedelijk is het genoeg om in één klap een minihammer leger van behoorlijk (en speelbaar!) formaat neer te zetten.
Voor de cavalerie,de monsters en characters voorzie ik geen problemen; deze modellen zijn of al individueel gebased of zitten per 2 (zo goed als) losse figuren op een tab van 40 bij 5 mm. Voor deze figuren is het een kwestie van nieuwe minibases aanschaffen, modellen opsplitsen en klaar! Alle infanterie zit echter ook op deze tabjes en is gegroepeerd per 5/6 modellen. Deze modellen zijn 'schouder-aan-schouder' gemodelleerd en kunnen dus niet worden opgesplitst (of in ieder geval niet zonder aanzienlijke schade, waartoe ik niet bereid ben).
Zijn jullie hier bij het opzetten van jullie spelersgroep ook tegenaan gelopen? En zo ja, wat was jullie oplossing? Ik zat zelf eerst aan een multibase oplossing te denken. Dus één volle rang van 62.5 bij 12.5 mm als base met daarop 1 tab van 40 bij 5mm. Op zich werkt dat wel, maar dan steekt er rondom de unit wel een ca 11 mm groot gebied uit waarop niets zit en zou ik alleen per hele rang kunnen verwijderen. Op zich kan ik met die 11mm modeltechnisch nog wel iets leuks doen (scenery oid), maar ik vroeg me af of 9th met deze oplossing overweg kan en of er nog andere mogelijkheden zijn. Bij deze; ieder idee en iedere mening gewenst!

Ik weet niet of je inmiddels al een oplossing hebt, maar ik had het zelfde probleem met Orcs en Goblins:

Voor goblins: een base is normaal 1 bij 1. Ik heb strips besteld van 1 bij 4: hier past precies een warmaster strip van Goblins op. Tevens ook strips van 1 bij 3 en 1 bij 2 besteld. Ik heb de strips geknipt precies op de plek waar het WEL kon, en de modellen individueel op strips gelijmd. Waar mogelijk heb ik tot 4 losse goblins op losse bases geplakt. Gewoon een goeie mix van verschillende lengtes.

Als er dan casulties vallen, kun je creatief zijn met models weghalen: gaan er 4 dood, haal je een strip van 4 weg, en vul je de plek op. Gaat er 1 dood, haal je er 1 weg. 't is even behappen, maar werkt tot nu toe prima.

Voor High Elves blijf ik het probleem helaas houden, daar ik geen losse spearmen heb :] Inprincipe blijft de logic staan: 3 Losse spear elves en het is gefixed. Zijn er 4 dood, haal je een hele strip weg. Gaan er minder dood, individuele losse modellen die je daarna als "change" kan gebruiken als er andere komen te overlijden... Maar ja, waar haal je 3 losse Spear elves vandaan ^_^

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #89 Gepost op: september 11, 2018, 03:04:02 pm »

Misschien kun je modellen gebruiken die een passende aanvulling zijn voor een eenheid? Of iets dat ook als filler werkt? Een zuil met beeld? Een kat zoals deze van Mantic (maar dan op schaal): http://www.manticgames.com/mantic-shop/kings-of-war/elves/product/elven-cat.html.
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."
Pagina's: 1 ... 4 5 [6]