GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Mini's vervoeren met KR Multicase  (gelezen 2529 keer)

CrimsonGuard

• Hero Member
  • Kiss my shiny metal ass!
Mini's vervoeren met KR Multicase
« Gepost op: juli 26, 2017, 09:24:00 am »

Ik was aan het typen in een ander topic maar heb besloten om ipv een bestaand topic te hijacken zelf maar eentje te openen.

Ik gebruik zelf al een paar jaar Battlefoam, maar zit nu na te denken over de aanschaf van een rugtas om mini's te vervoeren (een schoudertas is niet zo veilig op de motor :P). KR Multicase gebruikt soft-foam, wat ik erg fijn vind, en ze hebben meerdere rugtassen in hun assortiment. Nu zat ik me af te vragen welk model ik het beste kan kiezen voor het vervoeren van een gemiddeld Space Marines leger. Zijn er hier mensen die wat meer ervaring hebben met het systeem van KR Multicase en wat kunnen zeggen over welk formaat ik het beste kan kiezen?
- "That's what I do; I drink and I know things "

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
Re: Mini's vervoeren met KR Multicase
« Reactie #1 Gepost op: juli 26, 2017, 09:51:09 am »

ik heb zelf de back pack 2
daar kan gemakkelijk 1 doos in met een 144 tal infantry modellen en dan in het ander vak rule book en codexen en eventueel nog een ijsdoos met een drop pod ofzo. voor dikkere hard cover boeken en een doos is geen plaats in 1 vak, een klein rule bookje en een soft cover kunnen wel gemakkelijk samen met een doos erin.

In de zijvakken is plaats genoeg voor een aantal doosjes dobbelstenen en een meter en een pen en andere benodigdheden.

ik zou dus voor de 2 gaan, tenzij je geen hardcover boeken hebt
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Woudschim

• Hero Member
    • Masque-Obscura Fotografie en Ontwerp
« Reactie #2 Gepost op: juli 26, 2017, 10:15:09 am »

Ik heb recent een GW koffer gekocht, ook om op de motor te vervoeren. Een rugtas is ook mega-onveilig op de motor, als je valt breek je alsnog je rug. Ik maak de koffer vast met een spin op de buddyseat, werkt uitstekend. Waterdicht, kan tegen een stootje en er past méér dan genoeg in. Ik weet niet wat voor motor je hebt, dan kan het nog eens lastig maken, maar dat lijkt me te doen. Ik rij zelf op een GT550 en een GTR1000. Laatstgenoemde is een slagschip waar ik alles en mijn oma op kan meenemen, maar de GT 550 is een kleine lichte motorfiets, daar krijg ik hem ook prima op vervoerd.

Ook ik heb flink rond zitten kijken, Battlefoam, KR, Feldherr, maar ben bij de koffers van GW uitgekozen.

Fotografie en Ontwerp : www.masque-obscura.nl

Miniaturen (ook in opdracht) : http://miniaturenschilder.nl/

Phoenix

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: juli 26, 2017, 10:45:59 am »

Ik heb alles in KR Multicase zitten en heb de backpack waar 2x KRU in past. Heb je veel infantry dan zou alles misschien in één KRU passen, maar voor 2000 punten en met een paar drop pods en/of voertuigen gaat het redelijk snel, zeker als je flyers gebruikt in je leger. Met 2x KRU past bij mij regelmatig het regelboek en dice ook in de case, maar past dat niet, dan heeft de backpack genoeg zijvakken om je boeken/dice in kwijt te kunnen.

CrimsonGuard

• Hero Member
  • Kiss my shiny metal ass!
« Reactie #4 Gepost op: juli 26, 2017, 06:57:00 pm »

de backpack versie met ruimte voor 2 KRU is dus voldoende voor infantry en wat tankjes, dat is me dan helemaal duidelijk. Ik zal proberen zo weinig mogelijk boeken mee te nemen aangezien ik daar mijn tablet wel voor heb. Ik zag op de website dat er twee verschillende versies zijn; de reguliere en de terminator variant, maar het is me niet helemaal duidelijk of het alleen maar een cosmetisch of ook een functionele variant is.

Wat betreft de veiligheid van een rugzak op de motor, daar heb ik verschillende verhalen over gelezen. Als je harde voorwerpen gaat vervoeren kan het inderdaad wel gevaarlijk zijn (blikjes drinken bijvoorbeeld) maar ik denk dat een doosje vol kleine plastic mannetjes niet zo'n issue zal zijn. Die gaan natuurlijk hartstikke kapot, maar zullen eerder extra demping zijn op de klap op te vangen.

- "That's what I do; I drink and I know things "

Phoenix

• Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: juli 26, 2017, 07:41:30 pm »

De terminator cases zijn volgens mij alleen om te laten zien dat je dat spel speelt. Net zoals ze Halo cases hebben en Dropzone Commander foam komt ook in cases met Dropzone Commander print.

Hier nog een link met een review voor de backpack (met een marine leger zodat je ziet wat er ongeveer in past).
https://www.youtube.com/watch?v=dy2K5N2-mQs

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #6 Gepost op: juli 26, 2017, 08:26:47 pm »

zo een card case is wel verdacht hard hoor. Dus ik raad je niet aan om erop te vallen.
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Itsacon

• Full Member
  • 40k, BB, BFG, Necromunda, XW
« Reactie #7 Gepost op: juli 26, 2017, 10:52:32 pm »

Ook KR gebruiker hier. In mijn ervaring is een gemiddeld SM leger goed in max twee KR cases te stoppen, dus de backpack2 is idd prima, en biedt voldoende extra ruimte voor de rest van de speelmeuk.
Tournament wins: 40k: 2, X-Wing: 1
Best Painted army awards: 40k: 5

Gloin

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: juli 27, 2017, 08:09:39 am »

Even nog een aanvullende praktische vraag.... Vroeger kon je met flinke korting de kr cases bestellen via Maelstrom Games... Aangezien ik die niet meer vertrouw: zijn er bij jullie nog andere sites bekend waar je met korting KR kunt kopen?

Greetz Bart
I take Sly Marbo, then roll randomly to determine the rest of the army... Not that the results matter. I've got sly marbo!

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: juli 27, 2017, 08:36:49 am »

zo een card case is wel verdacht hard hoor. Dus ik raad je niet aan om erop te vallen.
Yep, de kartonnen dozen gevuld met foam en minis vs. je rug... Minis win!

Als je nu gebruik maakt van 32mm bases voor je SM dan zal je minder kwijt kunnen in een case vs. vroeger met 25mm bases...

KR Multicase is een prima product!

Woudschim

• Hero Member
    • Masque-Obscura Fotografie en Ontwerp
« Reactie #10 Gepost op: juli 27, 2017, 09:23:44 am »

Je kent de formule? Kinetische energie is kracht maal snelheid-kwadraat gedeeld door 2? Betekent dat met een beetje vaart je je rug breekt. De doos zal het een en ander aan kracht opvangen en verdelen maar je hebt kans dat je wervelkolom omklapt omdat er een pukkel op je rug zit.

Fotografie en Ontwerp : www.masque-obscura.nl

Miniaturen (ook in opdracht) : http://miniaturenschilder.nl/
Pagina's: [1]