GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Ik ga beginnen met lotr  (gelezen 2256 keer)

Galathon

• Full Member
Ik ga beginnen met lotr
« Gepost op: december 19, 2016, 05:56:52 pm »

Hoi allen.

Onlangs zijn we met een aantal mensen begonnen met lotr/hobbit bij de lokale gw. Nu wil ik een Isengard leger beginnen en wil weten wat de must haves zijn voor het leger.

Alvast bedankt

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
Re: Ik ga beginnen met lotr
« Reactie #1 Gepost op: december 19, 2016, 06:30:23 pm »

Welkom! Met de gewone Uruk-hai Warriors heb je een erg solide basis, doen het na al die jaren nog steeds goed. 1/3 met kruisbogen uitrusten is ook zeker de moeite waard. Scouts zijn op het moment helaas wat minder interessant (idem voor Dunland); de extra punt voor Warriors is het over het algemeen meer dan waard. Berserkers zijn geweldig, iets te veel punten om een volledig leger van te maken, maar zeker aan te raden er een aantal te hebben. Een paar Warg riders kunnen handig zijn voor scenario's waar snelheid vereist is, maar niet direct nodig. Wat betreft leiders is Saruman zelf vanaf +-700 punten erg de moeite waard (met Grima), tot die tijd heeft Isengard een goede selectie aan naamloze heroes in de vorm van Captains en Shamans, waarnaast Vrasku een erg goede keuze is (zelfs als je een leger zonder verdere schutters zou maken, wat ook een legitieme strategie is).

Met Vrasku, een Command set (Captain, Shaman), 2 sets Warriors, 2-3 sets Crossbows en een doosje Berserkers heb je al voldoende voor een erg prima 500pts leger; voeg daar Saruman, Grima en misschien nog een set Berserkers aan toe, en je zit al aan de 700.

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #2 Gepost op: december 19, 2016, 07:00:28 pm »

Jeuj, hoe meer zielen...

Tsja, de meningen zijn verdeeld maar ik zet ook graag een Isengard troll in vanaf 600 punten.
Voor de rest sluit ik mij helemaal aan bij Coenius.
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

LotR/Hobbit SBG 2018:
W: 15
D: 3
L: 11

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #3 Gepost op: december 19, 2016, 08:42:14 pm »

captains met heavy armour en shield zijn fantastisch!

persoonlijk speel ik graag met enkele captains en shamans met elke warband een piekblok met een paar beserkers  in het leger en een banner.en opvullen met enkele shields en voor mij werkt dat goed! meestal 4 attacks met een banner reroll, maar je flanken zijn kwetsbaarder, vandaar ook de shield warriors

Maar isengard is een redelijk goed leger waar je weinig mis kan doen. iemand anders speelt wel graag met mahur en een groep scouts.

dus doe wat je leuk lijkt speel een paar keer en je zal zelf wel je voorkeuren vinden, wt je graag doet en welke stijl je het meeste ligt.
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #4 Gepost op: december 19, 2016, 09:35:27 pm »

Isengard kan verschillende kanten op.

Met saruman te paard en grima bij tegenstander.
groep wargrijders om saruman wat af te schermen voor pijlen en snel naar objectives te gaan.

Groep scouts vind ik dan wel weer goed maar dan met held erbij die ze ook sneller laat lopen. Heb je modellen met goede fight die toch vrij snel kunnen voor weinig punten. ook drummer maakt leger weer wat sneller naar objectives toe.

Heb ook wel met isengard ballista gespeeld. groep kruisboogschutters ervoor en dat schrikt ook wel af op een battle field.

Groepen gewone warriors ondersteunt met pieken(geen kerstboompiek) en shaman in de buurt voor extra save doet hij ook altijd wel goed maar beweegt vaak traag over veld en komt vaak klem in gevecht te staan volgens mij.

Isengard Troll is zeker met de regels voor monsters een goede optie. maar dan wel direct veel punten voor de complete warband.

Veel hangt af van je eigen speelstijl en van het soort scenario wat je gaat spelen. Zou daarom eerst gaan schilderen wat je vooral leuk lijkt.
En om een leger compleet te laten lijken zou ik daarom in het begin ook zeker een command groep nemen met banner, drummer, shaman en captain.
Met hoeveel punten gaan jullie ongeveer de battles spelen?

Ar-Pharazon

• Hero Member
  • Warriors, advance!
« Reactie #5 Gepost op: december 19, 2016, 11:25:34 pm »

De must haves zijn gewone Uruk-Hai warriors, Berserkers, Saruman en grima, en wat 60 punten helden. Ugluk, Vrasku, Mauhur, Lurtz en unnamed Captains zijn ongeveer allemaal even goed. Ik prefereer de helden met 3 macht, vaak nuttiger dan de extra defence.

Het ligt er een beetje aan hoeveel punten je speelt, maar elke combinatie van deze modellen is in de meeste scenario's een goed leger.

Kruisboogshutters en warg riders zijn ook goed, maar wat moeilijker om effectief in te zetten. Gewone orcs (vooral met speer) zijn ook heel goed. Feral Uruk-hai zijn ook heel goed.

Shamans, banners en trollen ben ik minder fan van.
SBG toernooi Baambrugge 3, doe mee!
http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=20914.0

Galathon

• Full Member
« Reactie #6 Gepost op: december 20, 2016, 05:46:07 am »

Bedankt voor de tips.

We gaan voornamelijk 600 punten spelen.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #7 Gepost op: december 20, 2016, 04:33:18 pm »

Met 600 punten zou ik dan meestal voor 3 warband gaan en held van 60 punten nemen met dan 12 warriors. En dan wat warriors omruilen voor feral hai/berseker of een urak hai met vaandel.

zou dan zo iets worden:
Warband1: 184 punten
Mauhur
10 uruk-hai scouts( marauders) 4 boog 8 met schild
2 feral uruk hai

warband 2: 205 punten
Uruk hai captain met heavy armour en schild
5 uruk hai schild
6 uruk hai met piek
1 uruk hai met banner

wartband3: 191
Uruk-hai shaman met armour
6 uruk-hai met kruisboog
4 uruk -hai met schild
2 bersekers

Zit je totaal op 580 en heb je 3 wat verschillende groepen:
warband 1 is sneller en heeft nog vrij goede held.
warband 2 is heel goed in deffen van objectives in close combat.
warband 3 is beter op afstand en zal als leger gebroken is niet wegrennen door de fury van de shaman.

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: januari 01, 2017, 08:18:35 pm »

warband3: 191
Uruk-hai shaman met armour
6 uruk-hai met kruisboog
4 uruk -hai met schild
2 bersekers

Is dit geen illegale warband? Ik dacht dat de maximale shooting van 33% ook voor de warbands afzonderlijk geldt.

DJ

morbal

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: januari 01, 2017, 09:14:36 pm »

neen dat geld voor alle warbands samen uit de zelfde lijst. Dus als je mordor erbij zou nemen dan heb je 33% voor isengard en 33% voor mordor.

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: januari 01, 2017, 09:19:25 pm »

neen dat geld voor alle warbands samen uit de zelfde lijst. Dus als je mordor erbij zou nemen dan heb je 33% voor isengard en 33% voor mordor.

Weer wat geleerd! Ik zou dus met Gondor een warband van 12 rangers kunnen maken zolang ik totaal niet boven de 33% uit kom.

DJ

morbal

• Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: januari 01, 2017, 09:53:39 pm »

Inderdaad, kan je perfect 2 andere warbands fielden zonder bogen.

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #12 Gepost op: mei 15, 2017, 07:54:57 pm »

Hey Galathon, hoe staat het inmiddels met je leger?
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

LotR/Hobbit SBG 2018:
W: 15
D: 3
L: 11
Pagina's: [1]