GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 [2] 3 4

Auteur Topic: Star Wars Legion  (gelezen 4384 keer)

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
Re: Star Wars Legion
« Reactie #15 Gepost op: augustus 24, 2017, 09:56:09 pm »

Het enige dat me zou doen twijfelen zijn de upgrade kaartjes (heb lang genoeg X-Wing gespeeld om te weten hoe dat kan uitpakken), maar zonder competitief spelen verwacht ik gewoon lekker wat lol te gaan hebben met een starterset een paar leuke uitbreidingen.
Bedoel je balansproblemen? Daar heeft elk toernooispel last van, FFG heeft inmiddels zowel bij X-Wing als Imperial Assault en Armada laten zien dat ze bereid zijn via FAQs maatregelen te nemen om de balans te verbeteren. Niet altijd even snel en effectief, maar ze doen er in ieder geval iets aan. Voor mij verwacht ik dat Legion meer casual zal zijn, dat is met X-Wing inmiddels ook zo en heeft mijn beleving van het spel goed gedaan.
3D printen en meer: www.dreid.nl

Onimusha

• Hero Member
    • Grauenacht
« Reactie #16 Gepost op: augustus 28, 2017, 10:52:55 am »

Wat maakt schaal en prijs eigenlijk uit als het om star wars gaat  ;D.

Toen een vriend van me appte over een skirmish game van star wars was ik al verkocht.
-=IF YOU MAKE SOMETHING IDIOTPROOF, THEY KEEP MAKING BETTER IDIOTS=-

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #17 Gepost op: augustus 28, 2017, 11:05:42 am »

Het enige dat me zou doen twijfelen zijn de upgrade kaartjes (heb lang genoeg X-Wing gespeeld om te weten hoe dat kan uitpakken), maar zonder competitief spelen verwacht ik gewoon lekker wat lol te gaan hebben met een starterset een paar leuke uitbreidingen.
Bedoel je balansproblemen? Daar heeft elk toernooispel last van, FFG heeft inmiddels zowel bij X-Wing als Imperial Assault en Armada laten zien dat ze bereid zijn via FAQs maatregelen te nemen om de balans te verbeteren. Niet altijd even snel en effectief, maar ze doen er in ieder geval iets aan. Voor mij verwacht ik dat Legion meer casual zal zijn, dat is met X-Wing inmiddels ook zo en heeft mijn beleving van het spel goed gedaan.

Probleem bij, vooral X-wing, is dat er een gigantische powercreep in zit. Logisch, anders worden nieuwe boten niet verkocht, maar een faq op een faq op een faq op een faq om boot na boot na boot na boot te repareren om zo de balans te verbeteren is ook niet de weg voorwaarts. Laat staan dat de Flavor of the Month toch altijd wel over-represented is op meeste toernooien.

Ik denk dat het puur afhankelijk is van populairiteit. FFG boeit het geen klap wat meer casual is of niet: zolang het spel goed verkoopt zullen ze uitbereidingen er uit blijven pompen. Daarom is X-wing  al in wave 12 en hangt armada qua releases er een beetje lullig bij. X-wing bootje is VEEL goedkoper dan een armada bootje en opstart kosten zijn veel lager. X-wing verkoopt meer, beter, sneller, dus er komt ook meer uit.

Als Legion nu ook zo hard gaat rennen komen er genoeg expansions uit en begint de powercreep a-new. Althans, dat vermoed ik. Moet je het daarom dan maar niet spelen? Zekers niet!! Maar blijf bij je leest: koop en kwast altijd modellen die je tof vind, en niet wat het internet dicteert dat je moet kopen "om mee te komen met toernooien".

Maar dat ben ik.

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #18 Gepost op: augustus 29, 2017, 03:16:02 pm »

Dat vat het wel goed samen ja. Gewoon voor de lol spelen met mooie figuren, zo veel mogelijk tegen mensen die er net zo over denken. FAQs met updates kunnen leuk zijn om de balans te verbeteren, maar heb toch liever dat de tekst op de fysieke kaartjes klopt dan dat er allemaal digitale updates overheen komen. Ook kunnen te veel updates en hippe nieuwe mechaniekjes het wat onoverzichtelijk maken, en dus ongebalanceerd wanneer het iets is waar de originele figuren weinig tegen kunnen doen. Hopelijk brengen ze de belangrijkste karakters snel in het begin uit, zodat ze allemaal een beetje bij en tegenover elkaar passen.

YellowSkin

• Full Member
« Reactie #19 Gepost op: januari 10, 2018, 01:20:33 pm »

Laatste tijd steeds meer aan het zien / lezen over SW: Legion. Er zijn zelfs al Painting Guides en tutorials te vinden op YT ondanks dat ik nog nergens een release date heb gezien.

Modellen ogen super cool en kan niet wachten om te beginnen. Zijn er hier nog meer mensen die, once released, gelijk op de buy-knop zullen drukken (of zelfs al ge-preordered hebben?)

maarten

• Jr. Member
  • **
« Reactie #20 Gepost op: januari 10, 2018, 01:56:00 pm »

Heb hem al in de pre order staan.  Eerst instantie alleen de core set. Misschien dat ik later in t jaar de uitbreidingen ga kopen. Die zijn nog niet te beatellen.

Hababam

• Newbie
  • *
« Reactie #21 Gepost op: januari 11, 2018, 10:31:11 am »

Ik heb het ook pre-ordered. Er zijn websites die alles (core + dice&rulers + alle huidige uitbreidingen excl General Veers en Snowtroopers) als bundel verkopen. Volgens de winkel krijgen zij het de 25ste van Januari en ik dus hopelijk 26 of 27 januari.
« Laatste verandering: januari 20, 2018, 06:11:59 pm door Hababam »

YellowSkin

• Full Member
« Reactie #22 Gepost op: januari 11, 2018, 04:08:43 pm »

Ik heb het ook pre-ordered. Er zijn websites die alles (core + dice&rulers + alle huidige uitbreidingen excl General Veers en Snowtroopers) als bundel verkoper. Volgens de winkel krijgen zij het de 25ste van Januari en ik dus hopelijk 26 of 27 januari.

Cool! Mag ik vragen waar je het hebt ge-preordered? Als ik bijvoorbeeld bij Waylandgames kijk dan staat de release date op 29 maart.

Hababam

• Newbie
  • *
« Reactie #23 Gepost op: januari 12, 2018, 10:43:36 am »

www.despelvogel.be
http://www.despelvogel.com/index.php/product/star-wars-legion-complete-collection/
http://www.despelvogel.com/index.php/product/star-wars-legion-extra-dice-movement-set/
Staat al op de website. Let op: de extra dice&ruler nog apart erbij zetten (zeker nodig)

www.spelonk.be
Benader ze via Facebook chat en ze regelen het voor je
Inmiddels ook op de website.

Je hebt nog een goedkopere winkel http://tabletopboardgames.eu/index.php?action=page&group_id=10000120&lang=nl
Ik heb wel gelezen dat ze een beetje slordig zij met op tijd leveren of de eerste keer compleet leveren. Ik heb dan ook voor de bovenste twee gekozen voor paar tientjes meer, maar een betere service.
« Laatste verandering: januari 20, 2018, 06:12:37 pm door Hababam »

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #24 Gepost op: januari 12, 2018, 10:51:30 am »

235 euro voor de complete collectie?

30 euro normaal gesproken voor een setje van 7 rebel troopers?

:')

Hoop oprecht dat de mensen die er mee beginnen er veel plezier aan hebben. Was nog even een klein beetje tempted, maar dit sluit de deur. VEEL te duur, en als het vergelijkbaar is met Imperial Assault kwaliteit dan is dat echt een dealbreaker.
« Laatste verandering: januari 12, 2018, 11:04:15 am door Crackbone »

Hababam

• Newbie
  • *
« Reactie #25 Gepost op: januari 12, 2018, 11:08:40 am »

Ik heb het in Essen en op het Spellenspektakel gespeeld. Ik vond het er prima uitzien, ook qua kwaliteit. Ik heb geen 40K miniaturen in mijn hand gehad dus ik kan niet zeggen hoeveel ze van elkaar verschillen. Over de prijs.. het is een Star Wars IP, om zo iets te licenseren moet je al zelf veel geld inzetten. Het is wel logisch dat het duurder is dan bijv 40k die toch echt minder waard is qua IP.

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #26 Gepost op: januari 12, 2018, 11:23:34 am »

Anders dan bij 40K zitten er ook upgrade kaarten etc. bij. En fatsoenlijke regels.  ;)

€235 voor alles is héél goedkoop, dan heeft de webshop nauwelijks marge. Bij mij kun je het (zonder die afstandsmeter, ik denk niet dat je daar meerdere van nodig hebt) voor €240 krijgen. Naar mijn idee is het prima te doen om slechts een factie te verzamelen, en dan vallen de kosten te overzien, vergeleken met sommige andere spellen. Ik was eerst ook afwachtend, maar heb nu toch besloten om ermee te beginnen.

De Nederlandse distributeur geeft nog geen definitieve releasedatum. De core set was oorspronkelijk voor februari aangekondigd.
3D printen en meer: www.dreid.nl

Onimusha

• Hero Member
    • Grauenacht
« Reactie #27 Gepost op: januari 12, 2018, 02:49:23 pm »

Ik heb alles gepreordered en ook ik heb het in mijn handen gehad bij Spiel, het zag er veel beter uit dan IA, de prijs van 30 euro/set troopers is natuurlijk als je bij de FLGS koopt, maar wie verder kijkt betaald veel minder dan dat. Anyway, ik kijk hier heel erg naar uit en zal waarschijnlijk mijn meest gespeelde spel worden.
-=IF YOU MAKE SOMETHING IDIOTPROOF, THEY KEEP MAKING BETTER IDIOTS=-

YellowSkin

• Full Member
« Reactie #28 Gepost op: januari 13, 2018, 07:51:45 am »

Inmiddels core set + dice pack gepreordered.

Zijn er mensen die het leuk lijkt om (met mij) een SW: Legion launch toernooi te organiseren?

Unpainted mini's zijn dan toegestaan en het doel van de dag is vooral leren hoe het spel werkt.

Hababam

• Newbie
  • *
« Reactie #29 Gepost op: januari 14, 2018, 10:51:44 am »

Een toernooi lijkt me wel heel leuk, maar die miniatures komen met losse armen. Die lijmen nog voordat ze geverfd zijn gaat verven later bemoeilijken. Of wil je een toernooi met miniatures die niet geverfd zijn en geen armen hebben?  ;D
Pagina's: 1 [2] 3 4