GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: [Update 13-5-18] Sisters of Battle: HQs, SoB squads en transports  (gelezen 980 keer)

Boschpinquin

• Full Member
[Update 13-5-18] Sisters of Battle: HQs, SoB squads en transports
« Gepost op: augustus 27, 2017, 03:22:05 pm »

Na jaren weer Warhammer opgepakt met de nieuwe editie van 40k. Dit squad heeft letterlijk enkele jaren gekost om af te maken. Ik schilderde weinig en schilder nog steeds traag, maar ik ben zelf tevreden met het resultaat na al die tijd :). De foto's zijn niet zo best, maar ik wilde toch even laten zien wat ervan geworden is en wat tips vragen over voornamelijk de basing. Eerst foto tijd!

En een WIP immolator:

De rhino heeft een wat rare structuur op de bovenkant, wat volgens mij ooit tijdens het undercoaten is gebeurd. Daar ga/kan ik op het moment niets meer aan doen. Ik ben zelf geen fan van overdreven weathering effecten op m'n voertuigen. Wat ik hier zo op het forum voorbij zie komen ziet er soms prachtig uit, maar ik ben niet bereid om dat zelf uit te gaan proberen en in mijn tanks te gaan hakken/kliederen. Mijn sisters zijn na werk nette huisvrouwtjes die hun spullen goed onderhouden denk ik dan maar :P. Ik ben me er trouwens van bewust dat de kleine 'pilot' vlammetjes in principe metaal zijn, maar dit vind ik er gewoon veel leuker uit zien. Geeft ook wat extra kleur aan het geheel.

De grote vlakken wit op de tanks zijn behoorlijk lastig om goed te krijgen, zelfs als ik een heleboel dunne laagjes schilder. Mocht iemand daar nog tips voor hebben hoor ik die graag. Wat betreft de basing zit ik te denken aan precast bases, met iets van een urban rubble thema of zo. Ik heb een beetje rondgekeken online en heb wel wat aardige gezien, maar 1$ per base excl. verzendkosten is behoorlijk prijzig. Op zich vind ik de GW Imperialis Sector bases best wel passen, maar die zijn alleen in 32 mm en dat ziet er voor sisters niet uit in mijn optiek. Goeie idee├źn, ervaring en suggesties voor webstores waar dit soort bases voor een redelijke prijs te koop zijn zijn zeer welkom.

EDIT: Nu zou alles het moeten doen en er normaal uitzien!
« Laatste verandering: mei 13, 2018, 07:32:59 pm door Boschpinquin »

Drstrangelove42

• Newbie
  • *
Re: Sisters of Battle: eerste squad en rhino
« Reactie #1 Gepost op: augustus 27, 2017, 03:26:07 pm »

Fotos zijn zichtbaar !
Ziet er heel mooi uit! Wit is jammer genoeg echt een rot kleur :(
« Laatste verandering: augustus 27, 2017, 04:10:10 pm door Drstrangelove42 »

Voxnovanion

• Hero Member
  • 40K: IG/SoB/GK/Inq/Eldar/Knights
« Reactie #2 Gepost op: augustus 27, 2017, 08:21:34 pm »

Ziet er gaaf uit!
"If you have events run by people who are not actively engaged in what's going on in 40K today, I think you're going to have a bad time" - Carl Tuttle, Forge The Narrative podcast

tomzy

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: augustus 27, 2017, 08:45:49 pm »

Top werk!

De GW Imperialis Sector bases zijn er ook gewoon voor 25mm. Deze heb ik gebruikt, maar je zal ze echt vast moeten pinnen. Misschien wat extra werk, maar het resultaat mag er zijn.

Boschpinquin

• Full Member
« Reactie #4 Gepost op: augustus 28, 2017, 08:43:34 pm »

Bedankt! Leuk om te horen dat het in de smaak valt :). Het wit op de sisters ben ik erg tevreden mee en dat gaat me prima af. Heb (had?) ook een Tomb Kings leger dus ik heb wel enige ervaring met wit schilderen, echter niet op zulke grote vlakken. Daar merk je alle oneffenheden toch een stuk sneller op.

Ik moet trouwens ook nog aan een goede vernis komen. Ooit de GW vernis gehad maar die is ondertussen wel opgedroogd. Met alle verhalen over glimmende modellen die ik heb gelezen ben ik nogal terughoudend met wat aanschaffen en maar erop smeren/spuiten, dus ook hier houd ik me weer aanbevolen voor suggesties. Lange tijd uit de hobby geweest dus weer een hoop op te pakken. Bij voorkeur voor metaal en plastic, maar sowieso moet het voor metaal goed geschikt zijn.

tomzy

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: december 27, 2017, 11:54:51 am »

Nog progress kunnen maken? Ik ben benieuwd  ::)

Boschpinquin

• Full Member
« Reactie #6 Gepost op: december 29, 2017, 01:43:48 pm »

Ja, behoorlijk wat, maar ik had wat moeite met goede foto's maken. Dat moet ik nog een keer proberen als ik wat meer tijd in mijn appartementje heb en het licht wat beter is (zelf niet veel goede lampen en ook maar een matige camera). Waar je je aan mag verwachten:

10 man (vrouw?) squad nu op nette bases
Dominion Squad met melta's
Immolator
Canoness
Inquisitor Greyfax

Nu bezig met een heavy weapon team met heavy bolters :).

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: december 29, 2017, 03:03:03 pm »

Tof kleuren schema! Weer eens wat anders als de standaard kleuren. Ben benieuwd naar meer!

Boschpinquin

• Full Member
« Reactie #8 Gepost op: mei 13, 2018, 07:31:53 pm »

Het heeft veel te lang geduurd om de foto's te plaatsen, maar ik heb niet stilgezeten! Naast mijn dames een kleurtje geven ben ik ook bezig geweest met het maken van een tafel, incl. twee Imperial City dozen voor wat ruines, en ik heb een imperial knight in elkaar gezet en gemagnetiseerd (wat een klus!). Maar daar komen jullie niet voor, dus bij deze de plaatjes, met dank aan mijn vader en zijn kennis/fotospullen. Excuses voor de grootte van de foto's, dit is het kleinste formaat wat ik beschikbaar heb voor het moment. Als ze echt te groot zijn kan ik ze nog extra verkleinen maar ik hoop dat het zo te doen is.

Als eerste drie HQ slots. Wat een ontzettend gave modellen zijn dit en ik ben ongelofelijk blij met hoe ze geworden zijn. Waarschijnlijk wel mijn best geschilderde miniaturen.

Tijdens het maken van de foto's had ik niet door dat er wat stofdeeltjes op de capes zaten, die nu nogal zichtbaar zijn. Daar moeten jullie maar even doorheen kijken ;).

M'n troops, nu met goede bases:

Rhino voor het transporteren van de dames:

Ook op deze foto's zijn de stofdeeltjes op het zwart helaas erg goed te zien. Daar doe ik voor volgende keer wat aan.

Fast Attack:

Met bijbehorende Immolator (deze mist nog een banner):

En als laatste de Heavy Support:

Ik ben op het moment bezig met wat standaard Sisters te schilderen om de verschillende squads uit te breiden en de banner van de Immolator af te werken. Daarna zijn Celestine en co. aan de beurt met een squad Seraphim. Druk druk druk dus nog. Wanneer er weer wat progressie is zal ik het weer plaatsen voor de liefhebbers. Moeten jullie wel weer een paar maanden geduld hebben, haha.

Wicked Dwarf

• Hero Member
Re: [Update 13-5-18] Sisters of Battle: HQs, SoB squads en transports
« Reactie #9 Gepost op: mei 15, 2018, 10:51:04 am »

Wit/paars is wel erg gaaf. Ik kan mij niet meer herinneren welke basiskleur ik wilde gebruiken, maar weet wel dat ik in ieder geval paars wil (en heel vaag denk ik wit te willen gebruiken voor command). Maar mooi om te zien dat het werkt. En troost jezelf, ik ben nog niet eens begonnen met het schilderen van mijn Sisters. ;D
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #10 Gepost op: mei 15, 2018, 01:14:41 pm »

Mooi hoor.

Ik ben helemaal niet van 40K, maar die sisters vond ik wel altijd de bom.
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade

Coolsskin

• Newbie
  • *
« Reactie #11 Gepost op: mei 15, 2018, 09:42:13 pm »

De dames zien er weer goed uit!

Ramors

• Hero Member
  • Er moet toch iemand de prijzenpot spekken?
« Reactie #12 Gepost op: mei 17, 2018, 07:13:11 pm »

Leuk je kiest wel moeilijke kleuren vind ik maar mooi resultaat.
Greyfax erg mooi en zou mijn favoriet zijn.
Fantasy: Empire, Orcs 'n gobbies, Ogre's
40K: Imperial Guard, DKoK, TAU, Marines, Daemonhunters, Skitarii
FoW: Mid-war German DAK, British 8th army
Infinity: Haqqislam
Pagina's: [1]