GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Deathwatch en tyranids hulp nodig  (gelezen 4056 keer)

Whiteridder

• Moderator
  • Hero Member
  • Babes, bullets, bombs. Damn, I love this job!
Deathwatch en tyranids hulp nodig
« Gepost op: september 14, 2017, 10:28:47 am »

Goedemorgen mensen.

Titel zegt het al een beetje. Ik heb nog een heel hoop tyranids liggen en ben ook begonnen met Deatwatch, maar zijn er nog mensen die me tips en tricks kunnen geven.

Op dit moment heb ik van detwatch 3 squads van 5 man en wil nog 1 of 2 corvus blackstars kopen, een deathwatch captain of een andere leider en 1 of 2 squads met terminaotrs. Plan is om met dit leger kleine battles (1000 tot 1250 punten) te spelen.

Van tyranids, heb ik nu iets van 3000 punten liggen, maar met deze editie heb ik er nog niet mee gespeeld. Ben voornamelijk gericht op de monsters (9 carnifexen etc) en hoop ook hiervoor wat advies te kunnen krijgen.

Dus laat maar weten.
Got problemz, hire the Ork Kommando team
Zolution? No. got more problemz? Yez

Gimli:Certainty of death, small chance of success... What are we waiting for?

R.I.P Pa

Intoxico

• Hero Member
  • Ave Dominus Nox
Re: Deathwatch en tyranids hulp nodig
« Reactie #1 Gepost op: september 15, 2017, 02:40:03 pm »

Shooty fexen met bonemace als tail, met bioplasma kunnen ze dan 5 wapens afvuren en blijven ze toch effectief in combat door de bonemace.

Met nids kun je eigenlijk alle kanten uit...zeker in een meer casual setting is elke nid lijst leuk om mee en tegen te spelen.

Gr
GT 2014 Best General

Shogun

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: september 15, 2017, 06:55:30 pm »

Ben zelf een Nid speler en zoals Intoxico al aangeeft zijn Nids voor casual spel een prima leger om mee te spelen. Als je een beetje meer op zoek bent naar een competitief leger dan moet je gaan nadenken over de synergie tussen de verschillende units en een totale strategie uitzetten. Los van de carnifexen weten we niet welke opties je nog meer hebt dus is het moeilijk om tips te geven. Veel tyranid spelers hebben een beetje van alles wat, en voor veel tegenstanders is het dan makkelijk om de anti-infantry shooting te richten op de guants en de anti-MC shooting gaat dan naar de MC's. Dingen gaan sneller dood in de 8ste editie en veel tyranid legers bijten het stof tegen een beetje fatsoenlijk schietleger.   

Bijvoorbeeld: Heb je 9 carnifexen die naar voren bewegen dan heeft het geen zin om een enkele vliegende hive tyrant naar voren te sturen. Die schieten ze meteen als eerste dood en doet niks voor je carnifexen. Je moet dan gaan nadenken hoe je het beste er voor kan zorgen dat je carnifexen aankomen...       

Sir Jaigo

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: september 15, 2017, 10:02:43 pm »

Zelf heb 10 fexen.
Waar onder old one eye.

Bij mij hebben ze allemaal tresher scythe tails om wounds te stacken vs swarm armies.
Ik laat een malentrope meelopen

Als backbone heb ik een malentrope en 2 exocrienes.
Waanzinnig goede firepower.

Give guard doen het erg goed evenals support met mawlocs

Flyrants is t niet voor mij.
Zoals gezegd. Te grote target op ze kop. Te weinig resultaat.

1 vd beste units is nu genestealers
En als hq is de broodlord echt heel goed.

Als je echt swarm gaat zijn die opties anders.

Maar ik vind fexes gewoon gaaf en het werkt best leuk.
Pagina's: [1]