GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Harm's WTC verslag  (gelezen 263 keer)

CallmeHK

• Hero Member
Harm's WTC verslag
« Gepost op: september 26, 2017, 08:20:01 pm »

Hey iedereen. Bij deze mijn verslagje van het WTC dit jaar.

Allereerst was het supertof weer mee te doen in een team. Dit heb ik vorig jaar niet gedaan en toen miste ik het al. Dus alle spelers uit het team in ieder geval al bedankt voor de supertijd.

Ik speelde goreshade3 en skarre1 dit jaar. En hoewel mijn lijsten ‘fluffy’ zijn genoemd weet ik zeker dat ze sterk zijn. :P De details zijn te vinden op wtc-wmh.com
De goreshade lijst was mijn drop in het gros van het veld en skarre was voor cygnar en evt de mirror. Ik weet niet meer precies hoe de games allemaal gingen maar de kern kan ik wel nog herroepen.

Ronde 1 kregen we Denmark little mermaid tegenover ons.
Na de pairing kwam ik tegenover Laurents Rønved met zijn cygnar. Laurens is een van de schrijvers van the overseer, en was vroeger een grote naam in de cryx community. Ik kwam er pas achter dat hij dit was toen ik ‘Lamoron’ op zij shirt las.
Mijn keuze stond al vrij vast, skarre, en hij dropte nemo3.

Zijn lijst had twee stormstriders. Ik had hier nog niet tegen kunnen spelen dus ik was wel benieuwd. Ik wist dat mijn twee engines veel werk zouden doen omdat ze twee gigantische sponsen zijn voor de electroleaps die geen damage doen zolang ik incorporeal niet breek. Buiten dat had hij twee centurions, dynamo en nog wat grut.
In de eerste paar beurten werden mijn soulhunters van tafel gefrituurd. Er was maar weinig dat ik hier tegen kon beginnen. Hij speelde het zo dat ik mijn feat kon poppen en één van zijn enginges kon chargen met mijn wraiths, maar omdat ik een hebberige knul ben hield ik mijn feat achter. Hij kon toch weinig doen en alleen maar naar achter bewegen zou ook niet altijd een optie zijn. Zo kreeg ik charges op het moment dat ik beide engines kon chargen. Ik liet er helaas eentje staan met wat matige rolls. De andere engine ging dood en een stalker onder feat killed dynamo. Zijn counterpunch maakte een van mijn wraiths dood omdat hij deze al had beschoten met dynamo en de arm 23 dus niet teveel problemen veroorzaakte. Hij koos er echter wel voor om op de full health engine te slaan terwijl deze zeer moeilijk dood zou gaan. Waarom hij niet op mijn stalker sloeg is me een raadsel.
Toen ik weer aan de beurt was zag het er niet heel goed uit. Een van mijn engines dood, mijn soulhunters weg en mijn inflictors crippled of gewoon niet in een goede positie. Omdat hij mijn stalker liet leven besloot ik voor nemo te gaan. De nu weer incorporeal engine charged door zijn linies en engaged nemo. Ik mis een attack omdat ik vergat eerst dark guidance te casten. Stom. De stalker en de gemaakte machine wraith slaan op nemo nadat ik dark guidance cast maar laten de oude man leven met een paar boxes. Hij cleaned zo goed als alles op in zijn beurt maar ik kan met een puppet master hellfire genoeg spiken om de laatste boxes er van af te krijgen. Het team wint na wat klokken die plots beginnen te piepen 3-2.

Ronde 2 was tegen Portugal Prime.
De pairing zag mij uitkomen tegen Vasco Oliveira. Hij koos vayl2. In mk2 heb ik veel goreshade3 tegen vayl2 gespeeld en dat was goed te doen. Met de huidige vorm van bane riders en de iets mindere vorm van vayl vergeleken met vroeger durfde ik deze match up goed te pakken.

Zijn lijst had een Archangel. Dit zou het belangrijkste zijn voor mij om op te letten. De kraken versus Archangel en ergens in de pot zou de een de ander chargen. Nu hebben ze alle twee ook nog eens 14” threat waardoor het een lastige dans is. Ik moet zeggen dat mijn dice erg hot waren deze pot. Zo chargde ik beurt twee zijn angel met admonition en hij koos er voor deze niet te triggeren. Ik rol 6,6,6 op schade en sloop het halve beest. Mijn kraken schiet zijn unicorncannon op deze angel nadat de riders uit combat repositioned en blaast hem op. Goed begin! Al snel win ik het gevecht om die kant van de tafel dankzij blast damage en cavalry charges. Hij wint de kant waar zijn AA in staat gezien ik deze alleen maar contest met bane warriors. Na wat over en weer grinden komt er een moment dat ik mijn kraken in charge range moet zetten van de AA om zijn sorceres die no shooting deed op te eten. Hij neemt deze kans om een charge te declaren maar meet dit slecht uit. Zijn huge base krijgt hij nergens kwijt door de positie van mijn kraken en een gebouw dat in de weg staat. Hij kiest er voor dan maar de zone leeg te maken met zijn AA. Ik heb ondertussen een solide voorsprong in attrition, scenario en klok. Ik begin eindelijk met herhaaldelijk gemockeryde baneriders in de AA te slingeren tot hij geen andere out meer heeft dan goreshade assassinaten. Hij heeft de range maar moet een freestrike nemen van de kraken die ondertussen op 3 corpses staat. De ps 22 klap maakt de AA af en hij concede. Helaas hadden we allemaal redelijk goede matchups maar verliezen we de ronde nog steeds 2-3. Deze deed wel pijn want ik wist bijna zeker dat we van Portugal zouden winnen.

Ronde 3 was tegen Finnland Mannerheim.
Ik kreeg de minions match up wat natuurlijk altijd feest is voor cryx. Althans, dat dacht ik. Ik heb mijn tegenstander en zijn lijst onderschat en dit werd voor mij persoonlijk de spannendste pot van dit jaar.

Let hier ook vooral op de prachtige muur van clouds en forest die ik voor me heb liggen.

Ik kreeg calaban voor me te staan, wat ik wel had verwacht. Zijn lijst had de sacral vault welke erg lastig kan zijn maar met bane riders die boxes hadden, een kraken en de wraith engine had ik wel vertrouwen dat ik er van af kon komen.

Mijn tegenstander speelt deze pot heel voorzichtig maar wel ontzettend netjes. Hij ziet in dat als hij de vault tot het einde kan redden hij een goede kans heeft te winnen. Mockery banes hebben immers maar 1 box. Hij begint al vroeg met het verzachten van de kraken met schildpadden en hexblasts. Schijnbaar heeft Calaban signs and portents op zijn spells. Dit leerde ik toen hij een 6,6,5 gooide op zijn gebooste hex blast in mijn kraken die 11 damage deed. Auw. Hij let ook op om geen vengeance te triggeren en chipt waar hij kan aan mijn kraken. Door zijn ranged pressure moet ik de zones in. Ik revive wat ik kan en charge zijn lines met enkele riders. Nu moet hij wel vengeance triggeren en kan ik volgende beurt pas echt los. Hierna wandelt de arcnodekroko mijn linies in en popt calaban zijn feat. Vroeger deed dit vrij weinig, maar nu ik deze in zijn huidige vorm te zien heb gekregen ben ik best onder de indruk. Hij krijgt een parasite op mijn kraken en blaast hem daarna op met enkele hex blasts, schildpadden en gatormen. Ook ruimt hij een gigantisch deel van mijn leger op en jammed hij me met zijn swampshamblers. Ik denk dat hij 6 gebooste spells heeft gecast met zijn feat. Met een groot deel van mijn bane riders dood of nu op 1 box, en mijn gesloopte kraken word het opeens een stuk moeilijk om van de vault af te komen, welke vrolijk de rechterzone contest. Gelukkig kan ik wel erg veel opruimen met de riders door een combinatie van revives, rennende bane thralls en tartarus die zorgt voor mat 8 impact hits. Hij haalt erg veel tough checks en attrition blijft gelijk. Onze beide klokken beginnen leeg te raken en het spelletje wordt steeds hectischer. Ik heb nog 3 bane riders, darragh en de engine tegenover zijn calaban, een schildpad en de vault. Aangezien zijn vault te stevig is voor mijn engine om in zijn eentje te slopen forfeit ik die zone en zet ik goreshade met een goede stack focus op de vlag, gesupport door darragh met mortal fear. Mijn engine rent naar zijn vlag om calaban daar weg te jagen. Door de tijd die op begint te raken en mijn (minimale) voorsprong op scenario besluit hij voor de CK te gaan. Hij cast parasite op shade en dit raakt. Hij ruimt twee blockende riders op met calaban zelf en de schildpad kan me chargen. Hij besluit om de 8 die hij nodig heeft te hardrollen en hij komt erg ver. Het komt er op neer dat hij op het einde nog 1x een 8 moet rollen om me te killen en hij rolt net een 7. Ik blijf leven met 3 boxes en 1 focus. Hierna charged mijn engine calaban en one shot hem om hem in een machine wraith te veranderen. Supertoffe game en weet nu dat ik zeker meer respect moet tonen aan de voodoodil.
We verliezen helaas de ronde 2-3.

« Laatste verandering: september 27, 2017, 07:41:59 pm door CallmeHK »

CallmeHK

• Hero Member
Re: Harm's WTC verlsag
« Reactie #1 Gepost op: september 26, 2017, 08:20:19 pm »

Deze avond kregen we het slechte nieuws dat een van onze spelers moest vertrekken. Super zuur voor hem en ons. We kregen hals over kop nog een vervanger maar omdat we andere lijsten moesten spelen zorgde dit wel voor een auto loss. Alsof het team het nog niet zwaar genoeg had.

Ronde 4 tegen Italië Raffaello.
In deze game ben ik zwaar ‘gesidestept.’ Ik vroeg Dave mij in de ret match up te gooien. Ik zag Issyria en ik weet dat dit de cryxdrop is. Goreshade kan hier prima in spelen, ondanks de RFP en stealth ignoring feat. Ik was dan ook ontzettend verbaast toen hij Vyros2 dropte.

We spelen spread the net dus ik ren meteen de zones in en zet tartarus op mijn vlag. De wraith engine rent naar zijn zone om deze te contesten. Dit zou mij een aardige CP voorsprong geven aangezien hij best lastig van de engine af komt. Wat ik niet had verwacht is dat hij door een combinatie van synergy, birds eye en fleet alle 8 (!!!) mijn bane riders in een enkele beurt weet dood te maken. Dit neemt mijn attrition win van de tafel, scenario zal waarschijnlijk ook slecht gaan, en omdat hij manticores speelde konden mijn bane warriors ook niks doen. Oeps.. Ik besluit dat assassination mijn enige optie is. Darragh gebruikt deathride voor meer range. Ik ren een bane thrall door een gebouw heen, naast vyros. Ik feat, maak hem stationary en pak een free strike om in range te komen voor syphon bolt. Ik pik twee focus en hij gebruikt zijn laatste focus om damage te verminderen. Ik gooide best goed en had hem half dood. Mijn kraken loopt naar voren en schiet zijn unicorn-cannon. Ik rol heel snel omdat hij toch stationary was en gooi damage. Het was genoeg om hem dood te maken maar hij zegt ‘shieldguard’. Ik was totaal vergeten dat zijn themeforce zijn jacks shieldguard geeft. Had ik dit onthouden dan was het eenvoudig om zijn SG ook stationary te maken en dan was het gewoon over. Een hele zure verrassing. Ik pass de klok en hij hakt goreshade stuk met 2 griffons.

Een totale non game waar ik gewoon echt niet voorbereid was. Goed gezien van mijn tegenstander om een andere lijst te kiezen dan die waar ik van uit was gegaan. Dit gepaard met slordig spel op de vroege morgen maakte dit een totale non game waar ik niet blij met mezelf was. Het team gaat ten onder met een grove 1-4, mede door de auto loss.

Ronde 5 tegen Finland leftovers.
Nog eens tegen de Finnen! En hoewel ze dan leftovers heten, zijn het nog steeds sterke spelers. Er zit weer een ret speler in het team en deze heeft Kaelyssa en Issyria. Ik krijg nog een keer de ret match up en deze keer kom ik wel tegenover Issyria te staan. Tijd om mijn vorige game goed te maken.

Ik win de starting roll en ren agressief naar voren. Ik zet mijn kraken nog niet in range van zijn strikeforce. Hij loopt 5”, schiet zijn gun, drift en maakt twee strikeforce leden en narn dood. Hij heeft zo ontzettend veel advanced deploy dat het gewoon prijsschieten is. Mijn tegenstander meet wat dingen en besluit dat hij deze ronde al feat. Hij maakt mijn voorste linie van bane riders dood en komt voorzichtig naar voren. Dit vond ik een gekke move want ik durfde mijn kraken niet echt te committen zolang hij zijn feat heeft maar nu kan ik gewoon naar voren komen. De riders die hij dood heeft gemaakt kan ik gewoon reviven. Zo gezegd zo gedaan. De kraken loopt nu de zone in en schiet nog eens met zijn gun wat strikeforce dood. De bane warriors rennen om de kraken heen om hier en daar wat charges te blocken. Ik leg occultation op darragh en zet deze met mortal fear achter de kraken. Nu, dit is waarom deze match up goed te spelen is. Zonder feat doen strikeforce met ranged attacks gemiddeld 0 damage op mijn kraken. Als ze hem chargen doen ze dankzij mortal feat gemiddeld 2 damage. Als er geen bizarre spikes komen, lukt het hem niet meer de kraken dood te maken. Darragh dood maken is ook ontzettend moeilijk. Ik kill her en der langzaam zijn infantry tot hij zijn jacks moet gebruiken. De phoenix komt naar voren maar door onzettende pech van zijn kant laat hij de laatste bane rider van de min unit staan op 3 boxes. Hierna kan ik een rider mockery-en achter zijn phoenix, en zo zijn admonition escape route blokkeren. De phoenix word door riders en tartarus uit elkaar getrokken en langzaam aan begin ik te winnen op attrition en op scenario. Tartarus die zorgt voor mat 8 impact hits is goud waard in deze match up. Zodra de infiltrators dood zijn hoef ik niet meer bang te zijn voor de RFP en blijf ik de laatste paar bane riders reviven en chargen tot hij verliest op scenario.

Het verkeerde moment om te featen en ontzettende pech met zijn phoenix die niet kon ontsnappen zorgde voor een comfortabele win en zelfs het team wint deze ronde 3-2 ondanks de auto loss. Heel nice!

Ronde 6 tegen USA Red.
We waren erg verbaasd toen we zagen dat we tegen een USA team moeste spelen in de laatste ronde. Wel cool want dat zal niet al te vaak voorkomen. Het team had ook Branden Andrews van wie ik het idee van de twee engines skarre lijst heb ‘geleend.’ Ik was wel hyped. Het team had 3 khador spelers (!) wat pairen wel ingewikkeld maakte. Ik kreeg een speler zonder al te veel marauders dus ik was tevreden. Die dingen wil ik liever niet zien aangezien ik twee huge bases heb in elke lijst.

Ik kreeg Alex Cosma voor me en hij koos Sorscha1.
Hij speelde zo voorzichtig en terughoudend dat ik gewoon op de vlag kon staan en een puntje scoorde. Omdat hij zo ver terug bleef besloot ik te rennen en te jammen met mijn riders. Dit proct altijd vengeance en dan kan ik pas echt beginnen. Nu ontstond hier een hele vervelende situatie die je eigenlijk nooit wil meemaken in je laatste game op het WTC. Ik had 1 bane rider van de max unit in de cloud gezet om stealth te krijgen. In zijn beurt moet deze zijn verschoven maar hij stond en een paar millimeter niet meer in. Nu is er absoluut geen enkele reden om dit model niet compleet in de cloud te rennen maar Alex zei dat hij er van uit ging dat deze er niet in stond. Ik twijfelde even wat we nu moesten doen. Een judge roepen zou niet in mijn voordeel werken want die kijkt ook alleen naar de huidige boardstate dus ik moest hem zijn zin geven. Ik had hardop moeten zeggen dat hij in de cloud stond. Hij feat en maakt die unit compleet af omdat het laatste model opeens geen stealth meer had. Hierdoor zou ik de game waarschijnlijk gaan verliezen want mijn grootste mockery target is opeens dood. Niet cool. Ik keek of ik sorscha dood kon schieten maar dit moest een gigantische spike zijn van de kraken en dit was niet echt een goed plan. Omdat hij zo terughoudend was scoorde ik wel mijn tweede puntje in zijn beurt. Ik besloot dat dit mijn out was. Ik moest alten uit de rechterzone krijgen wat een murderous kraken makkelijk zou moeten kunnen. Ik kon tartarus op de vlag zetten ipv darragh en met darragh de andere zone in chargen. Deze zone had 4 widowmakers. De wraith engine zou harde 7’s moeten rollen om het voor elkaar te krijgen want een nogal eng scenario is maar er was gewoon geen betere optie. Zo gezegd zo gedaan. De kraken killt Alten. Darragh charged een widowmaker en maakt hem dood. De battle wizard maakt helaas geen andere widowmaker dood. Nog 3 te gaan. De engine charged en maakt er 2 dood. Dit spawned een machine wraith. Deze loopt in de rug van de laatste en rolt de 6 die hij nodig heeft. Ik ren mijn laatste 2 bane warriors de zone in zodat ik deze kan scoren en mep zelf de banner dood met goreshade, zodat de complete unit er in staat. Tartarus rent naar de vlag. 5-0.

De bane rider in de cloud was hier dood. Deze heb ik op dat moment even teruggezet om de situatie uit te leggen aan omstanders.

Niks tegen mijn tegenstander. Voor hem was dit ook geen fijne laatste pot geweest als hij zo had gewonnen denk ik. Maar gelukkig heb ik de situatie toch nog om weten te draaien. Hij complimenteerde me op mijn ‘on-point’ scenario game.

Het team gaat 1-4 neer.

Zo eindigen we 2-4. Helaas iets slechter dan gehoopt maar alsnog ben ik tevreden. Zelf ben ik 5-1 gegaan en daar ben ik wel trots op. Ik heb in ieder geval veel zin de komende tijd veel te spelen en hopelijk volgend jaar weer mee te doen aan het WTC in Polen.
Alle spelers nogmaals bedankt voor de toffe tijd!

« Laatste verandering: september 27, 2017, 07:58:21 pm door CallmeHK »

vazalum

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: september 27, 2017, 01:23:16 pm »

Tof verslag Harm, erg leuk om te lezen.

Je lijsten zijn inderdaad niet het soort lijsten dat ik zou gebruiken maar zo te zien werken ze voor jou (toch mooi aan het spel, ieder zijn stijl (TERMINUS! :P)).
5-1 is een erg mooie score daar kan de rest nog wat van leren ;), al was jouw team sowieso al aardig gesjaakt door het verliezen van een speler.

Lamoron, dat was toch die cryx gast van de oude forums die is vertrokken omdat Cryx onspeelbare troep was geworden (en alleen maar negatieve posts bleef spammen)?

Bedankt voor het verslag en het hooghoden van de nederlands Cryx eer.
Hopelijk heb ik ook weer wat meer tijd voor dingen als de kleine er eenmaal is en we weer een normaal ritme hebben.

Vin

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: september 27, 2017, 01:38:00 pm »

Toch mooi aan het spel, ieder zijn stijl (TERMINUS! :P)).

Ik denk dat als alle themes er zijn dit alleen maar beter zal zijn. Je hoeft geen GF te spelen als je daar geen zin in hebt en dan kun je het nog steeds goed doen.  Ik hoop dat de andere themes voldoende interessant zijn om meer legit opties te introduceren.

Lamoron is idd een veteraan op de oude cryx forums. Hij zal best salty zijn vertrokken zoals veel andere dat ook hebben gedaan maar ik waardeerde zijn aanwezigheid en zijn gekke lijsten altijd heel erg. ;)

vazalum

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: september 27, 2017, 02:02:28 pm »

Hij was zeker een waardevol deel van de community die zich goed in discussies wist te mengen en leuke/interessante ideen had.

Ik was gewoon het zielig doen van een paar forum members behoorlijk zat nadat hun favoriete speeltjes generfed waren van mk2 naar mk3 (en daar viel ie dacht ik ook onder al weet ik dat niet meer 100%).

En ja, ik hoop dat de volle theme lijsten zorgen voor aardig wat variatie al vrees ik dat er altijd een groot gehalte spelers blijft die alleen maar netlijsten (trachten te) gebruiken.

Op het moment vind ik alle Cryx theme's tournament waardig (ja, ook infernal machines, geen twijfel over) behalve de slaughterfleet maar die zal ook wel werken zodra de modellen ervoor uit zijn.

Grievous

• Hero Member
  • Play like you got a pair!
« Reactie #5 Gepost op: september 27, 2017, 04:45:03 pm »

Tof verslag van je veldslagen Harm. 
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.

Napoleon Bonaparte

Phoenix

• Sr. Member
Re: Harm's WTC verslag
« Reactie #6 Gepost op: september 27, 2017, 07:50:05 pm »

Ik speel het spel niet, maar leuk om te lezen in combinatie met de foto's  :D.

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: september 27, 2017, 08:04:26 pm »

Ik speel het spel niet, maar leuk om te lezen in combinatie met de foto's  :D.

Nooit te laat om te beginnen. ;)

bfeijter

• Full Member
« Reactie #8 Gepost op: oktober 07, 2017, 03:49:43 pm »

Leuk verslag harm :) wp
We are not retreating.
We are just advancing in another direction.
Pagina's: [1]