GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Vraagje wat betreft het upgraden van een unit  (gelezen 679 keer)

sword

• Newbie
  • *
Vraagje wat betreft het upgraden van een unit
« Gepost op: oktober 10, 2017, 02:49:18 am »

Hallo mensen,

Ik had een vraag wat betreft het upgraden van units. Ik lees namelijk dat bijvoorbeeld een Captain of Dol Amroth een Armoured Horse kan hebben voor 15 points, echter wordt dit miniatuur alleen te voet geleverd volgens mij. Hoe werkt dit dan precies? Je fantasie gebruiken dat hij op een paard zit of hoe moet ik dit voorstellen?

Bij voorbaat dank!

Sword

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
Re: Vraagje wat betreft het upgraden van een unit
« Reactie #1 Gepost op: oktober 10, 2017, 07:54:07 am »

Bij het upgraden van modellen word in de meeste gevallen verwacht dat het op het model te zien is. Dus een ruiter van rohan die een werpspeer krijgt moet ook effectief een werp speer hebben.

Voor je captain zul je opzoek moeten naar een passend model. Een standaard knight of dll amroth met wat aanpassingen aan zodat het duidelijk is. Of het oude model terug zoeken. Want een mounted captain heeft wel bestaan.
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #2 Gepost op: oktober 10, 2017, 10:03:54 am »

Wat Morbal zegt: het betere knutselwerk.

Mocht je daar vragen en/of hulp bij nodig hebben dan roept u maar!
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: oktober 10, 2017, 10:42:06 am »

In dit specifieke geval geloof ik dat de plastic set met ruiters een oplossing heeft; een optioneel hoofd zonder helm welke traditioneel voor een captain gebruikt wordt.

In z'n algemeenheid is het dus inderdaad de bedoeling dat gekozen opties zichtbaar zijn op het model, het zogenaamde "what you see is what you get" (WYSIWYG) regel. Het belangrijkste is simpelweg dat in een oogopslag duidelijk is wie wat is. Er is daarbij wel een klein beetje speelruimte; zo hebben verschillende Nazgûl de optie om op een gewoon of een bepantserd paard te zitten, maar de beschikbare versie (soms met, soms zonder pantser) voldoet meestal in beide gevallen (vermeldt aan het begin van een potje even aan je tegenstander wat het is). Een figuur wat anders schilderen kan ook handig zijn; bijvoorbeeld dat de ruiter met een witte (in plaats van blauwe) cape een captain is, of dat de boselfen met een licht- in plaats van donkergroene tuniek werpdolken hebben (welke, zelfs indien er op geplakt, op afstand ook niet goed zichtbaar zullen zijn). Paarden (of andere rijdieren) zijn gegarandeerd wel belangrijk goed weer te geven, niet alleen doordat ze anders functioneren in het spel, het beïnvloedt ook hoe zichtbaar een figuur is (stuk groter) en wat voor voetstuk deze heeft (40mm in plaats van 25mm).
Pagina's: [1]