GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Lord of the Rings (serie)  (gelezen 607 keer)

douwe002

• Sr. Member
  • http://s1094.photobucket.com/user/douwe002/profile
Lord of the Rings (serie)
« Gepost op: november 06, 2017, 01:09:33 pm »

Voor wie het nog niet weet. Amazon probeert de rechten binnen te halen om een tv serie te maken van lord of the rings.

http://www.theonering.net/torwp/2017/11/03/104355-amazon-and-warner-bros-in-talks-for-new-lord-of-the-rings-adaptation/

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
Re: Lord of the Rings (serie)
« Reactie #1 Gepost op: november 06, 2017, 01:44:10 pm »

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Gaan ze dan het verhaal van Frodo nog eens vertellen? uiteraard is het met een serie meer tijd om ook de overgeslagen delen beter te vertellen. anderzijds Viggo is aragorn en orlando legolas. en het word moeilijk om hen te vervangen denk ik.
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: november 06, 2017, 02:52:21 pm »

Hmm, stiekem wel benieuwd naar. Mits goed uitgevoerd natuurlijk, het kan ook dramatisch uitpakken...

Ik vermoed (en hoop) dat ze dan gewoon nieuwe personages ontwikkelen en een verhaallijn die voor/tijdens/na de gebeurtenissen van The Lord of the Rings plaats vinden. Er is nog zoveel meer te ontdekken in Tolkiens universum. Heb zelf ook een aantal van zijn andere werken gelezen, zou gaaf zijn zoiets in beeld te zien.

EDIT: Jezus, nu ik er over nadenk is het al bijna 17 jaar geleden dat The Fellowship of the Ring uit kwam.....  :o
« Laatste verandering: november 06, 2017, 02:54:44 pm door Bassvdh »
Astra Militarum, Therox 93rd regiment - Paint Blog [Update 21 november]

Astra Militarum, Therox 93rd regiment - Matched Play statistics: 10/0/6

douwe002

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: november 06, 2017, 03:36:57 pm »

Ik zat zelf stiekem te hopen op Silmarillion, Children of Hurin, Beren and Luthien. Helaas zijn de rechten daarvan nog in de handen van Tolkien Estate. Ben alleen bang voor een nieuwe lord of the rings wereld. Peter Jackson zijn lord of the rings is wat iedereen kent. Als Amazon de rechten krijgt kunnen ze een totaal andere middle earth creëren dan dat wij nu kennen.

Wat wel interessant is dat in july Tolkien Estate en Warner Bros hun 5jarige rechtzaak eindelijk is afgelopen (schikking van 80miljoen). Beide partijen hebben gezegd de handen in een te slaan voor nieuwe projecten.

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: november 06, 2017, 04:56:44 pm »

Ik zat zelf stiekem te hopen op Silmarillion, Children of Hurin, Beren and Luthien.

Dit is waar ik zelf ook op hoop, maar die kans is inderdaad (helaas) heel klein.

Wellicht wordt het een derde vertaling naar het beeld voor de Lord of the Rings. Ondanks dat ik een groot fan ben van Peter Jackson's LotR, schept een serie wel meer mogelijkheden voor het uitdiepen van verhalen en karakters. Daarentegen ben ik juist bang dat een serie wellicht niet genoeg budget heeft (excluding Game of Thrones...) voor goede acteurs of visual effects.

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: november 06, 2017, 06:00:40 pm »

Jezus, nu ik er over nadenk is het al bijna 17 jaar geleden dat The Fellowship of the Ring uit kwam.....  :o
And still holds up well!

Ik moet er niet aan denken dat ze de LoTR trilogie in serie formaat uitbrengen, dat doet de film nog steeds uitstekend, ik denk dat het voorlopig alleen maar kan tegenvallen. En hoewel ik The Hobbit films 3x niks vond, verwacht ik ook geen betere versie in serie formaat (het probleem is de bron, welke je niet wil veranderen)...

Nee, ik hoop dan ook Silmarillion of gewoon nieuw IP op basis van de boeken.

douwe002

• Sr. Member
« Reactie #6 Gepost op: november 06, 2017, 06:23:55 pm »

Denk dat je niet moet vergeten dat als ze de rechten willen kopen voor tussen de 200-250miljoen dollar hebben ze denk ook nog wel een aanzienlijk bedrag over om het een groot succes te maken. Ze willen een serie die concurrentie kan leveren met Game of Thrones.

Ik zat zelf stiekem te hopen op Silmarillion, Children of Hurin, Beren and Luthien.

Wellicht wordt het een derde vertaling naar het beeld voor de Lord of the Rings. Ondanks dat ik een groot fan ben van Peter Jackson's LotR, schept een serie wel meer mogelijkheden voor het uitdiepen van verhalen en karakters. Daarentegen ben ik juist bang dat een serie wellicht niet genoeg budget heeft (excluding Game of Thrones...) voor goede acteurs of visual effects.

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: november 06, 2017, 07:41:17 pm »

Ze willen een serie die concurrentie kan leveren met Game of Thrones.
Dat gaat natuurlijk nooit meer concureren met GoT, ze zijn nu in onderhandelingen, tegen de tijd dat het 1e seizoen klaar is, is GoT al afgelopen.

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: november 06, 2017, 07:54:03 pm »

Ik denk eerder dat ze op het succes van GOT willen meeliften. Als GOT is afgelopen zijn er nog een hoop ‘doorsnee’ mensen die wellicht in een nieuwe fantasy serie willen stappen. GOT heeft het fantasy genre namelijk wel echt op de kaart gezet bij het algemene publiek.

douwe002

• Sr. Member
« Reactie #9 Gepost op: november 06, 2017, 08:42:55 pm »

Ze willen een serie die concurrentie kan leveren met Game of Thrones.
Dat gaat natuurlijk nooit meer concureren met GoT, ze zijn nu in onderhandelingen, tegen de tijd dat het 1e seizoen klaar is, is GoT al afgelopen.

Dat is ook de bedoeling lees ik nu. Ze willen het gat vullen dat ontstaat nadat GoT afgelopen is.
« Laatste verandering: november 07, 2017, 01:58:35 pm door douwe002 »

Helm

• Moderator
  • Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #10 Gepost op: november 12, 2017, 06:05:13 pm »

Ik ben benieuwd. De cynicus in mij vreest het ergste.
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

LotR/Hobbit SBG 2017:
W: 29
D: 2
L: 11

douwe002

• Sr. Member
« Reactie #11 Gepost op: november 14, 2017, 07:05:35 pm »

Het is officieel Amazon heeft de rechten voor lord of the rings gekregen. Het verhaallijn speelt zich af voor the Fellowship of the Ring voor de rest is er niks bekent waar het over zal gaan. De productie van de serie word samen gedaan met Warner Bros, Tolkien Estate, Harper Collins(uitgever van alle boeken van Tolkien), New Line Cinema en Amazon zelf. Het gaat om een serie van meerdere seizoenen en mits het een succes word komen er nog meer series.

“based on J.R.R. Tolkien’s original writings.” quote van Tolkien Estate. Stiekem hoop ik dat ze hier mee bedoelen dat het verhaal gebaseerd word op the Silmarillion.

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #12 Gepost op: november 14, 2017, 08:38:56 pm »

Silmarilion of de nagelaten vertellingen. Er is zoveel waar ze iets mee kunnen doen! herovering van moria door balin, oorlog tussen dwergen en goblins, het verhaal van aragorn,... De silmarilion.

Maar om een serrie te maken van ongeveer 10 afleveringen met een uur per aflevering (eigen ruwe schatting nog niets over gelezen)? Daar is het materiaal dan weer eerder beperkt voor. Enkel de Silmarilion leent zich daar toen. Dan zie ik ze er nog meer een serie/ docmentair achtig iets van maken met elke aflevering/ paar afleveringen een verhaal maar niet te veel overlap tussen de afleveringen.
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

douwe002

• Sr. Member
« Reactie #13 Gepost op: november 15, 2017, 10:02:16 am »

Silmarillion is niet een optie omdat de rechten daarvan nog in handen zijn van Tolkien estate. Wat ik dus zo raar vind is dat Tolkien Estate aanwezig is bij het maken van de serie. De rechten waren van warner bros en die hebben het verkocht aan amazon. In dit hele verhaal heeft tolkien estate er niks mee te maken.

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #14 Gepost op: november 15, 2017, 05:29:30 pm »

Alleen filmrechten waren verkocht, niet die voor een "televisie"serie - vandaar dat de Tolkien Estate er zo nauw bij betrokken is.

Ben zeer benieuwd waar het dus over zal gaan, want alhoewel er een enorme hoeveelheid verhalen zijn die zich lenen voor verfilming, is er weinig geschikt voor een langdurige serie van meerdere seizoenen, in een dergelijke open mate dat er nog ruimte is voor verlenging ook. Het meest voor de hand liggende is een volledig nieuwe verhaallijn met onbekende karakters dat zich simpelweg afspeelt in Midden-aarde ten tijde van X of Y, met incidentele ontmoetingen met bekende figuren of het terechtkomen in bekende gebeurtenissen. Kan prima zijn, kan waardeloos zijn.

Ook interessant en relevant is het recente nieuws van Christopher Tolkien's aftreden als bestuurder van Tolkien Estate. Gezien zijn historische afkeer van de bekende of enige toekomstige verfilmingen is het geen verrassing dat dit besluit alleen genomen kon zijn zonder zijn goedkeuren (volgens onderstaand artikel hierover is hij sinds 31 augustus afgetreden). http://www.theonering.net/torwp/2017/11/15/104426-in-historic-move-christopher-tolkien-resigns-as-director-of-tolkien-estate/
Pagina's: [1] 2