GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: GW sluit winkels?  (gelezen 346 keer)

Dooppie

• Hero Member
GW sluit winkels?
« Gepost op: november 20, 2017, 10:21:43 am »

Hallo allemaal,

Ik heb gehoord dat Games workshop mogelijk aantal Games workshop winkels sluit.
De Games Workshop Hobbyzentrum Oberhausen hebben ze gesloten (Oberhausen is Duitsland).
Misschien volgen er meer.

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Ummmm.....
Re: GW sluit winkels?
« Reactie #1 Gepost op: november 20, 2017, 10:32:02 am »

Ach ja, bedrijfsbeleid. Ik kan me voorstellen dat winkels uiteindelijk toch een kostenpost zijn, waarbij iedere keer de vraag naar voren komt of de kosten tegen de toch vrij abstracte baten van een fysieke aanwezigheid - in die vorm en grootte, met die openingstijden - opwegen.

Ik zie de discussie zich al ontspinnen. Sommigen zullen het einde der GW-tijden voorspellen, wijten aan te hoge prijzen, het afstoten van de Warhammer World, het verliezen van contact met de 'community', de overname van 'De Hobby' door het Internationale Grootkapitaal en meer van dezelfde redenen die ik sinds het begin van de eeuw voorbij heb zien komen.

Bring it on.  8) 
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: november 20, 2017, 11:33:58 am »

Sinds wanneer is het nieuws als een franchise één filiaal sluit...? Bovendien zit er op amper 10 minuten afstand nog een GW filiaal, en op 15 minuten afstand nog één. Zonder nog maar over de ruim 10 independant retailers te beginnen in dit gebied.

Hoogstwaarschijnlijk was het rendement van dit filiaal niet groot genoeg om het open te houden, Games-Workshop blijft een commercieel bedrijf. En gezien het grote aantal winkels in het gebied is de dekking voor Games-Workshop ook zonder dit filiaal nog voldoende.

Ik zou me pas zorgen maken als er meerdere eigen filialen gaan sluiten.
Astra Militarum, Therox 93rd regiment - Paint Blog [Update 11 december]

Astra Militarum, Therox 93rd regiment - Matched Play statistics: 12/0/6

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: november 20, 2017, 12:12:00 pm »

Hoogstwaarschijnlijk was het rendement van dit filiaal niet groot genoeg om het open te houden, Games-Workshop blijft een commercieel bedrijf. En gezien het grote aantal winkels in het gebied is de dekking voor Games-Workshop ook zonder dit filiaal nog voldoende.
Waarschijnlijk was dit filiaal gewoon verliesgevend, als dat na het omzetten na een one-man store op een relatief goedkope locatie nog steeds niet winstgevend is, dan wordt deze inderdaad gesloten. Dat is een policy die ze enige jaren geleden hebben ingezet, dat is niets nieuws. Zeker als er op meerdere locaties nog GW winkels zitten die wel winstgevend zijn...

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #4 Gepost op: november 20, 2017, 12:19:00 pm »

Sja. Misschien sluiten er meer

Misschien worden er meer geopend.

Speculatie.

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: november 20, 2017, 02:16:21 pm »

Waarschijnlijk was dit filiaal gewoon verliesgevend, als dat na het omzetten na een one-man store op een relatief goedkope locatie nog steeds niet winstgevend is, dan wordt deze inderdaad gesloten. Dat is een policy die ze enige jaren geleden hebben ingezet, dat is niets nieuws. Zeker als er op meerdere locaties nog GW winkels zitten die wel winstgevend zijn...

Vandaar dat ik er ook niks achter zou zoeken, normaalste zaak van de wereld. :)
Astra Militarum, Therox 93rd regiment - Paint Blog [Update 11 december]

Astra Militarum, Therox 93rd regiment - Matched Play statistics: 12/0/6
Pagina's: [1]