GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 2 [3]

Auteur Topic: Hobby voornemens 2018  (gelezen 3084 keer)

Leftblank

• Sr. Member
  • wargamer in Amsterdam
    • website Amsterdam6shooters, de club in Amsterdam-Oost
Re: Hobby voornemens 2018
« Reactie #30 Gepost op: januari 22, 2018, 10:25:16 pm »

Toen in in 2014 actief werd op dit forum heb ik riep ik meteen verbaasd dat het zo verouderd was. Gaan we snel veranderen, was de reactie. Maar dat zei GWHobby ook al in 2010, zag ik in een oude post. En nu is het dan...2018.
Maar een moderne layout is zo moeilijk...! Het is helemaal niet moeilijk. Je hebt iemand nodig die Wordpress en een thema voor je installeert en klaar ben je.
Doorlinken naar nieuws op clubpagina's buiten GWhobby mag niet. Bij Lead Adventure Forum wel, en bij TMP ook, maar niet hier. Als ik het wel deed werd ik geflamed of gingen mods berichten wissen.
De naam bleef GW. Daarmee sluit je een heleboel niet- of ex-GWers buiten, het is slechte PR als je de ambitie hebt om een algemeen forum te zijn. Nieuwe generaties GWers komen hier niet, Games Workshop zelf is op facebook overgestapt.

Enfin. Ik heb het opgegeven, dit forum trekt nog wat eigenaren van tweedehands spul, een slinkende groep veteranen en een paar GW-fanboys die te vaak over 40k en het inferieure plastic of de sculpts van andere fabrikanten posten. Threads en berichten dalen jaar na jaar. Dat kan niet goed blijven gaan.

Ik post hier soms, maar dmw facebook is veel levendiger.

UPDATE: ik klink wat zuur, merk ik bij herlezing, en zo bedoel ik het niet helemaal. Het is gewoon jammer dat er geen goed Nederlands forum is, zoals Lead Adventure Forum, FB heeft nadelen. Ondertussen vind ik wel dat GWHobby te lang al te weinig doet om het tij te keren, en dan loopt het forum geleidelijk leeg. Dat is gewoon zonde. Even los van eigen zurigheid, sorry als ik daar iemand mee kwets.
« Laatste verandering: januari 23, 2018, 02:53:20 pm door Leftblank »
Gameclub: Amsterdam6shooters, Roomtuintjes 233, Amsterdam (bij Muiderpoortstation). zie www.amsterdam6shooters.nl (clubsite van kerels met lol in het leven, met blogs/scenarios/nieuws/feeds)
mail: info@amsterdam6shooters.nl

"In victory, you deserve champagne, in defeat, you need it" - Napoleon

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
« Reactie #31 Gepost op: januari 23, 2018, 01:23:43 am »

Voornemens 2018:

-( Nog ) meer gamen. Al redelijk wat gegamed in 2017 maar we hebben nu een staande afspraak om 1x per maand met een vaste" groep om en om bij iemand een spellenweekend te houden. Plus wat er daarnaast nog bijkomt. We kopen de spellen en modellen tenslotte niet voor niets.
-Gerichter kopen. Minder kopen is niet gelukt, maar we richten ons nu op gerichter kopen. Als in: niet voor de opslagkamer "want het is zo leuk en het was best goedkoop" maar er ook daadwerkelijk wat mee doen. En geen dozen met sprues kopen "omdat er best wel wat te maken van kan zijn" terwijl ik ze toch niet in elkaar ga plakken.
-Schilderen. *zucht*.
Very 'Eavy,
Very Metal!

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #32 Gepost op: januari 23, 2018, 08:41:25 am »

de eerste maand zit er bijna op.

Citaat
LOTR:

Elke 2 weken blijven spelen en het niet slecht doen op de finale van de flemish hobbit legue.
Me beperken tot 1 nieuw leger dit jaar. nog geen nieuw leger begonnen, maar vanwege de datum van de finale zal ik daar spijtig genoeg niet kunnen gaan deelnemen. Wel al 2 keer gaan spelen, battle compagnies begonnen

historicals
Een aantal keer hail cesar en test of honour spelen.
max 1 nieuw leger beginnen. Eerste spel hail cesar staat gepland. Tot nu toe wel de verleiding van gans of rome kunnen weerstaan.

Schilderen:
elke maand minstens 30 modellen schilderen dus minstens 360 over heel het jaar.
en werken volgens volgend punten systeem om mijn aankopen een beetje te beperken en schilderen te motiveren. En niet iets kopen en dan 2 jaar in zijn doos laten zitten:
20  euro is 30 punten in aankoop
1 inf schilderen: 1
1 cav/ monster: 2
spelen binnen maand na schilderen/ aankoop: 2
schilderen maand na aankoop: 2
spelen en schilderen binnen maand na aankoop: 5
Ik sta momenteel op 159 punten. Ik heb al ruim 70 modellen geschilderd bijna allemaal maand na aankoop en al mee gespeeld (of zal ik 1/02 mee spelen)
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #33 Gepost op: juli 02, 2018, 04:11:00 pm »

Zo, Rohan uitgebreid en 3 toernooien gespeeld.
Groot 40K gebouw ben ik mee bezig.
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

LotR/Hobbit SBG 2018:
W: 13
D: 3
L: 10

Yarrick

• Hero Member
« Reactie #34 Gepost op: juli 07, 2018, 10:47:38 pm »

Mijn Mordheim Orc Warband gaat gestaag, nu nog 5 stuks in elkaar zetten en schilderen dan kan er mee gespeeld worden. Necrons en Orks van 40K zijn maar iets opgeschoten, het meeste moet nog... :P
Werk in uitvoering:
Tanks: Enkele tanks (in totaal 6 stuks)
Mordheim: Skaven Warband/Orc Warband
WH40K: Ork army, Necron army

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #35 Gepost op: juli 08, 2018, 09:37:33 am »

Zoeaafjes zijn er bijna: nog een paar officieren.

Ondertussen heb ik een 1:72 koloniaalprojectje af voor The Men Who Would Be Kings. De Fransen waren al een paar jaar klaar, maar ik heb een doosje inheemsen geschilderd en daarmee is het speelbaar.

Een 1:72 vrachtwagentje WOiII (oplapprojectje uit een grijs verleden) af.

Een paar losse Fantasy empire-figuren. Daar ga ik me voorlopig ook weer op concentreren na de zoeaafjes: het rustig aflakken van de fantasymeuk die ik nog heb. 
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Onimusha

• Hero Member
    • Grauenacht
« Reactie #36 Gepost op: juli 10, 2018, 08:45:06 am »

Aan het begin van dit jaar had ik geen voornemens gemaakt, maar doe dat alsnog: mijn doel is een geverfd 50 rice Bushido legertje klaar te hebben voor mijn Cult.
-=IF YOU MAKE SOMETHING IDIOTPROOF, THEY KEEP MAKING BETTER IDIOTS=-

borkbork

• Hero Member
« Reactie #37 Gepost op: juli 10, 2018, 10:36:15 am »

Voor komend jaar moet er voor de slag bij Vlaardigen (1018) een legertje 15 mm af
En ik wil verder met mijn BA soviets zodat ik eindelijk een geschilderd leger op tafel kan zetten.

Ik lig zowaar, voor het eerst ooit,  enigszins op schema.
Van de middeleeuwers voor de slag bij Vlaardingen heb ik nu 9 eenheden af van de 12.  En nr 10 & 11 staan al gedeeltelijk in de verf.

En voor de Soviets heb ik  1 squad (12 figuren) en 5 weapon teams (sniper, 2x ATR, mortar & mmg) en wat command  gedaan.

Chameleon

• Full Member
« Reactie #38 Gepost op: juli 10, 2018, 11:08:54 am »

Dit jaar zijn we begonnen met een skirmish achtige (eigen regels gemaakt) campaign met 5 vrienden. (Na een lange warhammer hiates)

Hiervoor heb ik de GetStarted box van Ironjaws gekocht.
Inmiddels heb ik 1 Gore-Grunta, 3 ardboys en de warchanter afgeschilderd.
Nu ben ik bezig met de overige 2 Gore-gruntas

Volgend jaar gaan we het omzetten naar een 550 pts campaign.
Daarvoor ga ik de rest van box afschilderen (5 ard-boys en 2 Gore-gruntas) en daarna een Megaboss daaraan toevoegen.
Wat het leger brengt op:
1 MegaBoss
1 Warchanter
10 Arboys
3 GoreGruntas

Daarlangs zal ik een tweede 550 pts leger starten met Sylvaneht:
1 Branchwych
15 dryads
1 TreeLord
5 Tree-Revenants

.. zelfs het kleurenschema van dat leger weet ik al :D
Wat ik aanschaf schilder ik eerst af voordat ik iets nieuws aanschaf

Ook wat losse scenery stukken maken zoals wat rotsen en bossen e.d.
We zijn nog niet gestart met de 550 punten omdat AoS 2.0 uitkwam.
Nu zullen we (ik denk na de vakantie) starten met 1000 punten AoS.

De Gore-Grunta's zijn af op de bases na.
De Ard-boys ben ik op dit moment mee bezig en dat gaat de goede kant op. Zoals het er nu uitziet zal dat nog in totaal zo'n 2 avonden kosten.
Eind deze maand ga ik een Maw-Krusha aanschaffen en schilderen wat mijn leger op exact 1k zal brengen.

Voor de rest van dit jaar ga ik 2 Citadel Woods schilderen in de kleuren van mijn toekomstig Sylvaneth leger.
En misschien kom ik toe aan 1 unit voor de Sylvaneth. Dat zou om mee te beginnen de Kurnoth hunters zijn.
Gezien de huidige snelheid van schilderen is dat realistischer :)

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #39 Gepost op: juli 31, 2018, 08:33:15 am »

Inmiddels twee voornemens gehaald:
- Foto's nemen en deze online delen
- Potje 9th Age spelen

Verder heeft Deadzone een aardige streep door eerdere plannen gezet hier ;D Heerlijk spel, dat we nu wekelijks spelen. Ik heb inmiddels een legertje Enforcers in elkaar zitten en ben nu druk bezig een tafel vol gebouwtjes te knutselen. Het einde is bijna in zicht; nog enkele korte walkways en een kleine ruïne en dan is dat wel klaar voor het moment. Dan ga ik weer eens verder met mijn Enforcers en wil ik de eerste modellen in de verf zetten. De rest van de projecten staat dus flink op de backburner.
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #40 Gepost op: juli 31, 2018, 09:32:12 am »

Citaat
- Armies on Parade display maken voor nieuw Tyranid leger
- Tyranid leger bouwen tot 2000 pts, minstens.
- Al m'n Kickstarters afmaken (Tombstone, Carnavale, Zombicide Green Horde)

-Nope
-Nope
-Nope.

0 for 3. Gaat niet goed dit jaar ^_^

- Tombstone gaat wel hard, maar nog steeds 1 warband te gaan
- Tyranids staat nu op 1850 punten painted. Gaat erg goed mee, maar even een 40k stop ingebouwd qua kwasten
- Armies on Parade display: niet eens mee begonnen :')
- Zombicide heb ik me een beetje verkeken op de kwantiteit. Nog steeds ERG veel te doen. Vooral veel heroes nog...

Yarrick

• Hero Member
« Reactie #41 Gepost op: juli 31, 2018, 09:18:10 pm »

Mordheim: Squighounds nog, en de Warboss. Hopelijk af voor het eind van het jaar.. :P
WH40K: niet veel aan gedaan, schilderen kost veel tijd..
Tanks: schilderen, en nog 3 Tiger tanks in elkaar zetten
Scenery: Mordheim is veel gereed, maar voor 40K nog genoeg te doen
Wedstrijden spelen: tja... 1 X-wing toernooi, en Mordheim in september, wellicht 40K in november en dat was het wel weer

Gaat nog niet zoals gepland, heb mijn X-wing en Magic verzamelingen verkocht, en de focus echt gelegd op 40K en Mordheim. Gaandeweg begint het te werken, maar voorlopig werk in uitvoering.
Werk in uitvoering:
Tanks: Enkele tanks (in totaal 6 stuks)
Mordheim: Skaven Warband/Orc Warband
WH40K: Ork army, Necron army
Pagina's: 1 2 [3]