GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 [2] 3

Auteur Topic: [Blog] Army of Dorramar [Update 5 februari]  (gelezen 1795 keer)

Bassvdh

• Hero Member
Re: [Blog] Easterlings of Rhûn [Update 10 januari]
« Reactie #15 Gepost op: januari 10, 2018, 04:48:24 pm »

Wel apart om ze eerste goud achtig te spuiten en dan te kleuren. al is inderdaad meeste pantser allemaal die kleur.

Het was rode primer of gouden primer (omdat deze twee kleuren zeer dominant zijn op het model).

Omdat goud vaak lastig is om mooi strak aan te brengen met kwast en rood enorm makkelijk, heb ik er voor gekozen om een gouden primer te nemen. Vond ik zelf geen hele rare keuze.  :D

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #16 Gepost op: januari 10, 2018, 05:04:44 pm »

Ik ben zelf niet zo'n fan van gekleurde primer, maar ik moet zeggen dat je het wel heel mooi hebt gedaan, zeker voor zo'n afschuwelijke casts.

Over de halbards ben ik niet zo'n fan. Ik vind de originele mooier. Maar ik snap wel volledig dat je geen  volle sprue wilt kopen om die 2 extra halberds te hebben. En dan juich ik het wel toe om ze allemaal dezelfde te geven.

Ik ben zeer benieuwd wat je verder met dit leger zal doen!

@ arabog er zijn nog enkele modellen in de reeks met een pijl op de boog, plasticke galadrim en osgiliat veterans om er 2 te noemen. Het zijn spijtig genoeg wel uitzonderingen. (een paar rohan modellen hebben dat ook dacht ik, en voor evil zijn er dacht ik haradrim, easterling, corsair en urukhai crosbows. Maar veelal is het die zelfde pose die een pijl oplegt.)
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Woudschim

• Hero Member
    • Masque-Obscura Fotografie en Ontwerp
« Reactie #17 Gepost op: januari 10, 2018, 07:34:52 pm »

Beide kanten van de boog zouden kunnen kloppen en zijn in onze eigen geschiedenis, afhankelijk van techniek en de specifieke soort boog gebruikt. :)

Fotografie en Ontwerp : www.masque-obscura.nl

Miniaturen (ook in opdracht) : http://miniaturenschilder.nl/

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #18 Gepost op: januari 11, 2018, 08:21:48 am »

Nog even een kleine update. Gister kwam er een klein pakketje binnen....  ;D En uiteraard kon ik het niet laten om het schilderen even te stoppen en meteen te gaan bouwen!

De casts waren op zich redelijk, Amdur te voet had alleen een gebroken ornament op zijn helm en de War Priest had een flink verbogen speer. Ik heb eerlijk gezegd niet eens moeite gedaan deze recht te buigen, maar heb deze er per direct afgeknipt, uitgeboord en vervangen door een schacht van de FireForge halbards. Die heb ik immers toch genoeg liggen.

Amdur te paard was helaas een ander verhaal, dat leek meer op een Freddy Kreuger als op een Easterling zo veel flash zat er op de sprue. Ook heb ik aardig wat moeten buigen en opvullen met Greenstuff. Uiteindelijk ziet hij er verder wel goed uit, alleen heeft het paard wat ielige beentjes. 

Hopelijk komen vandaag of morgen ook nog de Kataphrakts en de Fell Beast binnen, dan is mijn leger compleet en kan ik aankomende week als ik vakantie heb lekker los gaan met painten!  ;D

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
Re: [Blog] Easterlings of Rhûn [Update 11 januari]
« Reactie #19 Gepost op: januari 11, 2018, 02:56:48 pm »

Ah, de goede oude waar-zit-een-pijl-op-een-boog discussie. Nog leuker dan die over rug- of heup pijlenkokers. Het enige juiste antwoord naar mijn weten is dat beiden mogelijk zijn en historisch gebruikt werden, afhankelijk van een aantal factoren.

Het belangrijkste is hoe de pees door de rechterhand vastgehouden wordt. Indien met een duimring (typisch in Oost-Europa en het Midden-Oosten) draait de pees bij het loslaten linksom, waardoor de pijl naar links getrokken wordt. Het is dan beter de pijl rechts van de boog te leggen, omdat deze er anders af kan rollen. De pees vasthoudende met 2-3 vingers (wijsvinger boven, middel- en mogelijk ringvinger onder de pijl), zoals gebruikelijk in West-Europa, is precies andersom; bij het loslaten draait de pees naar rechts en zou je de pijl van de boog wegtrekken indien deze er rechts op zou zitten. Een tweede factor is nog het gebruik van bogen te paard (wederom gebruikelijk in het oosten, wellicht niet toevallig dat juist daar de duimringen gebruikt werden), waarbij het me een stuk makkelijker lijkt de pijlen in 1 vloeiende beweging rechts op de boog te leggen wanneer je hobbelend rondgaloppeert.

En zoals je zegt, een van de Easterlings heeft de pijl al links van de boog liggen, dus dat lijkt me een zeer goede keuze.  :P

Benieuwd hoe ze er straks met boogpezen uitzien, het kost altijd wat moeite maar vind dat het zelf ook wel waard voor de verbetering die het oplevert. Enige nadeel is dat sommige bogen wellicht wat verbogen moeten worden, daar de boogpees anders van elastiek gemaakt zou zijn ofzo (toevallig zoals bij het eerste plaatje van Inquisitor Constantine).
Het kan mogelijk ook een idee zijn enkele van de originele hellebaard/pieken te laten zitten (of bij een volgende set) om deze figuren als de elite Black Dragons (met wat luxere wapens) te gebruiken. Maar andere kleurtjes of een andere aanpassing kan ook, als je ze überhaupt van plan was in te zetten.

Flame of the West

• Hero Member
« Reactie #20 Gepost op: januari 11, 2018, 04:22:06 pm »

Ziet er goed uit en je hebt het tempo er lekker in (daar kan ik nog wat van leren)!
''Leaver dea as slaef''

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #21 Gepost op: januari 12, 2018, 10:48:33 am »

Hah, vindt jij bouwen wellicht leuker dan schilderen? Ik heb daar echt een enorme hekel aan.  :)

Heb je een streefdatum voor wanneer en met hoeveel punten je leger af moet zijn?
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

LotR/Hobbit SBG 2018:
W: 13
D: 3
L: 10

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #22 Gepost op: januari 12, 2018, 01:31:10 pm »

Hah, vindt jij bouwen wellicht leuker dan schilderen? Ik heb daar echt een enorme hekel aan.  :)

Heb je een streefdatum voor wanneer en met hoeveel punten je leger af moet zijn?

Ik heb toevallig gewoon mijn hele (600 punten) leger in één bups besteld. Vandaar dat er nu nog veel gebouwd wordt! Gister heb ik mijn Fell Beast en Kataphrakts binnen gekregen, deze zijn reeds bijna afgebouwd.

Vanaf volgende week kunnen jullie een hoop schilder updates verwachten, dan wordt er (voorlopig...) niet meer gebouwd.  :D

Een datum heb ik nog niet voor ogen, aangezien ik eerst nog wat oefen potjes wil spelen voordat ik me aanmeld voor een toernooitje. Volgende week ben ik vrij, dan ga ik in ieder geval met mijn neefje een pot spelen (beide pas net weer begonnen na zo'n 10 jaar).

Bassvdh

• Hero Member
Re: [Blog] Easterlings of Rhûn [Update 18 januari]
« Reactie #23 Gepost op: januari 18, 2018, 08:33:08 pm »

En weer even een flinke update!

Ondertussen een mooie base gemaakt voor Khamûl. Het Elfen schild vond ik niet goed passen bij de sfeer, dus deze heb ik weg gevijld en vervangen door een dode Easterling. Na veel kloten met de bevestiging en magneten uiteindelijk toch maar gekozen voor een vaste stok. Ik heb een oude afgebroken kwast gebruikt en het gat in de Fell Beast op maat geboord. Blijft top zitten zo!

Tevens de Nazgûl helemaal afgemaakt en in de vernis gezet. Erg tevreden over het resultaat.

De paarden van de Kataphrakts zijn ook helemaal af, inclusief base! Ik ben ook begonnen met de ruiters zelf, waarvan ik er één een gemagnetiseerde arm heb gegeven zodat ik hem kan inzetten als normale ruiter of als banner.

Tot slot bezig geweest met Amdûr en de War Priest, maar daar moet nog het e.a. aan gebeuren!

Bassvdh

• Hero Member
Re: [Blog] The army of Dorramar [Update 29 januari]
« Reactie #24 Gepost op: januari 29, 2018, 02:32:14 pm »

Weer een update!  ;D Ik heb ondertussen Amdur en de War Priest afgemaakt. Ik heb er niet extra veel tijd aan besteed zoals de Fell Beast, welke echt een centerpiece is, maar heb ze wel gewoon naar een mooie standaard geschilderd in lijn met de rest van het leger.

Tevens heb ik 10 man bijna helemaal af gekregen met zwaarden/pieken. Ik moet alleen nog de saffieren op het schild en op hun buikpantser schilderen. Ik heb ook 8 man met bogen bijna af, daaraan moet ik alleen nog wat finishing touches aan doen en daarna de bases nog. Helaas geen foto's van geschoten.

Ook ben ik lekker aan het oefenen met mijn neefje! We zijn allebei weer begonnen na zo'n 10 jaar, hij speelt Isengard/Mordor maar heeft ook nog een hele berg High Elves en Rohan liggen.

Ik heb me ingeschreven voor het Golden Balrog toernooitje eind februari, dus kan de oefening goed gebruiken. Om mijn 700 punten leger af te krijgen voor het toernooi moet ik (na de boogschutters) nog 5 ruiters en 12 infanterie afschilderen. Dus ik ben er al bijna.

(Die knalrode Sentinel was even Shelob deze game... :P)

En uiteraard kon ik het niet laten om een stukje fluff te schrijven voor mijn leger (deze zwak heb ik ook bij 40k). Dit heb ik meteen in een armylist voor Golden Balrog verwerkt.

Under the banners of the high Lord Aldhûr, the city of Dorramar lies in the south of Dorwinion. It is often called 'the city of gold en steel', as it is renowned for their great smiths who produces beautiful jewellery and razor-sharp weapons, both famous across all of Rhûn and beyond.

Now Mordor calls upon its allies for a great war in the west of Middle-Earth, and sends the former king of Rhûn, Khamûl, to gather the armies of the Eastern Kingdoms. High Lord Aldhûr answers, and sends his most trusted lieutenant, Amdûr, to lead the army of Dorramar to the west.

Dorramar is een zelf verzonnen naam, gebaseerd op Dorwinion. Het is een samenstelling van Dor (Sindarin voor land) en Dramar (Westron voor smit). Aldhûr is ook een zelf verzonnen naam gebaseerd op Amdûr.

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
Re: [Blog] Army of Dorramar [Update 29 januari]
« Reactie #25 Gepost op: januari 29, 2018, 08:32:57 pm »

Zeer mooi geschilderd!
De halberds lijken het ook goed te doen.

Ik vermoed dat je 2 punten overhad? want black dragon aan een banner geven is een aparte keuze.
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #26 Gepost op: januari 30, 2018, 06:16:20 am »

Ik had inderdaad 2 punten over en om het niet onnodig moeilijk te maken maar gewoon de banner de upgrade gegeven. Anders moest ik weer één van de andere poppen gaan markeren ofzo. De hogere fight zal ik niet veel aan hebben maar de hogere courage red hem misschien nog van wegrennen na het breken.

Arabog

• Elderlings
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #27 Gepost op: januari 30, 2018, 11:16:48 am »

Weet niet of het aan de foto's Licht maar vind alles nu nog een beetje mat en eentonig.
Prima details op bases maar zou er nog net een highlight extra op zetten om het er uit te laten springen. Zelfde geld voor armour en rode kleding. licht silver op wat arour en wat lichte accenten op kleding.

Flame of the West

• Hero Member
« Reactie #28 Gepost op: januari 30, 2018, 04:27:16 pm »

Ziet er goed uit!
''Leaver dea as slaef''

Ingold

• Full Member
« Reactie #29 Gepost op: januari 30, 2018, 07:40:23 pm »

Indrukwekkend hoe snel je alles gebouwd en geschilderd hebt. In eerste instantie dacht ik dat die halberds niet zouden passen, maar dat ziet er echt tof uit! Ik moet me wel aansluiten bij Arabië, het oogt een beetje vlak nog. Ik mis op de kleding nog een highlight.

Ga he nog verder dan 600 punten of laat je het hierbij?
Pagina's: 1 [2] 3