GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: 1 [2] 3

Auteur Topic: Vergeet 9th Age. Adepticon deed het ook  (gelezen 1942 keer)

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
Re: Vergeet 9th Age. Adepticon deed het ook
« Reactie #15 Gepost op: mei 02, 2018, 02:08:19 pm »

Ik vind het wel leuk dat hij de boel even opschud.

En wellicht nemen wargamers aan beide kanten A0S en T9A zichzelf wat te serieus.
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

LotR/Hobbit SBG 2018:
W: 13
D: 3
L: 10

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #16 Gepost op: mei 03, 2018, 07:23:30 am »

Misschien is het nog leuker als dit forum weer een beetje actiever wordt. En dat gebeurd meestal als het een prettige plek is om te posten.

Daar ligt nog een uitdaging wellicht
Iron Orc Warlord

Dragonfly

• Moderator
  • Hero Member
  • Whoohoo!
« Reactie #17 Gepost op: mei 03, 2018, 10:13:44 am »

D'r is wel een verschil tussen de boel opschudden en mensen, zonder dat zij hierom gevraagd of geïnformeerd zijn, met naam en toenaam in een artikel noemen. Zeker als je zelf heldhaftig onder een "nom de plume" schrijft.
When in doubt set something on fire!
Sorry isn't an excuse when you do something stupid on purpose.

Arabog

• Elderlings
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #18 Gepost op: mei 03, 2018, 01:58:21 pm »

Blog van iemand die zelf zo te zien wenig speelt maar toch een soort mening heeft. Wargame wereld lijkt mij tegenwoordig al zo versplinterd in zo veel soorten games dat 1 zo'n  mening weinig uitmaakt. Iedereen moet gewoon het soort spel spelen met zijn of haar favoriete modellen.

Helm

• Hero Member
« Reactie #19 Gepost op: mei 04, 2018, 01:37:32 pm »

D'r is wel een verschil tussen de boel opschudden en mensen, zonder dat zij hierom gevraagd of geïnformeerd zijn, met naam en toenaam in een artikel noemen. Zeker als je zelf heldhaftig onder een "nom de plume" schrijft.
Oh daar heb je zeker een punt.

LotR/Hobbit SBG 2018:

Lionhammer

• Jr. Member
  • **
« Reactie #20 Gepost op: september 07, 2018, 05:34:34 pm »

Misschien is het nog leuker als dit forum weer een beetje actiever wordt. En dat gebeurd meestal als het een prettige plek is om te posten.

Daar ligt nog een uitdaging wellicht
Ik denk dat het ook helpt als we bij elkaar komen en foto'sb battle reports en ideeën delen ;).

Maar even terug on-topic, Leftblank's artikel is niets meer dan een falende offensief. En je denk dat T9A mensen allemaal "boze witte mannen" zijn? Toen ik naar een T9A event ging was geen een "boze witte man" te zien en vooral veel enthousiaste gamers die samen een leuke dag van hebben gemaakt.

Sure, ik ben niet altijd even blij met een aantal punten van T9A team hoe ze de game willen hebben, maar dat blijft nog steeds geen goede reden om een goedkoop artikel te schrijven zoals de OP heeft gedaan.

ik vind het ook maar een raar artikel, wij houden niet vast aan oude warhammer fantasy omdat we perse willen, maar er is geen goed alternatief. Eerlijk is eerlijk GW heeft mooie spellen gemaakt, en zouden ze zelf warhammer fantasy nog altijd ondersteunen zou 9th age niet bestaan. Maar er is geen goed alternatief om te spelen, als jij leuk vind om strategisch met blokken te spelen.
Je hebt wel Kings of War, alleen is die meer gericht op beginners en heeft daarnaast ook een totaal andere feel dan Fantasy.
« Laatste verandering: september 07, 2018, 07:54:55 pm door Lionhammer »

Leftblank

• Sr. Member
  • wargamer in Amsterdam
    • website Amsterdam6shooters, de club in Amsterdam-Oost
« Reactie #21 Gepost op: september 09, 2018, 03:47:41 pm »

Offensief? Het is nooit mijn bedoeling geweest om het spel aan te vallen, of om bepaalde enthousiastelingen uit de scene aan te vallen - blijf fijn schilderen en spelen en lol maken met vrienden. Doe vooral je ding.
Wat me opvalt is de bluf in het officiële internationale 9th Age forum dat "ons spel het beste is", het door flink wat 9th-agers neerkijken op andere spellen (ook Lionhammer roept hier weer dat Kings of War is gericht op "beginners"), het neerkijken op Age of Sigmar, de wiskundige fascinatie voor "balans", en de niet op cijfers of feiten gestoelde overtuiging dat het spel een doorslaand succes is of na een volgende editie zal worden.
Ik begrijp dat mijn ketterse boodschap niet zo fijn is voor mensen die graag WHFB /T9A spelen, zeker niet als je 9th-agers ironisch vergelijkt met boze witte mannen. Ik herhaal nog eens dat ik geen van de Nederlandse T9A-fans voor BWM aanzie, ik vind alleen dat de sfeer in het algemene internationale T9A-forum nogal toxisch.
De aanstoot vind ik overdreven. Ik heb recent een droog maar kritisch artikel in het Engels geschreven zonder woord van spot of ironie omdat het dan alleen maar over de toon blijft gaan.http://napoleoninelba.blogspot.com/2018/07/9th-age-warhammer-fantasy-sadly-slowly.html
Verschillende 9A-ers waren het geheel met me eens, maar veel anderen kwamen met merkwaardige verwijten en persoonlijke aanvallen. De forumbazen censureerden de link en banden mij tot twee keer toe van hun forum. Het gaf mij het idee dat het Centraal Comité van de club gewoon overgevoelig is voor kritiek, ongeacht of die nu ironisch of gortdroog is geformuleerd.

Mijn idee: blijf trouw aan T9A of welk spel dan ook, maar schiet niet meteen in de verdediging na een kolommetje kritiek en blijf vooral normaal en beleefd doen.
« Laatste verandering: september 09, 2018, 03:52:05 pm door Leftblank »
Gameclub: Amsterdam6shooters, Roomtuintjes 233, Amsterdam (bij Muiderpoortstation). zie www.amsterdam6shooters.nl (clubsite van kerels met lol in het leven, met blogs/scenarios/nieuws/feeds)
mail: info@amsterdam6shooters.nl

"In victory, you deserve champagne, in defeat, you need it" - Napoleon

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #22 Gepost op: september 10, 2018, 10:22:57 pm »

Mooi deze oproep om beleefd te doen.

Al die brute taal en beledigingen van die 9th Age hooligans.

Zo kan het echt niet langer! Schilder gewoon je poppen ja! JA! JAAA!!!

Oh ja en wat stats die wel iets zinnigs zeggen:
Trends, wereldwijd: https://trends.google.nl/trends/explore?date=2015-12-01%202018-09-10&q=9th%20Age,Kings%20of%20War,Age%20of%20Sigmar
9th Age toernooien nog te gaan in 2018: 37, zie hier https://www.tabletoptournaments.net/overview?gid=147
Kings of War toernooien nog te gaan in 2018: 9, zie hier https://www.tabletoptournaments.net/overview?gid=93
Age of Sigmar toernooien nog te gaan in 2018: 22, zie hier https://www.tabletoptournaments.net/overview?gid=142

Ik zou zeggen, kom lekker een keertje spelen. Is echt een leuke spelletje hoor ;)

« Laatste verandering: september 10, 2018, 10:39:53 pm door Pellegrim »
Iron Orc Warlord

Leftblank

• Sr. Member
  • wargamer in Amsterdam
« Reactie #23 Gepost op: september 11, 2018, 05:49:32 pm »

De bewuste statistiek die Pellegrim hier aanhaalt is zogenaamd gunstiger over 9th Age. Ik heb er serieus naar gekeken, al voordat ik ging bloggen over de spel-belangstelling die achterblijft bij de pretenties van de T9A-initiatiefnemers.

Strikt feitelijk zie je dat 9th Age het populairste zoekwoord is in - Pakistan. Ik denk dat we geheel kunnen uitsluiten dat warhammer fantasy battle/ 9th age erg populair in dat land. Ik zag wel dat de brugklas - '9th grade' daar superbelangrijk is. Wikipedia: "In Pakistan, 9th grade have a great importance as it is the base of higher education. At this level students are allowed to choose the subjects of their will."
Vandaar het zoeken in Pakistan naar 9th en age (de leeftijd van scholieren). Ook in andere landen is 9th grade een belangrijk schooljaar. Daarom zegt "9th age" als kaal zoekwoord niks.
Overigens blijft het ook als te ruime, globale zoekterm mijlenver achter bij Age of Sigmar. Als je de trends van google, de facebookbelangstelling, en de ervaringen van forumleden uit het internationale 9th-age forum zelf naast elkaar legt, krijg je gewoon een weinig florissant beeld. Daar valt niet omheen te redeneren. Sorry Pellegrim. Ik wil best van je aannemen dat 9th Age een leuk spelletje is, WHFB zoals het hoort te zijn, maar neem van mij dan tenminste de cijfers aan.
Aantal toernooien, van maar één site, namelijk tabletoptournaments.net, zeggen niet zoveel. TTT is populair voor T9A-ers en KoW en AoS hebben andere kanalen. Verder zocht een Amerikaanse speler uit dat het aantal T9A-spelers afnam maar het aantal toernooien toenam omdat de resterende spelers meer toernooien gingen organiseren. Een Pool stelde vast dat het aantal deelnemers aan de Poolse toernooien afnam. Vandaar dat ik niet vertrouw op het getalletje 'aantal toernooien op TTT' als succesindicatie.
Ik blijf graag horen als het anders is. In ieder geval prettig dat Pellegrim beleefd verschilt van mening en zijn argumenten geeft.
Ik beschouw mezelf niet als slachtoffer van T9A-hooligans, zoals hij suggereert. Ik kaats en dan kun je een bal terug verwachten. Als T9A me om die reden meteen verbant, is dat hun goed recht, hoewel nogal kort door de bocht. Tsja. Zal wel.
Ik hoop dat de genuanceerde adviezen uit mijn tweede blog (betere marketing, meer mikken op aanwas van casual spelers, anders gaat het op de lange termijn niet goed) enig gehoor vinden bij de harde kern van ETC-spelers.

« Laatste verandering: september 11, 2018, 05:51:32 pm door Leftblank »
Gameclub: Amsterdam6shooters, Roomtuintjes 233, Amsterdam (bij Muiderpoortstation). zie www.amsterdam6shooters.nl (clubsite van kerels met lol in het leven, met blogs/scenarios/nieuws/feeds)

Briebel

• Full Member
« Reactie #24 Gepost op: september 11, 2018, 10:50:56 pm »

Zucht....mag hier een slotje op.... Thanks

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #25 Gepost op: september 12, 2018, 09:39:48 pm »

Lol. T3 is verrweg de belangrijkste site die tabletop toernooien bijhoudt. Maar jij weet veel van de hobby, dus dat wist je.

Je info over de VS klopt ook al niet. Er is eigenlijk een doorbraak daar; de nationale Masters gaan weer door.

Heel eerlijk man, je informeert mensen niet goed, je doet overduidelijk aan cherry picking. Stop ermee. Je bereikt er helemaal niets mee, behalve negativiteit.

Wat is er gebeurd dat je zo verbitterd bent geraakt? Iets persoonlijks?
Iron Orc Warlord

borkbork

• Hero Member
« Reactie #26 Gepost op: september 13, 2018, 08:38:51 am »

Heren.....laat dit topic lekker rusten aub. Alles is er (vooral op fb) al over gezegd zonder dat mensen ook maar een mm. nader tot elkaar kwamen.

Helm

• Hero Member
« Reactie #27 Gepost op: september 13, 2018, 10:14:07 am »

Ik denk dat BorkBork wel een punt heeft. En ik vind de ene heer er over door blijven zagen en de ander het onnodig op de man spelen.

Heren, houdt er toch mee op....

LotR/Hobbit SBG 2018:

Leftblank

• Sr. Member
  • wargamer in Amsterdam
« Reactie #28 Gepost op: september 14, 2018, 01:24:31 pm »

Klopt. Sluit maar af, anders blijft het gemopper doorgaan en blijf ik me verplicht voelen uit te leggen waarom de geachte opponent het verkeerd ziet. Dit schiet niet op. Over drie jaar blog ik opnieuw over dit onderwerp.

borkbork

• Hero Member
« Reactie #29 Gepost op: september 14, 2018, 04:07:04 pm »

Over drie jaar blog ik opnieuw over dit onderwerp.

Pagina's: 1 [2] 3