GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: FantasyFlightGames: X-Wing 2.0 aangekondigd  (gelezen 2180 keer)

Yarrick

• Hero Member
Re: FantasyFlightGames: X-Wing 2.0 aangekondigd
« Reactie #15 Gepost op: mei 02, 2018, 10:54:00 pm »

Die App zal best over nagedacht zijn, maar persoonlijk vindt ik dat alle info op de kaartjes staat wel handig. Uiteraard moeten we de nieuwe editie eerst maar eens aan het werk zien.
Werk in uitvoering:
Tanks: Enkele tanks (in totaal 6 stuks)
Mordheim: Skaven Warband/Orc Warband
WH40K: Ork army, Necron army

goblin

• OPC jury
  • Hero Member
  • Bad things happen
« Reactie #16 Gepost op: mei 02, 2018, 11:25:15 pm »

Ik vind de upgrade sets ook best prijzig. En vervelend dat je een core set erbij moet nemen. Ik heb genoeg tie's en x-wings. Zou mooi zijn als in de Conversion set ook de regels, manouver templates, dobbelstenen en andere shit zouden zitten. Al denk ik dat de dobbelstenen hetzelfde zullen zijn.
En gewoon een link waarbij je alle kaarten kan downloaden en printen zou ook niet verkeerd zijn. Je hebt ervoor betaald, dus zou leuk zijn als je voor weinig moeite kan blijven spelen.
Maar alles wat ik gelezen heb ben ik wel voor. Sommige schepen iets grotere base, want dat waren al half grote schepen. Turrets minder sterk. X-wings met beetje plan optie, maar wel toffe optie. En geen punten meer op de kaarten, dat maakt het aanpassen wel makkelijker. Ook lees ik wel wat pittige zaken. First Order los van Empire. Resistance los van Rebellen. Euh ik heb dan gelukkig maar 2 schepen over, gelukkig niet net veel geld uitgegeven aan nog meer out of faction zooi. En Slave1 niet meer bij Imperial, logisch, maar damn, je zou hem maar net gekocht hebben...
Waar ik verder over val is de nieuwe prijs. Een Tie voor 20 USD i.p.v. 15 USD, waarom? Kijk die nieuwe X-wing heeft beweegbare vleugels, dat is wel een extraatje. Maar een Tie is en blijft een bolletje met 2 panelen.

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #17 Gepost op: mei 03, 2018, 07:42:19 am »

Klopt, de prijsverhoging is mij ook opgevallen. Heeft misschien deels met inflatie te maken, maar hier in NL hebben we al een aantal prijsverhogingen gehad en zal de adviesprijs van een klein schip nu rond de 25 euro uitkomen. Dat is 2/3e meer dan in het begin.

Een core set is denk ik geen must. Bij pre-orders krijg je een extra damage deck, dus er zullen straks zat damage decks te krijgen zijn. Templates (als deze inderdaad gewijzigd zijn) kun je vast weer van andere leveranciers krijgen.
3D printen en meer: www.dreid.nl

Spacefrisian

• Hero Member
  • EXTERMINATE!!
« Reactie #18 Gepost op: mei 03, 2018, 10:13:13 am »

Templates zien er hetzelfde uit kwa vorm, is alleen een lijn in het midden bijgekomen.

Punten ergens anders op zoeken vind ik best wel irritant, dit probleem is er ook bij 40k.
« Laatste verandering: mei 03, 2018, 10:15:02 am door Spacefrisian »
The clans are marching against the law
Bagpipers play the tunes of war
Death or glory I will find
Rebellion on my mind

starwars

• Hero Member
« Reactie #19 Gepost op: mei 03, 2018, 10:25:39 am »

Is al duidelijk wat de veranderingen worden qua meer focus op vliegen?

Betekent dat minder turrets/360 graden onzin? Of verandert er ook wat met de templates en moves?

Ik heb net al mn X-wing weggedaan, maar zo'n verandering zou het spel wel weer interessanter maken.

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #20 Gepost op: mei 03, 2018, 10:49:31 am »

Alle turrets zijn nu als Ketsu: Je moet dus een arc kiezen waarin je schiet.

Focus komt meer op vliegen. Meeste boten hebben nu op een Bulls-Eye Arc recht naar voren. Veel schepen hebben nieuwe maneuvers erbij gekregen en maneuveracties: maar die kunnen nu ook stress leveren.

eg: Een Y-wing kan Barrel-roll doen, maar dat geeft wel stress.

Het wordt dus meer maneuveren en meer tactische keuzes maken. De hoogtijdagen van 6, 7 of soms wel 8 attack dice zijn long and gone :] Ook easy-mode turret spam gaat nu een stuk minder uitvoeren.

Sir Jaigo

• Hero Member
« Reactie #21 Gepost op: mei 03, 2018, 11:11:46 am »

Weet niet... ik speel al een tijd niet meer.
Ik denk dat ik alles van de hand ga doen.
Anders als ik.een keer een tournooi wil instappen of een spelletje doe  moet ik eerst weer lappen.....
Imperial assault is nu voor mij leuker

Iemand intresse in vrij grote verzameling scum en imperial :)

Ik zal lijst maken voor in verkoop topic.

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #22 Gepost op: mei 03, 2018, 04:39:37 pm »

Dat puntenwaardes alleen op de app komen zie ik ook niet echt als een probleem. Na een paar uitbreidingen heb je zo'n stapel kaartjes dat er doorheen bladeren om een lijstje te maken al geen praktische optie meer is, dus de meeste spelers gebruikten geloof ik toch al een van de verschillende apps of websites om lijstjes samen te stellen.

Verder van het weekend maar eens inlezen in alle veranderingen. Vooralsnog ben ik niet overtuigd dat de grootste problemen niet opgelost konden worden door een nieuwe serie kaartjes uit te geven (i.e. met nieuwe bewoordingen van de FAQ) en dan misschien nieuwe bases voor turrets - alhoewel die ook gewoon een standaard regel kunnen krijgen dat alles buiten de firing arc minder effectief is, waardoor je voor optimaal gebruik net zo goed moet vliegen als met een normaal scheepje. Die nieuwe kaartjes en desnoods bases ook uitbrengen als printbaar documentje, zodat het een keuze is of je de nieuwe spullen mooi echt wil kopen, of dat een printje ook volstaat.

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #23 Gepost op: mei 03, 2018, 08:26:05 pm »

De veranderingen zijn echt dusdanig ingrijpend, incl. de introductie van medium bases, dat een nieuwe FAQ en wat printbaar spul (waar FFG niet aan doet) zeker niet voldoende waren geweest. Ik ben juist blij met een volledig nieuwe start ipv verder sleutelen aan 1.0.

En ja, de conversie kits en nieuwe core set kosten geld. Maar aan de andere kant verwacht ik dat we voorlopig geen/weinig compleet nieuwe schepen zullen zien, dus dat scheelt dan weer.
3D printen en meer: www.dreid.nl

goblin

• OPC jury
  • Hero Member
  • Bad things happen
« Reactie #24 Gepost op: mei 03, 2018, 10:18:38 pm »

Grote kans dat ik gewoon ga voor het even geduldig wachten. Ik speel vooral casual. Leuk pick&play potje, geen die hard wargaming voor mij. Wie weet, koop ik ooit 2de hands een second edition. Bijna al mijn stuff is nu ook 2de hands.
Pagina's: 1 [2]