GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Tyranid centered Narrative Campaign  (gelezen 368 keer)

Niller

• Jr. Member
  • **
Tyranid centered Narrative Campaign
« Gepost op: mei 17, 2018, 08:29:36 pm »

Gents 'n Gals,

Ik wil graag voor een vriend van mij een Narrative campaign gaan runnen voor z'n Nids.
Hij speelt al jaren af en aan 40k en heeft eigenlijk pas met de release van de 8th ed. 'Nids Codex gekozen voor deze factie.

Om hem te helpen met het opbouwen van zijn leger wil ik graag een Narrative campaign gaan runnen waarin hij begint met een paar units en naarmate de missions gespeeld worden het leger steeds verder groeit en groeit, hopelijk tot een echte Hive.
Mijn idee is om in totaal een 6-tal missies te gaan runnen. (staat nog niet helemaal vast).

Mijn legers bestaan uit voornamelijk Astra Militarum guard, een hoop Dark Angels en een klein beetje Custodes

Qua regels had ik het volgende in gedachten:
1 - Geen unpainted models op tafel
2 - Voor ieder model/unit die hij killt krijgt hij 'Biomass', dit zal gelijk staan aan PL's om in zijn volgende missie units van te kunnen kopen.
3 - Tactical objectives zullen bepaalde abilities unlocken (+1 Str op een HQ, of wings om flyers te maken, extra biomass, etc).

Wat missions betrefd heb ik tot dusver het volgende al in gedachten:

1 - ESCAPE!: Een aantal 'Nids zijn bij een grote battle gevangen genomen en worden naar een onderzoekstation gebracht om te researchen. De mission begint zodra de eerst unit 'Nids uit de container ontsnapt. De primaire objective zal zijn om te ontsnappen, maar hoe meer units hij bij het ontsnappen uitroeit, hoe meer biomass hij zal hebben bij zijn volgende missie, maar als hij te lang blijft zal hij risico lopen dat z'n HQ wordt omgelegt.
2 - FEEEEED: Na zo lang in een container gezeten te hebben, zijn de 'Nids uitgehongert, er zal gevoederd moeten worden. De 'Nids stuiten op een patrol die ze aanvallen. Wederom geld: Meer Kills=meer biomass. Het risico is dat de overdonderde Astra Militarum guard zullen terug schieten en zelfs reinforcement zullen inroepen.
3 - : ???
4 - Gathering Materials: Na contact te hebben gelegd met de Hive in orbit is het verlangen ontstaan om terug te keren naar de Hive, maar de DNA ontbreekt om in orbit te komen. Een primaire objective wordt in een beschermde basis gezet die de DNA-ketens bevat om een Tyranocyte te maken (ik weet dat dit eigenlijk een drop-pod is, maar ik stretch de regels voor de Narrative)
5 - Building/Growing de Tyranocyte: Een defend missie. De Tyranocyte zal 4 succesvolle rolls moeten rollen om afgemaakt te worden, een 4+ is een succes, iedere Termagant unit binnen 3" van de Tyranicyte zal een +1 op de roll geven. Golven aan empireal armies zullen de hive aanvallen in een poging de lancering tegen te gaan. Door vijandelijk HQ's uit te schakelen zal de mogelijkheid van de Astra Militarum guard om reinforcements in te roepen van de Spees Muhreens beperkt/afgekapt worden.
6 - Blast off: Count down naar het lanceren. ???

Zoals jullie zien, ben ik er nog niet helemaal uit en kan jullie hulp ook wel gebruiken.

Missie 3 moet iets worden waarin ze het bestaan van de Hive in Orbit ontdekken en misschien iets aan waardevolle DNA-strains oid moeten ontdekken, iets wat het nodig maakt om te ontsnappen.
Missie 6 moet echt het aftellen naar liftoff zijn maar ik wil het liefste niet 2 defend missions achter elkaar spelen. Misschien een convooi dat de Tyranocyte moet bereiken oid?

Hebben jullie ideeen? Laat maar komen!

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
Re: Tyranid centered Narrative Campaign
« Reactie #1 Gepost op: mei 18, 2018, 08:32:28 am »

Als ik het zo zie - waarom schuif je 4 rn 5 niet een stapje terug (dus naar 3 en 4) en gooi je er de 'konvooi'-battle tussen?

Als je dan toch verschillende legers hebt, zou de DA's kunnen in zetten bij bijvoorbeeld de laatste battle.

Wil je jezelf helemaal dienend opstellen? Ik kan me voorstellen dat jij bij gewonnen slagen ook iets extra's krijgt. Dat zie ik nu nog alleen bij 1 en 2.
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Niller

• Jr. Member
  • **
Re: Tyranid centered Narrative Campaign
« Reactie #2 Gepost op: mei 18, 2018, 10:42:44 pm »

een konvooi klinkt leuk, soort van ontsnappen uit enemy territory.

Ja ik stel mij volledig dienend op. Ik ben dit gewend na ruim 25 jaar DM ervaring in diverse pen&paper RPG's en kan er veel lol beleven aan een rijk verhaal te maken.
Pagina's: [1]