GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: Middle earth een nieuw begin  (gelezen 1806 keer)

Bassvdh

• Hero Member
Re: Middle earth een nieuw begin
« Reactie #15 Gepost op: augustus 27, 2018, 06:47:07 pm »

Vliegeruit is ook een aanrader. Circa 15 tot 20% korting op GW-prijs en gewoon een Nederlandse webwinkel met gratis verzending boven de €50,-.

Christian

• Sr. Member
« Reactie #16 Gepost op: augustus 30, 2018, 08:03:28 am »

ik heb vraag of iemand al iets weet over de regels die lord of the rings nu krijgt. Gaat het dezelfde ondergang krijgen als antasy en 40k, of blijft het zijn eigen regels behouden?

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #17 Gepost op: augustus 30, 2018, 08:07:05 am »

Ondergang....?

Voor zo ver nu bekend is gemaakt en te lezen is behoud het zijn main body, met een aantal tweaks om het gestroomlijnder te maken.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #18 Gepost op: augustus 30, 2018, 09:04:15 am »

ik heb vraag of iemand al iets weet over de regels die lord of the rings nu krijgt. Gaat het dezelfde ondergang krijgen als antasy en 40k, of blijft het zijn eigen regels behouden?

Heb in het spel gedeelte al een topic over nieuwe aanpassingen van regels. Speel zelf het spel al 15 jaar en bij elke aanpassing probeert GW om het nog beter speelbaar te houden en om kaasachtige elementen te verzwakkem..
Reacties nu zijn ook nog nergens negatief over deze aanpassingen. Veel oude spelers die met hobbit editie nog niet weer speelden zie ik nu op forums weer opduiken.

niek

• Hero Member
  • May the Valar guide you.
« Reactie #19 Gepost op: augustus 30, 2018, 01:00:46 pm »

Het is idd zeer minder kaasachtig. Met de ally matrix, verzwakte spells en andere zaken. De focus ligt overigens nu flink meer op thema dan eerst: denk aan de Heroic Tiers en de manier waarop nu je leider van je leger ''gekozen'' wordt. Oh en er komen de komende maanden Campaign Books uit!
Schilderen, daar houd ik van!

Method

• Hero Member
« Reactie #20 Gepost op: september 03, 2018, 12:24:53 pm »

Ik ga een domme vraag stellen hier  ;)

Ooit lang geleden heb ik de Moria doos gehad en vond het heerlijk om de scenes uit de film na te spelen.
Dus bijv. de Fellowship tegen een paar Goblins of de Hobbits en Aragon tegen de ringgeesten.

Is dat met deze editie ook nog mogelijk?

Ik heb het gevoel als ik naar deze doos kijk dat het ook alleen voor Mass Battle aangelegd is?
Love is a four letter word...

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #21 Gepost op: september 03, 2018, 01:01:42 pm »

Voor kleine scenario's zal dit nieuwe boek weinig verschil maken. Ook in dit regelboek weer scenariio's maar dan rond de Pellenorfields.  Daar zitten grote veldslagen tussen 
Maar de oude kleinere scenario  uit alle eerdere edities geven steeds punten aantallen aan. Dus die blijven speelbaar ook met deze editie.

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #22 Gepost op: september 03, 2018, 01:04:01 pm »

Ik ga een domme vraag stellen hier  ;)

Ooit lang geleden heb ik de Moria doos gehad en vond het heerlijk om de scenes uit de film na te spelen.
Dus bijv. de Fellowship tegen een paar Goblins of de Hobbits en Aragon tegen de ringgeesten.

Is dat met deze editie ook nog mogelijk?

Ik heb het gevoel als ik naar deze doos kijk dat het ook alleen voor Mass Battle aangelegd is?

Volgens mij kun je ook met minder figuren spelen. Na de Moria (The Hobbit) regelsets werd je geacht je leger samen te stellen uit warbands (1 leider met 12 volgelingen). In de komende editie bepaald de sterkte van de leider het aantal volgelingen die er in zijn warband kunnen.

Dit alles is "officieel"  ;), je kunt gewoon zelf bepalen hoe je wilt spelen.

DJ

edit: Arabog typt sneller dan mij.
Pagina's: 1 [2]