GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Meer wargamers met perfectionisme?  (gelezen 311 keer)

Lionhammer

• Jr. Member
  • **
Meer wargamers met perfectionisme?
« Gepost op: juli 24, 2018, 12:23:17 pm »

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die op gebied van zowel model painting en game design te maken hebben met perfectionisme. Dat je probeert om je model te schilderen zoals je het wilt en bang bent om het te verpesten.
« Laatste verandering: juli 24, 2018, 06:49:05 pm door Lionhammer »

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
Re: Meer wargamers met perfectionisme?
« Reactie #1 Gepost op: juli 24, 2018, 12:26:10 pm »

Ja, dingen kunnen bij mij eindeloos blijven liggen, en bij sommige modellen zit ik te broeden hoe ik ze kan veranderen zonder ze te strippen.

Terwijlik laatst een 1:72 projectje had waar ik minder aan hecht, en dat gaat redelijk snel. Of een model dat buiten die perfectiewens ligt, dat kan opeens heel snel gaan. 
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Phoenix

• Sr. Member
« Reactie #2 Gepost op: juli 24, 2018, 12:41:07 pm »

Ik ben niet bang om bij het schilderen een model te verpesten, ik schilder wel 30x hetzelfde stukje zodat de lijnen helemaal netjes lopen, terwijl ik later een wash gebruik waardoor je de overgang van de lijnen helemaal niet meer ziet...

Mijn voornemen is meerdere keren geweest sneller te schilderen en niet teveel op de details te letten, maar ik blijf op de details letten en volgens mij doe ik veel wat uiteindelijk toch geen verschil maakt.

Voordeel is wel dat de details op mijn modellen allemaal geschilderd zijn, alleen jammer dat het zo lang duurt :).

borkbork

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: juli 24, 2018, 02:38:17 pm »

Ik heb daar in het algemeen wel een beetje last van.  Met schilderen ga ik niet dingen 10x opnieuw doen, maar leg ik dingen wel snel weer weg als dingen niet helemaal lukken zoals ik het wil.  Ik ben sowieso wel gestopt met het kijken naar anderen (met name on ze internetz) .....was nogal frustrerend om te zien dat mensen die ff snel binnen een paar dagen een volledig leger bij elkaar kwasten uiteindelijk een beter resultaat bereiken. 

Vaak begin ik met schilderen en dan zet ik na een tijdje de modellen in de hoek omdat ik niet tevreden ben.
En dan vaak een paar maanden later pak ik ze er weer bij en dan wil ik ze zelfs wel eens echt afraffelen om ze toch af te krijgen (en dan ben ik nog redelijk te vreden dat iets af is ook).

bloodthrister

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: juli 24, 2018, 11:31:52 pm »

Ik kan een enorme perfectionist zijn en zeker toen ik nog wat jonger was en net begon met de hobby stond het me goed in de weg voor het plezier. Ik heb echter vooral door het painten geleerd dat als je iets een 8 zou geven, dat je ook supertevreden bent. Datbwas een lange weg, maar als mijn highlight niet helemaal 100% strak is lig ik er niet (meer) wakker van.
als er 2 echtparen, echt paren
dan hebben 4 echtgenoten, echt genoten

Rag D'Mezzegis

• Hero Member
  • Exiles Unite! KOEKTROMMEL
« Reactie #5 Gepost op: augustus 08, 2018, 02:32:20 pm »

enige waar ik me aan houd is dat iik alleen speel met geschilderde modellen.  En t moet er enigszins redelijk uitzien(niet alleen primed enzo).
Voor de rest heb ik geen last van perfectionisme.
We are the Exiles. You will be assimilated.
Lower your dice, and surrender your miniatures.
Your gaming capabilities are unable to withstand us.
We will add your plastic and metallic models to our own collection.
Resistance is futile.
You will comply.
Resistance is futile.
Pagina's: [1]