GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1] 2 3

Auteur Topic: Aanrader: 13 Hours battlereport  (gelezen 2088 keer)

Real

• Moderator
  • Hero Member
Aanrader: 13 Hours battlereport
« Gepost op: augustus 03, 2018, 12:07:49 pm »

Ik kwam deze toevallig tegen: https://www.facebook.com/pg/CONflictRheinland/photos/?tab=album&album_id=369174360254378

Wel een van de betere battlereports die ik ooit heb gezien. De film was ook niet slecht trouwens. Je zou nooit denken dat het Michael Bay was, totdat hij zich op het allerlaatst toch net niet meer in kon houden.
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Arathorn

• Moderator
  • Hero Member
Re: Aanrader: 13 Hours battlereport
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2018, 12:16:33 pm »

Een paar maanden geleden inderdaad al gezien, echt een heel mooie tafel, en een geweldig report.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2018, 01:16:34 pm »

Wauw, wat een gave tafel en een uitstekende AAR! Bedankt voor het delen :) De film heb ik een tijdje geleden gekeken, prima vermaak, had niet gedacht dat het Bay was inderdaad. Maar nu ik het weet is het einde wel kenmerkend inderdaad ;D
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #3 Gepost op: augustus 04, 2018, 08:02:47 am »

Supergave tafel. Op Poldercon heb ik een potje WOII met Spectre gedaan en was niet echt onder de indruk (weinig vernieuwend), Ambush Alley blijft naar mijn idee toch de benchmark voor dit soort spellen.
3D printen en meer: www.dreid.nl

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: augustus 05, 2018, 07:51:05 pm »

Ik was al wel benieuwd naar het systeem, maar heb nog niet de tijd gehad om het te bekijken. Maar AA is een betere keuze begrijp ik? Wat is de basismechaniek van Spectre en speelt het met individuele modellen of eenheden?
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #5 Gepost op: augustus 05, 2018, 09:30:52 pm »

Wij hebben toen squad-gebaseerd gespeeld, activatievolgorde bepaald door te dobbelen. Verder leek het mij vrij conventioneel. Er schijnen allemaal speciale regels te zijn bovenop een vrij simpele basis, wat niet zo mijn ding is. Ik ben meer van de dynamische actie-reactie mechanismes dan IGO-UGO dat via speciale regels diepgang probeert te creëren die er eigenlijk niet is.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: augustus 06, 2018, 08:56:36 am »

Bedankt voor de toelichting. Voor historische spellen ben ik het daar helemaal mee eens, dan heb ik inderdaad liever een systeem als AA. Een spel als Deadzone, alternate activation met veel speciale regels, vind ik ook erg leuk, maar dan zit ik toch in een wat andere mindset. Klinkt alsof ik Spectre dan voor nu wel kan laten liggen, meer tijd voor iets anders :)

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: augustus 06, 2018, 07:30:11 pm »

En heeft iemand Skirmish Sangin wel eens geprobeerd? Ik ken dat mechanisme niet, maar de battlereports zagen er op het eerste gezicht wel aardig uit.
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #8 Gepost op: augustus 06, 2018, 08:06:14 pm »

Niet geprobeerd, "complex" was volgens mij de samenvatting van een van de reviews die ik heb gelezen. Echt vernieuwende mechanismes zitten er volgens mij niet in. Ik zit er steeds meer aan te denken om een keer moderne skirmish op basis van Infinity te gaan proberen.

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: augustus 06, 2018, 08:49:45 pm »

Bestaan die dan?

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #10 Gepost op: augustus 06, 2018, 09:17:44 pm »

Bestaat wat? Modern skirmish regels op basis van Infinity? Nee, maar Ariadna is niet ver verwijderd van een modern leger dus een geschikte army- en wapenlijst is zo in elkaar gezet.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: augustus 07, 2018, 08:30:55 am »

Infinity aanpassen zou wel mooi zijn, het systeem is in de basis heerlijk skirmish met veel dynamiek en interactie. Ariadna geeft daarop best een kans.

Skirmish Sangin ken ik zelf niet. Heb het spel her en der wel eens voorbij zien komen, maar heb me er verder nooit in verdiept.

Ik heb wel een tijdje Black Ops gespeeld, dat leverde leuke potjes op! Vooral de potjes waarin je sneaky aan het rondsluipen was, vond ik erg leuk. Daarvoor werkt het spel erg goed. Dus voor spec ops in die hoek zou ik eerst eens daar kijken. Had jij die regelset niet ook, Rutger?

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #12 Gepost op: augustus 07, 2018, 12:52:36 pm »

Black Ops heeft zeker leuke ideeën, en de sneaky mechanismes daarvan zouden makkelijk te combineren zijn met een actie-reactie systeem, waarvoor genoeg inspiratie bij Two Hour Wargames, Ambush Alley en Infinity te vinden is. Bij Ambush Alley vind ik het infiltratiesysteem met de hot spots nog steeds een leuk idee.

Voor squad-gebaseerd kan ik trouwens aanbevelen weleens een blik op Star Wars Legion te werpen. Het heeft een eenvoudig command systeem, een soort overwatch, suppression/moraal, dus eigenlijk alles wat erbij hoort. Het heeft alleen geen range modifiers en is een beetje gamey, dobbelstenen spelen best wel een rol.

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: augustus 07, 2018, 11:42:54 pm »

Ja, ik heb Black Ops, maar het helaas nog nooit kunnen proberen. Ik begin wel weer ernstig geïnspireerd te raken om mijn Uruzgan project weer op te pakken (helaas toch ipv Vietnam), dus dan zou ik wel een paar verschillende sets gaan proberen

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #14 Gepost op: augustus 08, 2018, 09:07:14 am »

Lijkt mij alleen maar logisch om daarmee verder te gaan gezien hoeveel je al hebt, ook aan terrein.
Pagina's: [1] 2 3