GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 2 [3]

Auteur Topic: Aanrader: 13 Hours battlereport  (gelezen 2089 keer)

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
Re: Aanrader: 13 Hours battlereport
« Reactie #30 Gepost op: augustus 13, 2018, 04:16:10 pm »

Ja, dat zou goed kunnen. Er zit niet voor niets geen legerlijst voor VC in CWC. Ik merk dat ik zelf sterk twee kanten op neig: enerzijds het kleinschalige van een enkele eenvoudige patrouille, anderzijds het grootschalige van operaties met,eerder verschillende eenheden. Ik ken Charlie don't surf niet, dus ik weetniet of het daarvoor vlot genoeg speelt en of het gericht is op singlebase models.

Zojuist trouwens van Darby FNG2 ontvangen, dus die kan ik in afwachting van FNG3 alvast eens lezen. Ik laat nog weten wat de gedachten zijn.
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #31 Gepost op: augustus 13, 2018, 06:35:40 pm »

Heb je het direct bij hem gekocht? Of gewoon zomaar ontvangen? Hij 'leeft' dus nog wel en werkt nog steeds aan het spel, dat is op zich al mooi nieuws.

Hoe zit het eigenlijk met zijn Low Level Hell regels? Die waren toch voor 3 of 6mm bedoeld?
« Laatste verandering: augustus 13, 2018, 06:52:23 pm door Real »
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #32 Gepost op: augustus 13, 2018, 07:59:54 pm »

Darby is druk aan de slag met de laatste revisie van FNG3. Hij verwacht daarvoor nog enkele weken nodig te hebben. Geen idee hoeveel tijd er daarna nog aan besteed moet worden qua lay-out en dergelijke of dat dat allemaal al klaar is en dit de laatste proevencontrole is.

Low Level Hell ken ik niet. Heb je een link? Google en BGG leveren niks op.
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #33 Gepost op: augustus 13, 2018, 08:13:10 pm »

Ik zou Darby we even naar vragen. Ik weet niet eens meer zeker of het zo heette, maar hij heeft ooit een keer een battle report gepost van een 6mm spel met een tegelzetter speciaal voor 3 en 6mm die hij aan het schrijven was.
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #34 Gepost op: augustus 13, 2018, 08:39:13 pm »

Klopt, dat kan ik me ook nog herinneren. Was dat niet FNG: Operations, of is dat weer iets anders?
3D printen en meer: www.dreid.nl

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #35 Gepost op: augustus 14, 2018, 07:43:40 am »

Volgens mij was Operations alleen maar een nog uitgebreider campagnesysteem voor de reguliere versies van FNG.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #36 Gepost op: augustus 14, 2018, 08:36:39 am »

Een google levert een pdf op op dezelfde Russische server en een document op Scribd: https://www.scribd.com/document/208979360/FNG-Operations
A mini-game and alternate campaign supplement for the skirmish game “FNG” by Two Hour Wargames, Klinkt interessant, maar weer iets anders zo te zien.

Edit: ben na Matterhorn nu ook mijn Ospreys over Vietnam aan het herlezen, inspiratie genoeg :)
« Laatste verandering: augustus 14, 2018, 08:46:21 am door Raz »

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #37 Gepost op: augustus 15, 2018, 11:51:49 am »

Hoorde van Darby dat er ooit inderdaad plannen zijn geweest voor FNG: Over Green Hell, maar dat is er nooit van gekomen. Wie weet heeft hij tijd zodra FNG3 afgerond is. Een google leverde dit resultaat op uit 2008, een post van TMP, waarin hij het spel beschrijft.

Thanks guys! Ya, I just glues a lot of those trees down. I'll be flocking them before Skirmish '08 on July 12th, as well as making better smoke, napalm, and artillery blast markers. I'll also get some OH-6 and A-1 Skyraiders done. Need to find a O-1 FAC somewhere…
FNG:OGH stands for FNG:Over Green Hell.
Basically, I wanted to design a game where I could zip a bunch of helos around and have a somewhat detailed Company or two on the ground without having to use a gymnsaium floor, but also without having to get so micro that a single vehicle equals a whole platoon.
At the moment, a stand of infantry is a fireteam or squad or weapons team or HQ unit. A whole platoon of grunts in a standard 2-up-one-back formation would take up an area of about 3"x4", so you can play on a small surface as well as have "large unit actions".
C&C factors in, and taking good care of your casualties (WIA and KIA) is a necessity, rather than a handwave.
In the end, this set should be able to integrate all the other FNG sets. Meaning: you'll be able to plan out an operation using the free FNG: Operations supplement/game, fight the larger aspects of the action witn FNG: OGH, break down portions further to the skirmish level using FNG (or FNG:UW) and apply the results upwards and downwards.
Did a little test lastnight where 2 turns of FNG equaled 1 turn of FNG: OGH, using 2 seperate tables. It worked out great because when a helo was over the place where the sirmish action took place on the larger table, it was easy to see when it arrived in the skirmish. When it took fire, it was easy to apply that the the FNG: OGH game, etc.
I doubt that many people will try it like that, but at least it'll be there and work, for my own piece of mind (and that of others that really like to get INTO their games).

Bron: http://www.theminiaturespage.com/boards/msg.mv?id=144920

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #38 Gepost op: augustus 15, 2018, 08:12:35 pm »

Ja, dat was het ja. Wel wat beter terrein nodig dan in dat battlereport waar hij op TMP naar linkt, en 3mm blijf ik echt vreselijk vinden. Maar het klinkt nog steeds heel veelbelovend.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #39 Gepost op: augustus 17, 2018, 08:29:28 pm »

Ja, als dit er ooit van komt, dan is dat wel het moment voor een bestelling bij GHQ. Heb laatst al eens bekeken wat zij allemaal hebben, mooi spul zeg! Ik speel momenteel trouwens ook Heliborne, een pc-spel. Leuk en sfeervol spel, waarbij een van de setting Vietnam is. Vanavond trouwens eens kijken of mijn squad van FNG1 ook direct over te zetten is naar FNG2 en dan aan het lezen met de regels!

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #40 Gepost op: augustus 18, 2018, 09:18:19 pm »

GHQ heeft heel mooi spul. Ik zal eens informeren of ze een distributeur in Europa hebben die aan mij wil leveren.
3D printen en meer: www.dreid.nl

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #41 Gepost op: augustus 25, 2018, 07:53:06 am »

Dat zou erg mooi zijn :)

Gisteravond mijn eerste potje FNG2 gespeeld (zal binnenkort een korte, beschrijvende AAR posten). Dat beviel goed. Het systeem is wel eentje waar je even goed in moet komen, maar als je het een aantal keren hebt doorlopen, dan wordt het heel natuurlijk. Dan valt alles heel vlot op z'n plek. In FNG2 kun je spelen met een geautomatiseerde VC/NVA. Voor een missie bepaal je hoeveel invloed de partijen in een gebied hebben en wat de EAL (enemy level of activity) in een gebied is. Samen met het soort missie levert dit een aantal PEF-markers (Possible Enemy Forces) op. Dit kunnen later echte eenheden, structuren (verlaten of bezet), boobytraps of niets blijken te zijn.

In de basisregels heb ik weinig tot geen wijzigingen bespeurd. De geautomatiseerde tegenstander is wel nieuw. De manier waarop dit is gedaan neemt voor mij het grootste bezwaar tegen FNG weg, namelijk dat je telkens een gelijkwaardige eenheid tegenkomt en dat vanaf het begin al weet. In FNG2 is dit helemaal niet zo. Juist de ongrijpbaarheid, onduidelijkheid en ongelijkheid van eenheden die elkaar treffen is nu erg goed in het spel aangebracht. In mijn eerste potje liep mijn squad tegen twee cellen van drie VC strijders aan, een derde PEF bleek daarna enkel een geval van de jitters te zijn. Maar het had net zozeer een bunker met een MG kunnen zijn. Met een team midden in een rice paddy en de bunker in de junglerand, was dat geen prettige uitkomst geweest. PEF's bewegen volgens eigen regels, totdat ze door FWF (Free World Forces) worden gespot. Dan wordt bepaald wat het is en verschijnt het op het speelveld. Vanaf dan valt het onder eigen regels die naar gelang de soort eenheid en de hoeveelheid friendlies ook weer verschillen. Erg leuk en een erg goede manier om het conflict in Vietnam op de tafel tot leven te brengen dus!

Goed om te weten trouwens is dat FNG2 goed aansluit op FNG: UW, zelfs beter dan FNG1 vertelde Darby.
« Laatste verandering: augustus 25, 2018, 08:09:39 am door Raz »
Pagina's: 1 2 [3]