GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: 1 [2] 3

Auteur Topic: Aanrader: 13 Hours battlereport  (gelezen 1370 keer)

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
Re: Aanrader: 13 Hours battlereport
« Reactie #15 Gepost op: augustus 08, 2018, 11:58:18 am »

Uruzgan blijft ook een mooie en aansprekende setting inderdaad. En daar kun je zo een heerlijke tafel van neerzetten met fully painted legers. Maar hoeveel heb je dan nog te hobbyen? :P Black Ops werkt daarvoor prima denk ik. Het is wel echt kleinschalig, een deel van je materieel zal niet zo snel op tafel komen (al heb ik de voertuigregels nooit zelf geprobeerd, dus neem mijn opmerking met een korrel zout).

Ik hoop zelf binnenkort tijd te hebben om FNG goed te lezen. Dat spreekt me momenteel het meeste aan, mede omdat ik nog druk bezig ben met de documentaire van Burns. Het lijkt me erg interessant om een vol jaar van een eenheid 'mee te maken'. Idealiter voeg ik daar een hond met handler aan toe, al weet ik nog niet of daar wel regels voor zijn.
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #16 Gepost op: augustus 08, 2018, 09:36:17 pm »

Ja, Vietnam blijft ook trekken, maar het is steeds het terrein wat de bottleneck is. Ik heb gewoon nog steeds geen goede manier bedacht om echt goede jungle te maken.

Ik zag trouwens dat FNG momenteel niet op de THW site staat. Er zou toch een FNG2.0 komen?
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #17 Gepost op: augustus 08, 2018, 09:56:35 pm »

Sterker nog, FNG 2nd Tour is een paar jaar geleden ook gepubliceerd, maar inderdaad niet op de THW website te vinden. Google levert een downloadlink op een russische server. Geen idee of het Fields of Fire forum nog bestaat, waarop de auteur actief was?

Charlie Don't Surf bestaat uiteraard ook nog, daar heb ik me tot nu toe niet in verdiept.
3D printen en meer: www.dreid.nl

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #18 Gepost op: augustus 09, 2018, 10:11:10 pm »

Ja, dat probleem van de jungle herken ik wel, daar loop ik ook wel tegenaan. Als ik terugdenk aan de tafel die we destijds voor Noorderspel hadden, dan zag dat er echter ook wel weer erg goed uit! En het was een heerlijk potje 8)

FNG 2nd Tour heb ik nooit heel erg meegekregen, maar dat klinkt wel erg interessant. Hopelijk is het spel wat gestroomlijnd. Het lijkt me in ieder geval een goede kanshebber. Ik heb Darby net bericht gestuurd met de vraag waar het te koop is. Hopelijk gebruikt hij dat mailadres nog. Net ook even Charlie don't surf bekeken, dat is een slag groter dan FNG en vooralsnog heb ik zelf de voorkeur voor kleiner dan dat.
Nogmaals edit: Darby legt momenteel de hand aan de 3e sterk gestroomlijnde versie van FNG! Ik ben heel benieuwd :)

Edit:
- Hier grapt iemand over een derde editie: http://ambushedinthealley.blogspot.com/2016/07/fng-first-thoughts.html
- En een aansprekende write-up door Ed: http://2hourblog.blogspot.com/2012/01/bowling-with-claymores-fng-2nd-tour-aar.html.

Even twee foto's uit de oude doos:

« Laatste verandering: augustus 10, 2018, 09:43:11 am door Raz »
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #19 Gepost op: augustus 10, 2018, 11:07:08 am »

Ja, dat was op zich wel mooi, maar nog lang niet goed genoeg. Helaas heb ik veel van die losse boompjes inmiddels verwerkt in ander terrein en weet ik niet meer waar ik die patches van elephant grass en losse palmbomen heb gelaten.

Verder heb ik in al die jaren niks gedaan aan de stands voor de heli's of de bases van de troepen. Eigenlijk zou ik die SHQ GI's en LRRPs willen vervangen door Elhiem modellen. Mijn VC en NVA moeten ook nog grotendeels uit het niets worden opgebouwd.

Maar goed, zonder prikkels gebeurt er sowieso niks, dus als jij een keer een spel gaat plannen dan probeer ik wel mee te doen.

Wellicht dat er tegenwoordig trouwens wel een goede playmat te vinden is voor Vietnam. Je hebt eigenlijk iets van jungle floor nodig, mogelijk met al wat trails er op geprint, maar dat zal lastig zijn om precies goed te krijgen.
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #20 Gepost op: augustus 10, 2018, 12:32:37 pm »

Een playmat is wel een interessant idee, dat geeft gelijk veel sfeervolle ondergrond. Malebolgia heeft eentje voor jungle, ik zal hem eens polsen. Afhankelijk van de gewenste tafel is een groot stuk teddyfur wellicht ook een optie, waar de rest dan opgelegd kan worden. Zo pakt General Lee het volgens mij aan. Elk stuk scenery kan daarop dan worden ingebed. Dan zou je trails dus ook echt in een stuk jungle kunnen maken.

Eerste stap is voor mij om een goede regelset te vinden, kleinschalig en met een goede balans van details om lekker vlot te spelen maar ook te zorgen voor voldoende inleving. Ik ben daarom heel benieuwd naar FNG3. Wat ik van Darby hoorde klinkt goed! Voor een gezamenlijk potje zou ik idealiter een regelset op een net hoger niveau hebben, waarbij we elk een eenheid aansturen tijdens een grotere sweep met een geautomatiseerde vijand. Dat levert denk ik een mooi spel op.

Qua miniaturen staat Elhiem bij mij ook op nummer één. Voldoende verkrijgbaar en ze zien er erg goed uit! Maar eerst een regelset...

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #21 Gepost op: augustus 10, 2018, 01:11:35 pm »

Bestaat het FoF forum nog?  ???

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #22 Gepost op: augustus 10, 2018, 03:10:29 pm »

Het is niet meer te vinden in ieder geval... :-\

Darby noemde een FB-groep, Vietnam Gaming, maar dat levert enkel resultaten op die niks met wargamen te maken hebben. Heb hem gevraagd naar de directe link. Ik vermoed dat alle activiteit zich daarheen verplaatst heeft.

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #23 Gepost op: augustus 10, 2018, 09:11:07 pm »

FoF forum is permanently closed staat er.

Ik heb een 6'x4' playmat van Deep Cut Studio die voor jungle geschikt zou moeten zijn. Ik zelf zou op dit moment 6mm boven 20mm prefereren. Voor het laatste heb ik wat palmbomen en zou ik kunnen kijken wat er aan 3D printbaar spul beschikbaar is.

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #24 Gepost op: augustus 11, 2018, 12:08:57 am »

Voor 6mm kwam ik laatst dit spel tegen, waarin het echt om helicopters lijkt te gaan. Op zich wel over te zetten naar Vietnam denk ik. Maar ook daar geldt, ik kom graag een keer spelen en zal proberen wat kleins bij te dragen (mijn F4 Phantoms bijvoorbeeld), maar ik ga denk ik eerst weer 20mm ultramoderns doen (naast SAGA en mijn 15mm BFAS klaar maken voor Taskforce Level).

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #25 Gepost op: augustus 11, 2018, 08:48:10 am »

Uruzgan is toch inmiddels Historics, geen Ultramoderns.  ;D Als ik kijk naar wat ik allemaal nog te doen heb, denk ik dat 6mm Vietnam dit decennium niet meer gaat gebeuren. Maar als ik Vietnam weer zou oppakken, dan waarschijnlijk in deze schaal.

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #26 Gepost op: augustus 11, 2018, 11:50:09 am »

Nou ja, zolang men op Lead Adventure nog steeds maar één subforum heeft voor alles sinds
WW2 blijft het nodig om onderscheid te maken tussen moderns en ultramoderns.

Ik was trouwens vergeten de link toe te voegen, maar ik bedoelde het spel Hind & Seek: https://www.thewargameswebsite.com/forums/topic/hind-seek-airborne-recon-mission/

Dit zou wel eens een goede regelset kunnen zijn om met relatief weinig terrein en modellen aan 6mm te kunnen beginnen.

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #27 Gepost op: augustus 11, 2018, 04:47:26 pm »

Battle report ziet er interessant uit!

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #28 Gepost op: augustus 12, 2018, 09:01:14 am »

Hind & Seek ziet er goed uit! Ik was eerst sceptisch over 6mm, maar ik begin nu voor Vietnam wel mogelijkheden te zien voor grote sweeps met air cav en riverine blocking forces, bunkers in de rivieroevers, verdachte sampans. Dat is op 20mm niet goed te realiseren, tenzij je op een monsterachtige tafel speelt. Op 6mm kan dat prima. Heeft een van jullie Cold War Commander? Daarin staan legerlijsten voor VS, NVA en ARVN en op de website staan op meerdere battle reports, zoals:

- http://clubleshakko.blogspot.com/2012/01/la-drang-operation-silver-bayonet-14.html
- http://baddave.blogspot.com/2012/07/cwc-vietnam-firebase-assualt.html

Edit: GHQ heeft mooie miniaturen voor 6mm ;D Maar eerst eens kijken waar Darby mee aankomt voor de 3e editie, dat kleinschalige spreekt me ook sterk aan 8)
« Laatste verandering: augustus 12, 2018, 09:14:56 am door Raz »

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #29 Gepost op: augustus 12, 2018, 10:16:42 am »

Cold War Commander heeft volgens mij weinig 'Nam-specifieke dingen en is meer voor armor vs armor gemaakt. Charlie Don't Surf is denk ik op een schaal die met 6mm goed te doen is?
Pagina's: 1 [2] 3