GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1] 2 3

Auteur Topic: Nieuwe profielen en regels 2018  (gelezen 3160 keer)

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
Nieuwe profielen en regels 2018
« Gepost op: augustus 24, 2018, 01:53:24 pm »

Nieuws van de site van Games workshop zelf nu over de nieuwe profielen en regels.
Gamesworkshop.com en dan iets naar beneden scrollen voor engelse complete tekst.

Op 22-08 postte jay berichten over de nieuwe profielen: wat korte veranderingen:
- elk profiel is bekeken en somigen zijn niet verandert anderen veel.
- elk profiel krijgt nu standaard keywords die hem indelen in ras ed.
- Helden krijgen een Heroic tier: dat bepaalt hoeveel man er in hun warband mag zitten. bepaalt ook wat leider word in je leger. Dus niet meer lage held leider maken als het voor scenario goed uitkomt.
De helden met weinig punten kunnen ook niet meer warband van 12 leiden. Damrod en Beregond zul je dus minder zien.
-speciale rules worden actief of passive. passief kun je altijd gebruiken en voor active moet held ook bewegen.
-Theoden's stand fast word 12"
-Rohan warrior verandert niets aan profiel
-Minas tirith warrior krijgt extra shield wall rule net als de iron hill dwarves.
-Balrog willen ze vaker zien en die word minder punten maar krijgt verbetert profiel met zijn zweep. onder andere heroic actiion elke beurt gratis.
-Alle helden die nu verschillende profielen hadden worden nu weer teruggebracht naar 1. bv Elrond komt nu 1 versie van die standaard bruinen spreuk heeft en die je nog wel armour ed kunt geven.

Op de 23ste augustus(gisteren) komt dan nog het volgende naar buiten:
-Heroic action worden nu niet meer voor alle helden toegankelijk. Bij hun profiel komt te staan welke heroic actions ze buiten de normale mogen gebruiken. Heroic move, shoot en combat kan iedereen blijven gebruiken rest komt in profiel en er komen ook heroic actions bij.
- held als theoden kan  bv wel heroic march, strike and challenge.
Nieuwe heroic actions heten:
1.resolve. geeft iedereen binnen bereik van held die action doet ressisting dice als hij zelf niet meer ressisten kan. Gandalf de witte krijgt oa deze spreuk.
2. heroic defence : alleen gegooide 6 telt als wond tegen een held als die held deze action gebruikt. machtpunten kunnen worpen niet verhogen en tweehandige bonus telt ook niet.
3. heroic strength vergroot  strenght met d3
4. heroic challenge(lijkt uit war of the ring versie) ze dagen elkaar uit en winnaar krijgt d3  might point. Weigert de ander dit duel dan krijgt die wat negatieve gevolgen.

Komende week zullen ze wel meer nieuws laten lekken.
« Laatste verandering: augustus 24, 2018, 02:00:19 pm door Arabog »

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
Re: Nieuwe profielen en regels 2018
« Reactie #1 Gepost op: augustus 24, 2018, 03:21:39 pm »

rivendel knights komen in rivendel army list samen met high elfs

worden mordor en hobbit dol guldor samengevoegt? En azog in moria?
far harad, khand en baradur krijgen eigen lijsen

mijn snelle, korte analyse van de gw website.
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: augustus 24, 2018, 09:22:51 pm »

Je kunt beter de tekst en link naar WHC gebruiken. Daar staan de complete artikelen: https://www.warhammer-community.com. Helaas heeft Middle-Earth SBG nog geen eigen kopje zoals 40k, AoS etc., maar dat zal vast wel komen.

Het nieuwste artikel van vandaag gaat over armybuilding: https://www.warhammer-community.com/2018/08/24/aug23-middle-earth-building-your-force-middle-earthgw-homepage-post-3fw-homepage-post-3/. Ze gaan hier uitgebreid in op de nieuwe Hero Tiers en hoeveel man ze mogen leiden in hun Warband. Daarnaast komen de Army Bonuses en een nieuwe Ally matrix aan bod!

Ik heb er heel veel vertrouwen in dat dit een goede editie gaat worden. Kan niet wachten een nieuw leger te beginnen! Nog even afwachten of er meer nieuwe plastics komen naast Theodon...

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #3 Gepost op: augustus 24, 2018, 10:40:33 pm »

Verdeling word dus 5 soorten helden. De aanvoerders die 18 mogen leiden zoals koning Aragorn en Sauron. Groep die 15 mogen leiden( de iets betere helden zoals faramir boromir). Meeste captains mogen 12 man leiden. De mindere helden 6. Eowyn en shamaans vallen in laatste groep.

Dat blokschema/matrix lijkt op oude legions. Maar bonussen of penalties lijken niet erg groot als je goed thema leger hebt of niet.
« Laatste verandering: augustus 25, 2018, 11:50:18 am door Arabog »

morbal

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: augustus 25, 2018, 10:03:40 am »

@ arabog ik zou die post nog eens nalezen op typfouten ;)

Dat shamans maar 6 man mogen leiden vind ik wel een tegenvaller. Is toch wel een streep door mijn moria, nu ga ik nog een captain moeten meepakken en minder volk mee hebben... Maar ze zullen meer helden hebben nodig gehad buiten beregond, damrod en eowyn in die categorie.

Ik weet nog niet welke army bonussen er gaan zijn. Ik geloof dat enkel rohan al bevestigd was van +1s op de mounted charge. Is toch al een mooie bonus. Zeker als je die ook nog eens mag houden als je Aragorn king in allied samen met 18 warriors met shieldwall.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #5 Gepost op: augustus 25, 2018, 12:01:58 pm »

@ arabog ik zou die post nog eens nalezen op typfouten. check  blijft wennen zo'n klein schermpje als ik het eens op mobiel doe.

Veel legers die op bijvoorbeeld strategy dordrecht waren moeten inderdaad nu aanpassingen krijgen. Ik vind het jammer dat Eowyn ook onder de mindere aanvoerders valt. Ze versloeg wel mooi de witch king. Ook de hobbit helden zullen stuk minder worden als ze maar 6 hobbit mogen leiden. Een compleet hobbit leger zal onmogelijk worden. al waren pepijn en merry voor gondor en rohan al independent heroes.
truc met groblog en 4 shamaans in een leger zal nu stuk lastiger worden.

Met elke update worden zo wat niet eigenlijk horende trucjes er uit gehaald. Hoop dat ze er ook uit halen dat 1 ras speer support mag geven aan ander ras puur voor de fight valeu.

morbal

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: augustus 25, 2018, 12:56:08 pm »

ik vermoed / hoop wel dat de hobbit hero's elk nog minstens 12 man mogen blijven leiden. aangezien er ook gezegt is dat elk leger "viable" blijft heb ik daar goede hoop in. Aangezien mery en pepin captain of the shire in hun naam hebben.

Dat eowyn er maar 6 mag leiden vin ik anders maar logisch. op pelenor fields wist quasi niemand dat ze erbij was. En ja ze heeft daar een grote inpact gehad maar ze voerde niemand aan... Ook is er nergens in de films of boeken een aanwijzing dat ze ook maar de capaciteiten heeft om mensen ten strijde te leiden.

Rassen suport om het zo te noemen mag er van mij wel in blijven. Er zaten ook orcs in isengard... maar er zullen in army building altijd dingen mogelijk blijven vrees ik die ik persoonlijk liever niet zou zien, maar dat is onvermijdelijk.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #7 Gepost op: augustus 25, 2018, 06:32:38 pm »

Vandaag nieuws over magie.
Als je een 6 gooit om een spreuk te resisten houd je het wilspunt dat je gebruikte.

Diverse spreuken zijn aangeepsst als ze te veel impact hadden in het spel.
Sorcerous blast gaat nu niet meer door complete linies maar stopt bij eerste model dat slachtoffer tegenkomt.fury os ook aangepasr.

Komen voor paar modellen ook nieuwe spreuken bij.
Blessing of the valar beschermd iemand tegen magie en blade spreuk verhoogd de worp om te verwonden.

Toch behoorlijke aanpassingen die voor sommigen hun tactiek aardig overhoop gooit.
« Laatste verandering: augustus 25, 2018, 07:39:58 pm door Arabog »

morbal

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: augustus 25, 2018, 06:57:46 pm »

Moria goblins krijgen nog niet zo veel liefde. Eerst warband reductie naar 6 en nu fury dat heel wat slechter is geworden.

de andere nieuwe spreuken zien er wel zeer goed uit!

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #9 Gepost op: augustus 26, 2018, 01:07:04 pm »

Hm... Ik heb het idee dat het allemaal meer Filmisch/Epic wordt dan eerst.

Dus minder een strategische wargame, maar meer een epische hervertelling van de films. Dus ja, dan hebben de echte helden een grotere kans om het vol te houden tegen de (verslechterde) boefjes als die Moria Goblins.
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

morbal

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: augustus 26, 2018, 03:00:23 pm »

De trend van vorige editie word inderdaad verder getrokken. meer de nadruk op helden en monsters. Hoewel hierin ook wel gerebalanced word.

Sommige helden kwamen nu nauwelijks op tafel wegens te duur of niet goed genoeg. Denk aan de balrog, maar ook aragorn king, gandalf the white. Nu kunnen zij dan wel weer meer volk leiden waardoor het ook daar interessanter is om ze mee te pakken.

Aragorn is al gelekt dat hij een pak goedkoper word.

Het is in deze editie denk ik zeer belangrijk hoe met might om te gaan. welke heroic action te gebruiken of welke toch op te sparen om de d6 te verbeteren.

Of een puur helden leger nu beter speelbaar word? daar blijf ik mijn twijfels bij hebben. Maar ze zullen hoe dan ook beter worden.

Zoveel profielen hebben we natuurlijk nog niet gezien. Of welke hero welke heroics kan doen. Ik zie een aragorn nog altijd geen pad klieven door 45 goblins

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #11 Gepost op: augustus 26, 2018, 05:38:55 pm »

Ik heb wel met puur helden leger gespeeld en ook wel ertegen. Scenarios op een toernooi hebben daar meer invloed op dan aanpassingen van profielen en regels.
En diverse regels maken all heroes leger ook wat zwakker. Saruman en gandalf zijn met zwakere sorcerous blast al stuk minder gevaarlijk met wat nu bekend is.
En voor moria worden trollen weer leuker omdat nu de mindere helden weee minder snel over hun fightvalue komen met heroic action. Leuk om zo oude modellen weer uit het stof te gaan halen die door tijd verslechterd waren.

Komen ook scenario in het boek en ben benieuwd of die goed zijn voor de toernooiscene. Hopelijk geen scenario waar erste dobbelsten al bijna beslissend word.

morbal

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: augustus 26, 2018, 08:56:19 pm »

Ik heb ook al tal van keren met full hero legers gespeeld, met wisseld succes. Maar scenarios op tornooien doen u quasi altijd de das om ;) en ik denk dat dit het geval zal blijven.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #13 Gepost op: augustus 26, 2018, 10:04:26 pm »

Ja. Altijd lastig om rond objectives meerderheid te krijgen als je leger uit 5 man bestsat

Arathorn

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: augustus 27, 2018, 12:20:46 pm »

rivendel knights komen in rivendel army list samen met high elfs

Eindelijk! Als de prijs nu ook nog wordt aangepast zoals veel van de originele niet hobbit ruiter sets ben ik helemaal blij.
Pagina's: [1] 2 3