GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: 1 2 [3]

Auteur Topic: Nieuwe profielen en regels 2018  (gelezen 1253 keer)

Bassvdh

• Hero Member
Re: Nieuwe profielen en regels 2018
« Reactie #30 Gepost op: september 01, 2018, 02:00:06 pm »

Plastic harad is weer te krijgen en zelfs als war set inclusief mumak. Blijft nog afwachten wat ze gaan doen met alle modellen die eerst in tin zijn verschenen en nog niet in resin.
Serpent riders.hasharin. captains etc

Alleen de basic warriors zijn plastic... Alle speciale modellen waren tin, en heel kort resin. Beide heb ik geen interesse in, geef mij maar plastic.  :P

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #31 Gepost op: september 01, 2018, 02:25:50 pm »

Moria trollen zijn veel beter geworden. rest van moria betwijfel ik of ze veel beter zijn geworden. blackshields en prowlers zijn er denk ik ook op achteruit gegaan.
Harad heeft zeer fijne afwisselende troepen. watchers of karna zijn iets minder goed geworden, net als abrakan guards die voordien zeer goed waren. de basic warriors en raiders zijn beide plastic. Net zoals in de meeste andere legers zijn de specials inderdaad metaal of resin.
Easterlings hebben wel een mooie buff gekregen denk ik.

Mordor blijft veel mogelijkheden geven. met orcs en moranons. met kleine moeite ook angmar mogelijk. de named ringwraiths zijn. wel minder geworden. inpact van magic is ook verminderd. de andere named heros zijn dan weer wel zeer fijn en thematicher geworden. Meest mogelijk plastics.

Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #32 Gepost op: september 01, 2018, 07:14:23 pm »

Is het verschil tussen regular en Morannon Orcs nog veranderd?

morbal

• Hero Member
« Reactie #33 Gepost op: september 02, 2018, 09:08:31 am »

Aangezien zowel orc als moranons onveranderd zijn is het verschil het zelfde gebleven

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #34 Gepost op: september 16, 2018, 10:26:57 am »

Regelboek wat doorgebladerd en wat opvalt zijn toch ook dat de speren nu niet meer grotere bases mogen supporten. Dus geen goblins met speer meer achter warg marauders, speer  achter troll etc.

En kan mijn osgiliath veterans die ik met verschillende wapens heb uitgerust niet zo maar weer gebruiken. somigen zijn nu 1 punt meer. Elfen met axes mag nog wel maar dan voor 1 punt extra bijvoorbeeld.

Enkele modellen die ik vroeger veel gebruikte zijn wel eens stuk beter weer geworden.

morbal

• Hero Member
« Reactie #35 Gepost op: september 16, 2018, 10:49:17 am »

@ arabog, in eerdere edities (voor hobbit) mocht dit toch ook niet? speren grotere base) In de club zijn wij dit altijd blijven behouden als house rule. Het niet meer kunnen schieten door een grotere base vind ik op dat vlak intresanter. gebeurde maar occasioneel, maar toch belangrijk om te onthouden ;)

Wat is het probleem met je veterans? ook andere handwapens gegeven? zolang het niet over twohanders gaat is het geen probleem he.
De overdaad aan axes hebben ze vind ik elegant opgelost. door alle wapen veranderingen in de zelfde klasse toe te laten, maar aan de kost van 1 punt.
Dat niet elk model meer standaard een hand wapen heeft vind ik wel tegevallen. Waardoor sommige modellen nu gedwongen worden 2handed te vechten.

Veel modellen hebben of een nerf of een boost gekregen. Maar ik vind wel dat die allemaal redelijk thematich zijn gehouden.
Maar verder is het ook wel een gw boek. Zaken die vorige editie heel goed waren minder goed maken en omgekeerd. Zodat die dat nu beter zijn geworden terug meer verkopen.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #36 Gepost op: september 16, 2018, 12:45:04 pm »

Hier zag ik op veel toernooien wel de goblins overal maar speersupport gaven aan welke base dan ook. maar eerdere edities mocht dit inderdaad niet. foutje in hobbit regels ging ik van uit. maar veel zoeken toch naar de mazen van de regels.

Osgiliath veterans heb ik als conversies van minans tirith warriors. andere hoofden, doeken, een met houten poot etc. maar ze hebben ook orc wapens van slagvelden gehaald en niet meer standaard allemaal het zwaard. Die modellen worden dus standaard dan 1 punt meer. geen two handed. Puur vroeger als thema gedaan voordat er speciale regels voor alle verschillende wapens kwamen.

Bij veel modellen zijn aanpassingen maar klein en bij anderen wat groter. word wel even goed uitkijken dat ik niet alle soorten regels door elkaar haal.

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #37 Gepost op: september 16, 2018, 01:18:20 pm »

Ja dat is nu ook lastig met de core rules, aangezien de meeste veranderingen maar heel klein zijn. Je haalt het snel door elkaar.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #38 Gepost op: september 16, 2018, 04:10:54 pm »

Siege engines zijn wel stuk beter geworden. siege veteran nu standaard erbij en die heeft al macht wil en fate. En bij deployment nu wel standaard aan eigen kant van tafel ongeacht scenario.
 Direct schieten met de trebuchet ongeacht waar vijand het veld opkomt en dichtbijzijnde gondor troepen maken stuk minder uit. Kans op scatteren mag nu wel als er good warriors in de buurt zijn.

Haalde met Versie hobbit al regels door elkaar met oude hard kaft regelboek en zelfs de oude zachte katon regelboeken two towers en return of the king. Nu zijn somige regels weer gelijk als 15 jaar geleden en anderen weer niet.
Wel benieuwd welke modelen er nog bij gaan komen en welke oude tinnen versies nog als resin uitkomen. Anarion staat wel bij Numenor vermeld als optie, dat zou zo maar een van de eersten zijn.

Pagina's: 1 2 [3]