GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: DMW2019: Modern Wargaming Day  (gelezen 377 keer)

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
Re: DMW2019: Modern Wargaming Day
« Reactie #15 Gepost op: september 12, 2018, 01:11:16 pm »

20mm is prima hiervoor, genoeg in te krijgen. Check ook eens Elhiem als je nog mooie miniaturen zoekt! Ik doelde overigens op de schaal van eenheden waar je mee wilt spelen, FNG is wat mij betreft vooral geschikt voor kleinschalige potjes, waarbij je echt op het niveau van de individuele soldaat zit (al kun je ook in ad-hoc groepjes activeren). Er zit erg veel detail in en dat zorgt voor veel sfeer. Met meerdere squads wordt het echter wel traag denk ik, dan is Ambush Valley of Charlie don't surf volgens mij geschikter.
« Laatste verandering: september 12, 2018, 01:14:17 pm door Raz »
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #16 Gepost op: september 12, 2018, 07:15:19 pm »

Ah zo...

Geen idee. Hangt er vanaf hoeveel mensen mee gaan in het project.
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #17 Gepost op: september 12, 2018, 07:50:07 pm »

Weet niet of de regelset niet zoveel uitmaakt....
Real had het over Ultramoderns, jij over Vietnam. Voor het eerste geval ben ik het met Real eens, het metaspel is daar net zo belangrijk als het uitvoeren van de missie zelf. Het laatste zou ik dan vooral laagdrempelig doen, dus met een niet al te moeilijke regelset. Black Ops zou hier denk ik geen slechte keuze zijn.

Voor het metaspel zou ik tijdsdruk gebruiken. Bijv dreiging dat gijzelaars vermoord worden of iets dergelijks. Klinkt in ieder geval als een zeer interessant idee!
« Laatste verandering: september 13, 2018, 07:09:34 am door Toby »
3D printen en meer: www.dreid.nl

borkbork

• Hero Member
« Reactie #18 Gepost op: september 13, 2018, 09:02:29 am »

Ik ga trouwens dit jaar afhaken voor dit project.  Modern is niet echt mijn ding, en de afgelopen drie keer zijn door het schilderwerk voor deze dag mijn lopende projecten nogal in de verdrukking gekomen (terwijl die drie thema's ook niet echt top of de list stonden).

Dus ik ga eerst even verder met mijn Bolt action Russen en Fantasy orcs.  Wellicht dat ik me last minute nog ergens bij aansluit, maar eerst andere zaken.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #19 Gepost op: september 13, 2018, 04:38:25 pm »

Ik ga trouwens dit jaar afhaken voor dit project.  Modern is niet echt mijn ding, en de afgelopen drie keer zijn door het schilderwerk voor deze dag mijn lopende projecten nogal in de verdrukking gekomen (terwijl die drie thema's ook niet echt top of de list stonden).

Begrijp ik volkomen, en was ook mijn eerste reactie. Daarom hooguit wat kleinschalig Vietnam, zeker geen groot leger meer.
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?
Pagina's: 1 [2]