GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1] 2 3 4

Auteur Topic: Terugkijken naar 3 jaar 9th Age.  (gelezen 4446 keer)

Lionhammer

• Full Member
Terugkijken naar 3 jaar 9th Age.
« Gepost op: september 09, 2018, 07:42:52 pm »

Met de aankomende Gold Edition en een aantal succesvolle evenementen die jullie hebben gehad ziet ernaar uit dat T9A het prima doet. Jullie kenden in die drie jaar veel overwinningen (onstaan van T9A, Cornerhammer, Alliance Open en veel meer publiciteit dan 8th Edition Fantasy in zijn laatste paar jaar had), maar ook een paar worstelingen (Nerfed Age era en Adepticon afwijzing).

Hoe kijken jullie naar die 3 jaar?

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
Re: Terugkijken naar 3 jaar 9th Age.
« Reactie #1 Gepost op: september 09, 2018, 08:13:39 pm »

Heerlijke counter ;D

Ik denk dat ze opzich trots mogen zijn op drie jaar 9th age! Erg knap wat er is neergezet. Zelf zag ik 9th age Liever iets... Losser dan wat ze nu zijn. Gezeur om bijvoorbeeld Warmachine bases is nergens voor nodig. Ik zou graag iets meer "joh, doe lekker wat je wilt" op dat soort vlakken.

Verder ben ik erg tevreden met de balans! Ik vind dat games van 2 uur plus een mooie dosis balans moeten hebben en dat zit wel goed.

Al met al, teken er nog maar 3 jaar bij! Hou het luchtig en focus op de "medieval fantasy simulator" waar ik van hou. Blijf luisteren naar de fans en ga nooit teveel tegendraads, dan zie ik een prima toekomst tegemoet voor 9th age.

Ik zal heeeel eerlijk zijn, sinds 9th edition Armybook Project ben ik stiekem een beetje overgestapt naar dat systeem, maar ik blijf graag af en toe ff turen naar 9th. Laat dat boek ook maar komen :D

soldaan

• Sr. Member
« Reactie #2 Gepost op: september 09, 2018, 09:40:47 pm »

Wij zijn met een groepje oud whfb spelers in april begonnen met het spelen van the 9th age. Afgelopen weekend hebben we mee gedaan aan Alliance Open en we hebben alle drie een topdag gehad. Qua scores niet bepaald best maar wel 9 vriendelijke tegenstanders en een community die ons met open armen heeft verwelkomd.

Hopelijk blijft de groep spelers een beetje groeien en blijven er leuke evenementen georganiseerd worden. Wij zijn in ieder geval van de partij. Schrijf ons ook maar op voor het officiele geprinte rulebook :)

Erg knap werk mannen!

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: september 10, 2018, 09:49:55 am »

Nog nooit gespeeld (wel WHFB van 5e t/m 8e editie), op zich trekt het me wel aangezien het toch WHFB is :)
Wat mij een beetje tegenhoud is het aantal updates; weet iemand of er ooit een rulebook komt wat je in je hand vast kan houden (ik lees niet graag van een scherm en heb geen zin om alles te printen als er toch weer updates komen).

DJ

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #4 Gepost op: september 10, 2018, 10:52:58 am »

Nog nooit gespeeld (wel WHFB van 5e t/m 8e editie), op zich trekt het me wel aangezien het toch WHFB is :)
Wat mij een beetje tegenhoud is het aantal updates; weet iemand of er ooit een rulebook komt wat je in je hand vast kan houden (ik lees niet graag van een scherm en heb geen zin om alles te printen als er toch weer updates komen).

DJ

Komt een kickstarter aan voor regelboek

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #5 Gepost op: september 10, 2018, 11:08:07 am »

Op dit moment komt er van big fantasy battles niet veel, maar ik hou jullie in de gaten.
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: september 10, 2018, 11:57:39 am »

DJ

Komt een kickstarter aan voor regelboek

Die hou ik in de gaten!

DJ

soldaan

• Sr. Member
« Reactie #7 Gepost op: september 10, 2018, 08:46:57 pm »

DJ

Als het goed is komt de final edition in de herfst uit. Dan zal er qua regels niets meer veranderen. Wij hebben de huidige editie voor ongeveer 10euro laten printen en inbinden bij een online drukker. Werkt echt perfect en leest inderdaad duizend keer beter! Dus mocht je het eerder willen proberen is dit wellicht een prima en goedkope oplossing.

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #8 Gepost op: september 10, 2018, 10:20:52 pm »

Ik vond het erg leuk, heb veel nieuwe toffe mensen ontmoet die ik nog vaker hoop te zien, niet in de minste plek de Utrecht Crew, veel toernooien geweest (en Alliance Open gehost), Duitse toernooien meegepakt, twee gekke campaigns gespeeld, van mono-dwergen uitgebreid naar Orc. En volgend toernooi speel ik een Orc lijst met Maza's Zappin'.

en elke keer dat er een Oldhammer speler zich aanmeldt op de Facebook, inschrijft voor een toernooi of op het forum post, weer eentje erbij ..! Dat is toch het mooiste wat er is ..

« Laatste verandering: september 10, 2018, 10:32:42 pm door Pellegrim »

Lionhammer

• Full Member
« Reactie #9 Gepost op: september 10, 2018, 11:20:01 pm »

Citaat van: Crackbone link=topic=23704.msg417724#ms+-g417724 date=1536516819
Heerlijke counter ;D
En ook nu het forum wat actiever wordt ;D.

Ik denk dat ze opzich trots mogen zijn op drie jaar 9th age! Erg knap wat er is neergezet.
Voor een non-company wargame project is het inderdaad een achievement dat ze zo lang volhouden.

Zelf zag ik 9th age Liever iets... Losser dan wat ze nu zijn. Gezeur om bijvoorbeeld Warmachine bases is nergens voor nodig. Ik zou graag iets meer "joh, doe lekker wat je wilt" op dat soort vlakken.
Zag eigenlijk n beetje rond 1.1 graag dat ze ook wat rules maakte voor skirmish games zoals bij 6th Edition (beloved edition), en dat ging prima. En een tabel erbij waarin staat welke round bases compatible voor zijn is ook handig ;).

Ik zal heeeel eerlijk zijn, sinds 9th edition Armybook Project ben ik stiekem een beetje overgestapt naar dat systeem, maar ik blijf graag af en toe ff turen naar 9th. Laat dat boek ook maar komen :D
Af en toe check ik ook de 9th Edition en een aantal veranderingen spreken mij aan. Het kiezen van magic spells wat T9A gelukkig ook heeft aangenomen, en ook het verminderen tot het afschaffen van Steadfast en Horde rules. Ondanks dat Always Strike First/Last weg is er gelukkig nog Initiative buffs en penalties bijgekomen, wat zelfs nog meer simulation geeft 8).
Wat me ook opvalt (en wel positief bedoelt) is dat het project nog geen C&D heeft gekregen van Games Workshop. Misschien een afspraak gemaakt met de High Lords?

Ik vond het erg leuk, heb veel nieuwe toffe mensen ontmoet die ik nog vaker hoop te zien, niet in de minste plek de Utrecht Crew, veel toernooien geweest (en Alliance Open gehost), Duitse toernooien meegepakt, twee gekke campaigns gespeeld, van mono-dwergen uitgebreid naar Orc. En volgend toernooi speel ik een Orc lijst met Maza's Zappin'.
Awesome. Was je ook bij de Treasure Hunt Event van Bloodstorm?
« Laatste verandering: september 10, 2018, 11:22:01 pm door Lionhammer »

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #10 Gepost op: september 11, 2018, 11:40:43 am »

Je moet best wat in handen hebben om een auteursrechtzaak rond te krijgen. Een idee - ook spelregels niet - zijn voldoende, je moet een praktische, concrete uitvoering hebben die zo origineel is dat hij van jou is. Het lastige voor GW is dat de factries zo generiek zijn en zo gejat, dat als je de naam verandert en de fluff en artwork niet letterlijk overneemt, je eigenlijk in zo'n verwaterde boel zit dat ze de claim eigenlijk niet kunnen leggen. Volgens mij was dat ook een belangrijke reden om de WH-world eruit te gooien: hij was niet goed houdbaar, van zichzelf niet origineel genoeg. Ze kunnen ook niks met fantasy football als je het geen Bloodbowl noemt. E naam is beschermd, de fluff, de personages, de concrete uitingsvorm, maar een fantasy-voetbalspelletje is te algemeen. 

Maar ja, verder alle bewondering, ook vanwege de ausdauer.
Groetjes,

Lionhammer

• Full Member
« Reactie #11 Gepost op: september 12, 2018, 10:45:52 am »

Daarom kunnen ze ook niks doen tegen een heleboel Fantasy projecten. Maar ook omdat ze naast AoS geen advanced version van de game hebben gemaakt als opvolger voor 8th Edition waardoor een plek overbleef voor games als T9A.

Maar ja, verder alle bewondering, ook vanwege de ausdauer.
Zeker. Ook voor andere non-profit wargame projecten betekend het succes van T9A dat je echt geen bedrijf nodig hebt om de game te ondersteunen. En de meeste games die wij kennen zijn ook klein begonnen.

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #12 Gepost op: september 15, 2018, 02:23:24 pm »

Leuke shoot van het laatste 9th Age toernooi .. geeft goede impressie https://www.facebook.com/media/set/?set=a.2188099801478432&type=3

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #13 Gepost op: september 15, 2018, 06:33:39 pm »

Ik word nog enthousiaster als er Dogs... pardon ... mercenaryleger komt. :-)
Groetjes,

Lionhammer

• Full Member
« Reactie #14 Gepost op: september 16, 2018, 12:27:32 am »

Ik word nog enthousiaster als er Dogs... pardon ... mercenaryleger komt. :-)
https://www.dropbox.com/s/4srvt4az3bamlpr/BRANDI%20JOS%C3%88%20ARCALEAN%20MERCENARIES.doc?dl=0

Tot nu toe is dit het dichtstbijzijnde dat je kan gebruiken.
Pagina's: [1] 2 3 4