GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: 1 2 [3] 4

Auteur Topic: Terugkijken naar 3 jaar 9th Age.  (gelezen 2175 keer)

Lionhammer

• Full Member
Re: Terugkijken naar 3 jaar 9th Age.
« Reactie #30 Gepost op: november 20, 2018, 02:27:45 pm »

Leuk om te zien dat steeds meer organisaties T9A accepteren. Wat vinden jullie van versie 205? Ik blijf toch ff wachten op de Gold Edition.

Momenteel ben ik vooral geïnterreseerd in de Warhammer Armies project en wat oudere games. Niet tegen de community bedoeld. maar met een aantal dingen vind ik dat T9A nogal de verkeerde kant opgaat (ASAW, geheimzinnigheid). Hopelijk dat dat tijdens Gold iets minder is.

Kaleb

• Sr. Member
« Reactie #31 Gepost op: november 20, 2018, 03:48:06 pm »

Wat vinden jullie van versie 205? Ik blijf toch ff wachten op de Gold Edition.
Same here. Ben ook nog maar net begonnen, dus blijven wij even aanmodderen op 1.3.4

Momenteel ben ik vooral geïnterreseerd in de Warhammer Armies project en wat oudere games. Niet tegen de community bedoeld. maar met een aantal dingen vind ik dat T9A nogal de verkeerde kant opgaat (ASAW, geheimzinnigheid). Hopelijk dat dat tijdens Gold iets minder is.
"Advanced Surface Attack Weapon" ?   :o
"As a rule of thumb, the designers do not hide "easter eggs" in the rules. If clever reading is required to unlock some sort of hidden option, then it is most likely just a result of wishful thinking."  (T10)

starwars

• Hero Member
« Reactie #32 Gepost op: november 20, 2018, 11:16:05 pm »

Versie 2.05 is eigenlijk gewoon 2.04 met wat puntendingetjes gebalanceerd en dingen wat handiger uitgeschreven.

Regeltechnisch hetzelfde, dus ik zou gewoon lekker de nieuwste regels erbij pakken.

Kaleb

• Sr. Member
« Reactie #33 Gepost op: november 21, 2018, 10:36:54 am »

Versie 2.05 is eigenlijk gewoon 2.04 met wat puntendingetjes gebalanceerd en dingen wat handiger uitgeschreven.

Regeltechnisch hetzelfde, dus ik zou gewoon lekker de nieuwste regels erbij pakken.
Deze opa mist de oude statline wel een beetje hoor  ;)
"As a rule of thumb, the designers do not hide "easter eggs" in the rules. If clever reading is required to unlock some sort of hidden option, then it is most likely just a result of wishful thinking."  (T10)

Lionhammer

• Full Member
« Reactie #34 Gepost op: november 21, 2018, 05:27:18 pm »

Same, en ik merkte tijdens het spelen dat veel mensen nog steeds de stats Toughness, Movement en Weapon Skill enz. noemen. Het zit best wel diep 8). Maar ik denk dat het met de nieuwe edities echt niet meer terug komt.
« Laatste verandering: november 21, 2018, 06:16:50 pm door Lionhammer »

Kaleb

• Sr. Member
« Reactie #35 Gepost op: november 22, 2018, 08:56:54 am »

Same, en ik merkte tijdens het spelen dat veel mensen nog steeds de stats Toughness, Movement en Weapon Skill enz. noemen. Het zit best wel diep 8). Maar ik denk dat het met de nieuwe edities echt niet meer terug komt.
Dit geeft ook meer opties denk ik, als ik het zo snel heb gezien heb je nu een offensieve weaponskill en defensieve? Dat is echt een verbetering, dan krijg je net als met W/T de optie op meer variatie. Je krijgt een derde defensieve optie, naast armour en toughness (en misschien een leuke manier om mijn BlackGuard toch wat defensie te geven).

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #36 Gepost op: november 24, 2018, 01:53:05 pm »

- nieuws flash: morgen dus toernooitje bij Tabletop Kingdom, Den Haag, 10:30 - 18:00, voel je vrij om ff langs te komen! -
Iron Orc Warlord

Lionhammer

• Full Member
« Reactie #37 Gepost op: december 02, 2018, 10:52:48 am »

Dit geeft ook meer opties denk ik, als ik het zo snel heb gezien heb je nu een offensieve weaponskill en defensieve? Dat is echt een verbetering, dan krijg je net als met W/T de optie op meer variatie. Je krijgt een derde defensieve optie, naast armour en toughness (en misschien een leuke manier om mijn BlackGuard toch wat defensie te geven).
Klopt. Het geeft ook meer realisme.

Quick Starter Edition gedownload. Goed te lezen en makkelijk te begrijpen.

Kaleb

• Sr. Member
« Reactie #38 Gepost op: december 05, 2018, 10:00:24 am »

Klopt. Het geeft ook meer realisme.
Echt een mooie toevoeging, ik was even bang dat het vernieuwen omdat we iets willen vernieuwen zou zijn namelijk.

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #39 Gepost op: december 05, 2018, 11:48:59 am »

starwars

• Hero Member
« Reactie #40 Gepost op: december 05, 2018, 12:39:15 pm »

https://www.kickstarter.com/projects/1516875985/t9a-quick-starter-sets

Wel wat zorgwekkend...

De meeste mensen die 9th Age spelen zullen al poppen hebben, dus zo'n kickstarter is denk ik niet heel interessant.

Het zijn IMO ook niet de beste sculpts, als je vergelijkt wat er tegenwoordig allemaal voor moois te koop is.

Als er een kickstarter komt voor het rulebook zal die een stuk sneller lopen.

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #41 Gepost op: december 06, 2018, 07:03:13 pm »

Ja dat.

En ... de beste man heeft in de voorbereiding aardig lopen fluimen. Hij heeft dit al een keer ge-kickstart ... en toen weer gecancelled .. Dat helpt niet, zeg maar. Zonde, want op zich prima modellen!

... maar zoals iemand hier ook zei, er komt veel moois uit. Je moet concurreren met GW, Fireforge, MOM Minitures, Norba Minitures en Avatars of War, om er maar een paar te noemen ..
Iron Orc Warlord

Lionhammer

• Full Member
« Reactie #42 Gepost op: december 09, 2018, 12:19:40 pm »

De meeste mensen die 9th Age spelen zullen al poppen hebben, dus zo'n kickstarter is denk ik niet heel interessant.
Ik denk dat er nog wel genoeg mensen zijn die een leger willen kopen/funden om mee te doen met T9A. Maar zoals Pellegrim al zei; TMS miniatures heeft al eerder een fundraise gestopt, waardoor het vertrouwen van de backers lager is.

Je ziet tegenwoordig ook geen '9th age is dying' posts of video's. Ik denk ook niet dat T9A stervende is, eerder dat er een leegloop was tijdens The Nerfed Age en dat er een worsteling was over wat T9A moet zijn (onafhankelijk R&F wargame, legacy game, weet het zelf ook niet meer :P).

Arabog

• Elderlings
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #43 Gepost op: december 10, 2018, 01:44:10 pm »

Ik zelf speel geen fantasy maar heb het de laatste jaren ook nergens meer gezien. Zag vroeger wel fantasy op bijvoorbeeld Ducosim. Zijn er geen spelers die daar eens potjes kunnen demoen of toernooitje voor organiseren? of is 9th age daar niet geschikt voor?

Kaleb

• Sr. Member
« Reactie #44 Gepost op: december 11, 2018, 10:52:01 am »

Ik zelf speel geen fantasy maar heb het de laatste jaren ook nergens meer gezien. Zag vroeger wel fantasy op bijvoorbeeld Ducosim. Zijn er geen spelers die daar eens potjes kunnen demoen of toernooitje voor organiseren? of is 9th age daar niet geschikt voor?
Er is een heel circuit.

De data zijn denk ik het makkelijkst te zien op de FB-groep 'the 9th age netherlands'. Als daar een van in de buurt is, kun je daar leuk kijken.
Pagina's: 1 2 [3] 4