GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: 9th edition Warhammer Fantasy Battles Project  (gelezen 508 keer)

Crackbone

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2199
  • Eindbaas met een Attitude
9th edition Warhammer Fantasy Battles Project
« Gepost op: september 16, 2018, 04:02:50 pm »

http://warhammerarmiesproject.blogspot.com/?m=1

Iemand al bekend met dit project? Een dude pakt alle 8e editie boeken en geeft er een eigen draai aan. Alles lijkt erg gebalanceerd en tikt precies de boxjes aan die ik leuk vind: magic is geen Sureshot meer en erg ingedamd, movement heeft meer opties, het is meer een fantasy battle simulator. Erg leuk om eens naar te kijken!

Lionhammer

  • Jr. Member
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 93
Re: 9th edition Warhammer Fantasy Battles Project
« Reactie #1 Gepost op: september 16, 2018, 05:27:58 pm »

Ik zie een aantal dingen waaronder special rules rewrite en opties die mij echt aanspreken. Ook slim dat hij historical armies zoals Nippon compatible heeft gemaakt zodat historical wargamers ook mee kunnen spelen.

En combined profiles gaf hij gelukkig ook meer duidelijkheid! 8)

magic is geen Sureshot meer en erg ingedamd
Waar ik bang voor ben is dat Magic zo generfed en eentonig word dat het je totaal geen reden geeft om een wizard te gebruiken. Ik hoop gewoon dat ze wel wat invloed hebben en genoeg lores met diverse spells. En dat het niet te veel auto-dispell is.
Gelogd

Crackbone

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2199
  • Eindbaas met een Attitude
Re: 9th edition Warhammer Fantasy Battles Project
« Reactie #2 Gepost op: september 16, 2018, 06:39:21 pm »

Lijkt het niet op. Powerdice zijn nog steeds meer aanwezig dan dispell dice, maar de crux zit hem vooral in dat een lvl 1 niet de sterkste spell kiest, alle powerdice gebruikt en irrisistable force gooit en dan lacht als ie een minimalistisch "probleem" rolt.

Je kan als lvl 1 alleen spell 1, 2 en 3 hebben. Sterkste spells zijn alleen voor de sterkste wizard. Werkt prima :D

De trade-off lijkt goed te werken

Lionhammer

  • Jr. Member
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 93
Re: 9th edition Warhammer Fantasy Battles Project
« Reactie #3 Gepost op: september 16, 2018, 08:10:00 pm »

Lijkt het niet op. Powerdice zijn nog steeds meer aanwezig dan dispell dice, maar de crux zit hem vooral in dat een lvl 1 niet de sterkste spell kiest, alle powerdice gebruikt en irrisistable force gooit en dan lacht als ie een minimalistisch "probleem" rolt.
Gelukkig valt het mee.

Je kan als lvl 1 alleen spell 1, 2 en 3 hebben. Sterkste spells zijn alleen voor de sterkste wizard. Werkt prima :D
Daar ben ik ook mee eens. In ruil voor voor random generating kunnen we level caps gebruiken waardoor je alsnog de vrijheid hebt om te kiezen.
En een tovenaarsleerling kan niet opeens Purple Sun casten ;).
Gelogd

Lionhammer

  • Jr. Member
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 93
Re: 9th edition Warhammer Fantasy Battles Project
« Reactie #4 Gepost op: oktober 31, 2018, 10:01:35 am »

Is de maker ook van plan om een Skirmish/scenario play te maken voor de game als het voor een grote deel af is?
Gelogd

Crackbone

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2199
  • Eindbaas met een Attitude
Re: 9th edition Warhammer Fantasy Battles Project
« Reactie #5 Gepost op: oktober 31, 2018, 11:56:31 am »

Jep! Staat op de webversion links: timeline van de boeken die eraan komen. Skirmish staat erbij

Lionhammer

  • Jr. Member
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 93
Re: 9th edition Warhammer Fantasy Battles Project
« Reactie #6 Gepost op: november 07, 2018, 01:51:19 pm »

Jep! Staat op de webversion links: timeline van de boeken die eraan komen. Skirmish staat erbij
Bedank! 8)
Dan is het ook makkelijk om klein te beginnen.
Gelogd
Pagina's: [1]