GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: Warhammer Fantasy 6th Edition en de invloed van de game  (gelezen 1822 keer)

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
Re: Warhammer Fantasy 6th Edition en de invloed van de game
« Reactie #15 Gepost op: oktober 02, 2018, 05:26:58 pm »

Terecht, mooi project!
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

borkbork

• Hero Member
« Reactie #16 Gepost op: oktober 03, 2018, 11:21:30 am »

- Wapens zijn meer "vanuit de historie" opgebouwd: Speren geven bonussen tegen cavalry als ze van voren worden gecharged bijvoorbeeld

Dit vond ik inderdaad altijd een redelijk gemis bij Warhammer.  Wel duizenden special weapons wet duizenden unieke special rules.  Maar de basis wapens waren net een tikkie te simplistisch.  En met name de speer, het meest gebruikte wapen aller tijden,  kwam er zeer bekaaid af

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #17 Gepost op: oktober 03, 2018, 10:04:24 pm »

Echt een waanzinnig project wel! Heb even het Orc boek gelezen (nou ja, gebladerd; 200+ pagina's). Heerlijk spul.
Iron Orc Warlord

Lionhammer

• Full Member
« Reactie #18 Gepost op: oktober 04, 2018, 04:32:59 pm »

Ga ik hem toch weer even aanhaken hoor:

https://warhammerarmiesproject.blogspot.com/

Heb de maker even gevraagd hoe hij het doet, en de basis is 8e editie, maar met enorm veel throwbacks naar 6e voor een "best of both worlds" idee.
6e was enorm gaaf, beste editie ever, maar grote units werkte niet echt handig en daar was de 7e en 8e weer voor. Hier heeft ie een balans sausje overheen gegooid, en meer logischere regels, en je hebt een pracht van een game! Vooral de oude 6e editie onderdeeltjes voelen vertrouwd.

paar voorbeeldjes van rule changes:

- Lvl 1 wizard mag alleen tussen spell 1, 2 of 3 kiezen
- Lvl 2 wizard mag alleen tussen spell 1, 2, 3 of 4 kiezen etc.
- Miscast is afhankelijk van het aantal gebruikte powerdice om een spell te casten
- Hoeveel dice je mag gebruiken om te casten is afhankelijk van je level wizard
- Geen long range shooting, wel short range shooting. Scheelt "helft van de afstand" berekenen
- Charging heeft vast onderdeel en variabel onderdeel: Movement plus 2D3 (cavalry gaat sneller)
- Wapens zijn meer "vanuit de historie" opgebouwd: Speren geven bonussen tegen cavalry als ze van voren worden gecharged bijvoorbeeld
- Armor classes kent nu Light, medium, heavy en full plate.
- Units mag je naar zij en achteren bewegen
- Armybooks zijn uitgebreid met extra unique heroes, lords, units en wotnotz. Een grote variatie aan units!
- Fanproject armies van weleer zijn toegevoegd (Nippon, Dogs of War etc.)
- Charging units geven +1 Initiative, maar alles slaat wel op Initiative Order.
- Wapens op de charge geven ook initiative bonussen. Speren op Cavalry geven een bonus bijvoorbeeld, lansen een nog betere

Gisteren voor het eerst gespeeld, en voelde echt leuk! Tot het laatste moment spannend, logisch, snel maar toch tactisch en strategisch. Echt een goede blast from the past, terwijl het niet outdated of cumbersome aanvoelt. Ik ben verkocht.

Mijn advies: lees het eventjes door inclusief je favoriete armybook, gewoon voor de feel of it.

Een heleboel throwbacks en verbeteringen die ik al te graag zie ;D. Ik wil graag mijn Daemons en Wood Elves daarvoor uit de kast halen. Vind het slim van hem om de game ook realistischer en flexibeler te maken zodat het voor zowel oude als nieuwe spelers makkelijker wordt en ook de nodige complexiteit behoudt.

Dit vond ik inderdaad altijd een redelijk gemis bij Warhammer.  Wel duizenden special weapons wet duizenden unieke special rules.  Maar de basis wapens waren net een tikkie te simplistisch.  En met name de speer, het meest gebruikte wapen aller tijden,  kwam er zeer bekaaid af
En met betere basic weapons is het ook veel leuker om core units met de bijbehorende weapons in te zetten.
« Laatste verandering: oktober 04, 2018, 04:35:39 pm door Lionhammer »
Pagina's: 1 [2]