GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Mordor 750 punten  (gelezen 440 keer)

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
Mordor 750 punten
« Gepost op: september 29, 2018, 08:17:10 am »

Dit is het mordor leger waar ik vandaag wat potjes mee ga spelen.

Warband 1
Mordor troll chieftain( gewoon brute kracht met goede defence)
12 morranon orc waarvan 1 met banner

Warband 2
Morannon orc captain met schild
12 morranon orc

Warband 3
Great beast of gorgoroth

Warband 4
Orc taskmaster
12 orc trackers
Had eerst vaak de 12 trackers met de drummer maar die is nu niet meer inzetbaar als warband leader. Grishnak was ook optie die ik wel gebruikte. Nu kijken of taskmaster wat macht van troll en beastcaptain kan besparen.

Warband 5
Ringwraith in zwakke vorm met 2 macht,7 will en 1 fate
Wilde eigenlijk siege weapon uitproberen maar kom tussen al mijn modellen de mordor siege balista niet vinden. Nu de ringwraith die toch wat terror extra brengt met een beetje magie.

Toch 50 modellen omdat er 9 orc in de howdaw zitten. Tellen niet mee voor bow limit. 21 modellen met orc boog dus.
Hoge defence van troll en morannon otc zal wel wat schade tegenhouden en kracht van 2 monsters blijft gevaarlijk.

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
Re: Mordor 750 punten
« Reactie #1 Gepost op: september 29, 2018, 09:06:42 am »

Morannons zijn altijd goed!
2 mosters zullen zeker helpen.

Als je een model hebt dat kan invallen voor Guritz? 5 puntjes meer, afhankelijk van de scenarios een intresante special rule, maar ook een might meer.

over de trackers ben ik dan weer niet zo overtuigd. Je moet zo of mee bewegen naar voor of anders lopen ze het risico van niets zinnig meer te doen. maar dan heb je je penalty op shooting. Ik persoonlijk zou denk ik eerder een aantal orcs of warg riders meepakken iplv een deel van de trackers.

Ik heb zelf niet voldoende ervaring met wraits maar ik vrees dat de inpact van een budget wrait net iets te klein zal zijn.

Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
Re: Mordor 750 punten
« Reactie #2 Gepost op: september 29, 2018, 07:07:30 pm »

2 pptten mee gespeeld en vooral scenario had veel invloed teegen een Rivendel army.
Eerste pot komden de elfen op afstand blijven schieten en hun nieuwe srmy bonus had veel invloed. Beast kon maar 1keer trampen maar als de eerste worp dan 2 2en zijn schiet dat niet op.

Tweede pot ging het om 5 objectives en waren de elven wel al dichtbij. Hier kon met heroic move beast toch al meer schade toebrengen. Glorfindel met macht en enchanted blades had moete genoeg om hem om te brengen.

Ringgeest met 7 will was inderdaad weinig en door de spreuk van cirdan had ik niets san terror.

Taskmsster is een stuk slechter als eerder. Wel nu diverse machtpunten gered bij war neast commander en morannon orc captain.

Chieftain moet eigenlijk direct in gevecht. Kwam in eerste pot compleet verkeerd uit. Tweede pot was hij bijna in staat om alle elven rondom objective weg te krijgen. Kreeg geen wond tijdens de dag. Elven waren ook meer bang voor warbeast.

Orc track zijn voor mij bijna heilig. Ze mogen ook schieten in gevecht. Who cares als er orc extra sneuvelt.
Pagina's: [1]