GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: 3d geprinte tanks en leger voertuigen WW2  (gelezen 1321 keer)

arloid

• Newbie
  • *
Re: 3d geprinte tanks en leger voertuigen WW2
« Reactie #15 Gepost op: november 02, 2018, 08:43:36 pm »

Toby, goed om te horen, ik zet ook mijn vraagtekens bij die verhalen, kan net zo goed een niet goed ingestelde printer zijn, denk dat ik eerst zelf een rolletje bestel voordat ik zelf ga beoordelen.

AK-47

• Sr. Member
  • We march for Macragge!
    • Dobbel Dragon
« Reactie #16 Gepost op: november 02, 2018, 09:26:23 pm »

Die tanks zien er best goed uit.
Lekker bezig.
"To secure ourselves against defeat lies in our own hands, but the opportunity of defeating the
enemy is provided by the enemy himself."

www.dobbeldragon.nl

Vidrian

• Full Member
    • Robrominis
« Reactie #17 Gepost op: november 06, 2018, 10:11:53 pm »

Ik ben zelf sinds een maand of 4 flames of war tanks aan het printen en verfen.
Met de juiste settings en een beetje kwast werk zijn ze prima in te zetten als tabletop kwaliteit!
https://www.reddit.com/r/flamesofwar/comments/9k9ow4/the_last_week_has_seen_more_additions_to_my_dak/?st=jo68048b&sh=fce7bb99

Ik moet er wel bij zeggen dat het voor mij is begonnen als een extraatje, ik wou graag kunnen spelen tegen een maat, maar vond FoW nooit interessant genoeg om te investeren. Maar die mening is wel bij gedraaid en tegenwoordig koop ik ook hier en daar "officiele" modellen.

arloid

• Newbie
  • *
« Reactie #18 Gepost op: november 06, 2018, 10:44:56 pm »

Ik ben zelf sinds een maand of 4 flames of war tanks aan het printen en verfen.
Met de juiste settings en een beetje kwast werk zijn ze prima in te zetten als tabletop kwaliteit!
https://www.reddit.com/r/flamesofwar/comments/9k9ow4/the_last_week_has_seen_more_additions_to_my_dak/?st=jo68048b&sh=fce7bb99

Ik moet er wel bij zeggen dat het voor mij is begonnen als een extraatje, ik wou graag kunnen spelen tegen een maat, maar vond FoW nooit interessant genoeg om te investeren. Maar die mening is wel bij gedraaid en tegenwoordig koop ik ook hier en daar "officiele" modellen.

Ja, bij mij was het ook deels uit economisch oogpunt, had anders geen degelijk leger bij elkaar kunnen schrapen. Moet het helaas even stil zetten, heb de part cooling fan naar de miese geholpen bij het monteren van een nieuwe fan duct, blijkbaar zaten de draden niet goed onder de 'kabel clip' en zijn ze afgebroken. Nu maar een nieuwe besteld maar dat kan even duren.

Ben ondertussen met petg aan de slag gegaan, ben wat terrein voor Infinity aan het printen, zeg maar het interieur van een ruimteschip. Op zich print het wel goed, maar ik merk wel dat er een hoop troep aan de nozzle blijft hangen met petg, onderhand neemt ie niet meer de troep die bij het eiken van het nulpunt ontstaat mee, denk dat de rest komt omdat ik openlock tiles aan het printen ben en ik de automatische supports aan heb laten staan, deze wilt ie ook nog wel eens meenemen.  :P

Zit dus eigenlijk supports aan het printen op een afstand van 3x3mm, vindt het eigenlijk niet zo gek dat deze meegenomen worden.
Maar goed, zal daar nog wel wat foto's van maken en de titel van het topic aanpassen.

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #19 Gepost op: november 07, 2018, 10:43:26 pm »

Waarom PETG? Is duurder dan PLA en moeilijker te printen. Ik gebruik het alleen voor onderdelen die mechanisch belast worden of tegen hogere temperaturen moeten kunnen.

Fan kun je bij 123-3D bestellen, dan heb je hem de volgende dag in huis.
3D printen en meer: www.dreid.nl

arloid

• Newbie
  • *
« Reactie #20 Gepost op: november 08, 2018, 05:20:33 pm »

Toby, vooral omdat ik geen zin heb om nu gelijk 10 euro neer te leggen voor een fan of gelijk weer nieuw filament aan te schaffen.
Daarnaast was ik wel benieuwd hoe het print, op zich zijn de resultaten nu niet minder op PLA...na het weg peuteren van de strings en zo.
Pagina's: 1 [2]