GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Vraagjes van een outsider  (gelezen 166 keer)

Lionhammer

• Jr. Member
  • **
Vraagjes van een outsider
« Gepost op: november 08, 2018, 11:57:38 am »

Na het zien/lezen van een paar reportage's, foto's en informatie ben ik nog meer geïnteresseerd geraakt in de historische/mythologische wargame scene. Zelf vond ik het leuk om af en toe te verdiepen in Noorse, Griekse en Japanse mythologie, ook al was het de laatste tijd n beetje stil gebleven.

Gebruiken jullie verschillende versies van een game? Zag bij de facebookpagina van HiredGuns een flinke variatie aan historic/mythological wargames van rank&file tot skirmish style. Vond het wel leuk om te zien dat een van de mensen ook een skirmish viking army inzette met wat gaint/trolls ;D.

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
Re: Vraagjes van een outsider
« Reactie #1 Gepost op: november 08, 2018, 12:15:26 pm »

Ik hou het in de regel bij 1 versie en semi historical. (niet 100% correct, maar wel zonder iets mytish.)

Binnen kort komt mortal gods uit. Grieken, van de makers van test of honour en gangs of rome. Daar zou vrij snel een mitiologishe expansion op komen.
Saga zou op termijn ook meer de fantasy toer opgaan, maar daar heb ik geen verdere info over.
Bushido is geloof ik oo japans met redelijk wat fantasy invloeden geloof ik.

Er zijn tal van spelen in een histroche setting, en een deel daarvan zal zeker ook mythologische kant opgaan. Maar dat is nu niet echt mijn dada dus veel zal ik u daar niet in verder kunnen helpen.
Puur historiche spelen afhankelijk van periode kan ik u wel in een aantal richtingen sturen. afhankelijk van u voorkeuzen van rank&file of skirmish en periode natuurlijk.
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #2 Gepost op: november 08, 2018, 04:38:09 pm »

In wargameland sterft het van de regelsets voor alle periodes, met modes die elkaar afwisselen, regelsets die snel in de vergetelheid raken en stille blijvers onder het geweld van de heersende 'fad'. In jouw 'periode' is SAGA op dit moment het meets gangbaar: een regelset gebaseerd op de geschiedenis met de nadruk op een snel, avondvullend, spannend spelletje, zoals GW-games dat meestal ook zijn. Goed systeem, maar wel meer historisch dan mythologisch.

Mortal Gods is al genoemd, eerder was er Wargods of Aegyptus/Olympus/Hyperborea, en vrij recent is Of Gods and Mortals. Die laatste is gebaseerd op het zeer speelbare en toegankelijke Song of Blades and Heroes, wat ik een ontzettend fijn spelletje vind.   

Nadeel is dat de modes zo sterk afwisselen, een geluk bij een ongeluk is dat, als je individueel baset, de figuren van historische makers en van deze verschillende spellen voor elke andere regelset binnen het thema kunnen worden gebruikt. En dus kun je, als je de modellen fijn vindt, er gewoon een spelletje bij zoeken.

M.

Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #3 Gepost op: november 08, 2018, 04:57:18 pm »

Mortal Gods van Footsore heeft ook mijn interesse.

Daarnaast heb je nog Mythic Battles, een tijdje terug als Kickstarter voor Pantheon, de Griekse Godenwereld. De slagen/scenario's zijn niet echt volgens de Griekse Mythologie, maar de modellen zijn prachtig.

Volgend jaar komt Mythoc Battles: Ragnarok, je raadt vast wel waarover.
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

robin

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: november 08, 2018, 09:39:53 pm »

Zoals gezegd. Er zijn vele regelsets.

Het eerder genoemde Of Gods And Mortals past goed bij de setting. Facties zijn vikingen, kelten, egypte en griekenland.

Je zou ook kunnen kijken naar Dragon Rampant. Daar kun je vrij flexibel en gemakkelijk eenheden zelf maken.

Beide zijn van Osprey dus relatief goedkoop vwb regels, zeker als je nog via bookdepository besteld. En je bent niet gebonden aan een miniaturenfabrikant dus kun je zelf de modellen kiezen die je leuk vindt.

Gr. Robin

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: november 08, 2018, 11:49:48 pm »

Het rulebook voor Wargods of Olympus komt eind dit jaar uit. Daarin cyclopsen, harpies, hydra, minotaur, satyrs etc. En als legers Spartans, Athenians, Mycinians, Amazons, Corithians. Crocodile Games heeft nog niet alles op de site staan maar het komt er aan!

DJ
Pagina's: [1]