GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Hey, wat is dit voor spel?  (gelezen 1042 keer)

Broodje_Ham

• Full Member
Hey, wat is dit voor spel?
« Gepost op: januari 26, 2019, 05:08:26 pm »

Ik heb eens wat afbeeldingen bekeken, best tof hoe het er allemaal uitziet. En que speelstijl, is dit zoiets als warhammer (40k of aos).

Ik heb nog geen plannen om het te spelen maar vroeg het af hoe andere spellen non-gw zijn.
http://zonderpump.com/off-road-masterclass-with-the-triumph-speed-triple.html#gal_post_603_triumph-speed-triple-1085.jpg

AoS http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=24186.0
Legers die ik speel of wil spelen;
Fantasy;
-Sylvaneth
-woodelf/asrai/wanderers

40k;
-Eldar Saim Hann
-kill team; Kroot

Arabog

• Elderlings
  • Hero Member
  • lotr fanaat
Re: Hey, wat is dit voor spel?
« Reactie #1 Gepost op: januari 26, 2019, 05:50:59 pm »

Toch aardig wat gelijkenissen betreft modellen en spel. Werd tijd fanatiek gespeeld en nu nog op enkele plekken volgens mij.

CrimsonGuard

• Hero Member
  • Kiss my shiny metal ass!
« Reactie #2 Gepost op: januari 27, 2019, 08:17:38 am »

Wij hebben vandaag toevallig een league speeldag, dus als je toevallig in de buurt van Groningen bent ben je welkom om te komen kijken hoor! :)
- "That's what I do; I drink and I know things "

Broodje_Ham

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: januari 27, 2019, 09:19:13 am »

Hey, in Groningen... is net te kort dag om nu nog te gaan ( vanuit zeeland )  :(
http://zonderpump.com/off-road-masterclass-with-the-triumph-speed-triple.html#gal_post_603_triumph-speed-triple-1085.jpg

AoS http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=24186.0
Legers die ik speel of wil spelen;
Fantasy;
-Sylvaneth
-woodelf/asrai/wanderers

40k;
-Eldar Saim Hann
-kill team; Kroot

Havock

• Hero Member
  • Rolls in.
« Reactie #4 Gepost op: januari 27, 2019, 07:43:23 pm »

Hey, in Groningen... is net te kort dag om nu nog te gaan ( vanuit zeeland )  :(

Klein eindje, even treinen :')

Warmachine is wat anders qua opzet dan de main GW games (40k/AoS); het grootste verschil is dat je individuele activaties hebt in plaats van fases -hoewel er nog steeds een 'start of turn' is-.

Verder ligt de nadruk wat meer op de invloed van individuele modellen (ook door de eerdergenoemde manier van activeren), je hebt sowieso altijd één centraal karakter wat in schaaktermen, een beetje je koning en koningin is: Je Warcaster of Warlock. Ze kunnen veel maar als je ze verliest heb je verloren.

De afstanden waarop je vecht zijn over het algemeen genomen veel korter dan in 40k: een 24" move-and-shoot is ver.

De precieze verschillen gaan een hele lap tekst opleveren, je kan beter youtube of google er bij pakken gezien je eker neit de eerste of laatste zal zijn die deze vraag stelt ;)
Resident forum Treadhead.

Rogue-Angel

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: februari 09, 2019, 05:45:56 pm »

Rondom rotterdam zit/zat een redelijk grote groep die speelt. Ik wil zelf binnenkort eens daar afspreken, als je wil ben je ook welkom om eens mee te kijken :)

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
« Reactie #6 Gepost op: februari 16, 2019, 12:25:24 am »

Ik heb de indruk dat army selection veel nauwer speelt dan bij WFB/AoS of 40K. Combo's schijnen voor een groot deel de sleutel tot succes te zijn ( is niet bedoeld als kritiek of als aanrader, meer als kenmerkend voor dit spel ).
Very 'Eavy,
Very Metal!

Blackhawk

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: februari 17, 2019, 12:56:26 pm »

En als je toch wat tijd in de regels wil steken kan je altijd de rulebook gratis van de priveteerpress site downloaden.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #8 Gepost op: februari 17, 2019, 05:25:15 pm »

Ik heb de indruk dat army selection veel nauwer speelt dan bij WFB/AoS of 40K. Combo's schijnen voor een groot deel de sleutel tot succes te zijn ( is niet bedoeld als kritiek of als aanrader, meer als kenmerkend voor dit spel ).

Dat maakte het spel in mijn optiek zo leuk. De juiste keuzes maken bleek moeilijk: je leger ging als een mes door de boter bij één tegenstander, en sloeg geen deuk in dat zelfde pakje boter bij een ander.
Totdat besloten werd dat het puntenaantal omhoog moest bij toernooien en je een breder leger in kon zetten.
Toen ben ik afgehaakt.
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

vazalum

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: februari 17, 2019, 07:24:17 pm »

Hmm, de meeste matchups die ik zie worden behoorlijk door skill bepaald.
Army selection geeft een persoon wellicht een voordeel (en daarom heb je ook 2 lijsten op tournooien) maar skill is de belangrijkste factor.

Dit juist in tegenstelling tot 40k bijvoorbeeld waar de inbalans tussen bepaalde facties zo erg is dat de uitkomst bij voorbaat al bepaald is (er vanuitgaande dat er lijsten worden gemaakt die mis/gebruik maken van de opties).

Maar goed, dat is mijn persoonlijke ervaring.

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
« Reactie #10 Gepost op: februari 19, 2019, 01:40:01 pm »

Ik ben er nooit aan begonnen omdat het puzzelen naar een optimale lijst niet mijn ding is. Om die reden speel ik ook geen toernooien/competities. Ben meer van het "roeien met de riemen die je hebt". Spelen met een door anderen opgestelde legerlijst bijvoorbeeld, een beetje het mercenary general-idee: "OK, hier heb je onze troepen, dat is je missie, daar is de vijand en na afloop kun je je beloning/straf ophalen"  :). Is heel leerzaam omdat het je dwingt met beperkte middelen toch het beste ervan te maken.
Was ook zo leuk aan Kill-Team; je hebt vooraf een idee wat je nodig hebt om in een skirmish spel een beetje een leuke gang/team in elkaar te draaien ( een soort boodschappenlijstje dus ), je kiest Eldar "omdat je die toch al 20+ jaar hebt liggen en er nooit wat mee hebt gedaan", je pakt de legerlijst en dan "Owkeej, hm, enkeltje terug naar de tekentafel, dus". Pilon had precies hetzelfde met zijn Marines  ;D.
Maar goed, dat zijn dus keuzes die je moet maken, Broodje Ham, wat ben je voor speler, wat staat je aan en wat net. Modellen zijn met een beetje goede wil wel onderling uit te wisselen - desnoods met een "counts as" -, dus dat is je grootste zorg niet...
Very 'Eavy,
Very Metal!
Pagina's: [1]