GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Mijn Vragen ( wie maakt mij wegwijs )  (gelezen 2701 keer)

Broodje_Ham

• Sr. Member
Mijn Vragen ( wie maakt mij wegwijs )
« Gepost op: januari 28, 2019, 04:35:44 am »

hey, ok 9th age… ik was een beetje aant zoeken en kijken naar welke documenten je moet hebben... ik zit ook wat op die site te clicken en te doen....maar het zijn wel heel veel bestandjes en sommige doen het niet bij mij, nou vroeg ik me af is het 1 bestand in plaats van al die kleintjes?? ???

Daarnaast, ik weet niet zeker of er 9th of AoS gespeeld wordt in mijn omgeving.

( Maargoed, als je voor beide dezelfde modellen kan gebruiken is dat niet echt een probleem :)  wel 2 verschillende regelsystemen uit elkaar houden, en beslissen of ze op een vierkante of op ronde base geplakt moeten worden )

Drunkendwarf

• Hero Member
Re: Mijn Vragen ( wie maakt mij wegwijs )
« Reactie #1 Gepost op: januari 28, 2019, 07:23:20 am »

Als je 9th Age wilt gaan spelen zou ik ze in ieder geval op vierkante bases zetten (je zit dan namelijk met unitbreedte en aantal figuren binnen de unit).
Het zijn een hoop documenten maar wat je i.i.g. nodig hebt is het rulebook (https://www.the-ninth-age.com/filebase/index.php?file/735) met daarbij het armybook van het legeer dat je wilt gaan spelen.
Zelf dit jaar ook met 9th Age begonnen en het bevalt goed (na 6 jaar geen Fantasy gespeeld te hebben).

DJ

Broodje_Ham

• Sr. Member
« Reactie #2 Gepost op: januari 28, 2019, 08:09:23 am »

Hm ja, vervelend van die bases... eens goed over denken hoe ik dat ga doen. Tenminste als ik het plan doorzet om beide systemen uit de voeten te kunnen.

*edit; Ok, 9th heeft ook een hoop dingen anders dan de vorige edities, het hele statlinetje is zelfs anders, kheb verder nog te weinig ingelezen om te zeggen of ik wel of niet ga spelen) ;)

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: januari 28, 2019, 05:10:09 pm »

Hm ja, vervelend van die bases... eens goed over denken hoe ik dat ga doen. Tenminste als ik het plan doorzet om beide systemen uit de voeten te kunnen.

Zit zelf ook een beetje over dit soort dingen na te denken en even snel wat geprobeerd om vierkante bases rond te krijgen voor AoS; een ronde base van 32mm rond met een uitsparing voor een 20x20mm base en een voor een 25x25mm base. Bij de laatste steken de hoekjes iets buiten de ronde base maar dat lijkt mij geen probleem. Bovenkant afwerken als de vierkante base en het ziet er goed uit (denk ik); figuurtje vastzetten met BluTac of een paar magneetjes.

DJ

Broodje_Ham

• Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: januari 28, 2019, 05:46:32 pm »

Hey, ja top  8) dan is dat de oplossing :)
en idd dat uitsteken maakt niks uit.

Waarschijnlijk moet dit ook wel mogelijk zijn op de grotere bases... al moet ik zeggen...dat zijn ovalen zover ik het zie`(jmmr genoeg heb die bases niet in rl , maar ik gok dat ie 50x100 is en bij een draak istie 50x50 maar in aos 100x50

tenminste dat denk ik.

edit; btw wat voor materiaal gebruik jij voor het gele gedeelte? soort greenstuff maar dan anders?

Artinam

• Hero Member
  • Weet waaraan je begint!
« Reactie #6 Gepost op: januari 28, 2019, 07:50:44 pm »

Je kan ook met rechthoekige movement trays werken. Daar zet je modellen met ronde bases in en heb je hetzelfde effect.
Misschien even zoeken hiervoor. Ik speel zelf geen Age of Sigmar maar ik heb het wel eens voorbij zien komen.
Long Live the Fighters!

Broodje_Ham

• Sr. Member
« Reactie #7 Gepost op: januari 28, 2019, 08:36:16 pm »

Met movement trays kan wel opzich, maar ik ga toch naar de oplossing van Drunkendwarf toewerken, kost meer tijd maar effect is beter.

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #8 Gepost op: januari 28, 2019, 08:41:39 pm »

Leuke oplossing van die bases!

Kende ik niet.

En Broodje Ham, leuk om te horen dat je 9th Age overweegt. Via dit forum, of the Facebook https://www.facebook.com/groups/1774123732651580/, kun je vast wel in contact komen met andere spelers. Waar in de buurt woon je?

Grt

Pelle

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: januari 28, 2019, 09:05:54 pm »

edit; btw wat voor materiaal gebruik jij voor het gele gedeelte? soort greenstuff maar dan anders?

Het gele gedeelte is filament :D; ik heb ze met een 3D printer gemaakt. Op zich makkelijk te tekenen in Tinkercad; een andere mogelijkheid is er een mal van maken en dan giethars gebruiken (of kijken of iemand ze voor je kan maken).

DJ

edit: even iets voor cavalry getekend (de hoek van de schuine kanten aan de smalle zijde zijn anders dan aan de lange zijde; heeft te maken met hoe ik hem heb getekend).
« Laatste verandering: januari 28, 2019, 09:25:42 pm door Drunkendwarf »

Broodje_Ham

• Sr. Member
« Reactie #10 Gepost op: januari 28, 2019, 09:20:28 pm »

Leuke oplossing van die bases!

Kende ik niet.

En Broodje Ham, leuk om te horen dat je 9th Age overweegt. Via dit forum, of the Facebook https://www.facebook.com/groups/1774123732651580/, kun je vast wel in contact komen met andere spelers. Waar in de buurt woon je?

Grt

Pelle

Ik woon in zeeland ;)

----------------

3d printer, ja die heb ik niet  :(  misschien is er nog een andere oplossing...straks mij hersentjes een kraken  8)

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: januari 28, 2019, 09:31:57 pm »

3d printer, ja die heb ik niet  :(  misschien is er nog een andere oplossing...straks mij hersentjes een kraken  8)

Mocht je vastlopen met het vinden van een andere oplossing; PM mij dan ::).

DJ

Broodje_Ham

• Sr. Member
« Reactie #12 Gepost op: januari 28, 2019, 10:36:17 pm »

Hehe, het heeft geen haast, zowat heel het leger moet nog gekocht worden  ;)     (kheb 1 box gladeguardarchers en 1 box tree revenants )

maar dit (de bases) houdt ik wel in mun achterhoofd.

edit * het enige wat ik kan bedenken is karton of iets dergelijks, maar dat voldoet niet... ook aan hout gedacht maar om daar preciese mooie vierkantjes uit te krijgen lukt ook niet... nee, die 3d printer is dan echt een mooi ding  :)  8)

Broodje_Ham

• Sr. Member
« Reactie #13 Gepost op: januari 29, 2019, 03:48:37 am »

Zo... nog ff de sylvan elves wat beter bekeken..

best ok lijkt me , alleen een beetje jammer v/d dragon zun prijs. die kan je niet kiezen in een 2000 pot  :o :'(   en zijn kestral Knights warhawkriders?

verder zou ik er wel mee uit de voeten kunnen, jmmr alleen van de character choices… zo duur :(

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #14 Gepost op: januari 29, 2019, 08:17:01 am »

Speel zelf middle earth en dat is standaard op ronde 1 inch bases. Kun je niet onder vierkante fantasy stof plakken en op me base klitteband. .
Magnetiseten lijkt me ook wel mogelijk maar zal iets duurder zijn.

Wat ik ook wel zie is dat ze standaard op ronde bases worden gezet en voor fantasy dan op trays zoals in war of the ring .
Pagina's: [1] 2