GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Gondor at war  (gelezen 764 keer)

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
Gondor at war
« Gepost op: januari 28, 2019, 02:15:33 pm »

Heb Afgelopen zaterdag nieuw supplement Gondor at war gekocht en doe hier even een overzicht van.

Eerst komen 29 scenario's rondom Gondor.
Van de val van Osgiliath, de slag op pellenorfields tot de slag bij the black gate.
Grote en kleine scenario's die niet allemaal gebalanceerd zijn maar die scene's uit film naspelen.
Ze kunnen gedeeltelijk wel aan elkaar gekoppeld gespeeld worden.
Wees niet verbaasd als de schepen aan komen met Aragorn, Legolas en Gimli met de Army of the dead in de haven en dat ze bijna zonder verlies orcs verslaan om zo door te lopen naar the pellenorfields zelfs.

Na de scenario's komt uitleg hoe je de scenario's als een campagne kunt spelen.

Dan komt er een stuk over alle legers die betrokken waren bij de veldslagen rondom Gondor.
bij elk leger een omschrijving en plus en min punten en van somige legers ook extra modellen en profielen. hier een kort overzicht:
-MInas tirith. nu met Ingold, Irolas en Hurin the tall
-Fiefdoms
-Rohan nu met DErnhelm, Elfhelm en Deorwine
-Dead of Dunharrow met Herald of the dead
-Mordor met Guritz, Gorthmog Enforcer, Zagdush en goroth
-the serpent horde met Raza
-Far Harad met the Mumak War leader(Echt heavy shit) 
-Corsairs of Umbar met Delgamar

Vind het zelf jammer dat ze fiefdoms niet verder hebben uitgewerkt met nog een fractie erbij met een held.

Dan komt er stuk over legendary legions.
Komt er in het kort op neer dat er zelfstandige legerlijsten zijn die buiten de gewone army bonussen vallen maar die wel hun eigen extra bonussen hebben. hier kort even wat op rijtje
-Rangers of Ithilien: Faramir met rangers (veel bogen)
-The grey company: Aragorn met de rangers of the north (Anduril voor 0 punten!!!)
-The return of the king : Aragorn die army of the dead van boten aanvoert.(weer 0 punten voor Anduril)
-the riders of Theoden. Theoden die zijn troepen aanvoert op Pellenorfields. (ze zijn volgens mij wel Erkenbrand vergeten)
-The Men of the west ; Infanterie leger dat te voet op trekt naar the black gate onder aanvoering van Aragorn.
-The Army of Gothmog: leger orc onder aanvoering van gothmog. zonder ringgeesten
-Grand Army of the south: zuiderlijk groot leger waar in elk geval 1 mumak bij moet zitten. lijkt mij vooral leuk voor grote megabattles.
-the black gate opens: Mordor Troll Chieftain die orc leid vanuit de zwarte poort

Dan nog wat legers met modeleln om het vol te maken.

Over het algemeen een vol geillustreerd boek met veel ook wel nieuws . al lijken scenario natuurlijk ook wel op oudere scenario's uit oudere supplementen.
Legendary legions hebben hun voor en nadelen en maken niet een overpowered volgens mij en somige zijn zeer lastig om mee te spelen.
Ga zelf er met een paar wel spelen om komende toernooien. Speelde al geregeld met Mordor troll chieftain en die optie is nu extra leuk door extra regels.

zijn er vragen stel ze gerust.

Drunkendwarf

• Hero Member
Re: Gondor at war
« Reactie #1 Gepost op: januari 28, 2019, 02:36:43 pm »

Wacht nog op mijn boek. Wat ik mij afvraag: zijn de legendary legions in balans met de "normale lijsten" ? Of te wel: zijn de legendary legions toernooiwaardig of een beetje over powered of zijn ze meer voor de fun? (Anduril voor 0 punten, geen bow limiet).

DJ

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #2 Gepost op: januari 28, 2019, 04:26:32 pm »

Als ik ze zo inschat zijn het puur themed legers gebasseerd op een slag. Anduril is wel 2 keer gratis maar Aragorn mag dan niet te paard en andere army bonussen tellen niet.
Bij Black gate word Mordor troll chieftain zeer sterk maar geen optie dan om ringgeesten of veel andere modellen om er bij te doen en ook niet armyrule van mordor of batad dur.

Boog limiet voor ithilien is alleen voor rangers die bij warband van faramir,damrod of madril vallen 33 dus. Rest valt wel onder 33%

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #3 Gepost op: januari 28, 2019, 05:09:15 pm »

Ik heb donderdag pas mijn boek.
Ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe heros!

Wel spijtig dat er geen nieuwe troops zijn bijgekomen.

Maar even vanbuiten: Erkenbrand was volgens mij niet bij pelenor fields.
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: januari 28, 2019, 05:18:22 pm »

De Legendary Legions zijn inderdaad een beetje een extremere versie van de gewone army bonussen - en net als daar is het een beetje afhankelijk van de legerlijst hoeveel je er mee wint en hoeveel je inlevert, maar in veel gevallen zijn de opties wel vrij sterk beperkt: zowel wat betreft uitrusting (veel is ofwel verplicht ofwel juist niet mogelijk) als in keuze van heroes en warriors. Geloof dat het in alle gevallen verplicht is een bepaalde hero als generaal aan te schaffen (e.g. Aragorn, Gothmog), en de Legions mogen dus met niets anders samenwerken. Een aantal zullen zeker op toernooien verschijnen, al is het alleen al omdat iemand waarschijnlijk toch al van plan was een lijst in richting X of Y te nemen, en nu krijg je er dan nog een leuke bonus bij.

Inderdaad vrij spijtig dat er geen nieuwe Fiefdoms zijn, dat leek toch de meest logische uitbreiding in het hele boek: het hoort bij Gondor en was vrij relevant tijdens de Pelennor Fields. Betekent ook dat het onwaarschijnlijk lijkt dat die op enige korte termijn nog eens zullen verschijnen dan...

-the riders of Theoden. Theoden die zijn troepen aanvoert op Pellenorfields. (ze zijn volgens mij wel Erkenbrand vergeten)
Geloof dat die tijdens Pelennor thuis bleef - iemand moest de plantjes water geven enzo.

EDIT. Ook het vemelden waard: op de Duitse GW website is een ingekorte, Duitstalige versie van Gondor at War te vinden. Het verhaal gaat dat ze bezig waren met een vertaling (de meest recente boeken zijn vanwege de grote spelersgroep daar ook in het Duits vertaald), maar dat dit uiteindelijk toch niet de moeite waard bleek, of om andere redenen niet afgerond is. Dus nu hebben ze de profielen en legerlijsten gratis voor download aangeboden! https://www.games-workshop.com/resources/PDF/Downloads/GER_ME_Gondor_at_War_short_form.pdf?fbclid=IwAR1ZvKfDTUPPbBQNKwXObFXH7TkItKDXPJ-fQGRgcnQAdBoNGUYsrfomJko
« Laatste verandering: januari 28, 2019, 05:23:07 pm door Coenus Scaldingus »

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #5 Gepost op: januari 29, 2019, 09:31:49 am »

Voor mijzelf ga ik wel spelen met the black gate oens. Gewoon omdat ik altijd wel met mordor chieftain gespeeld heb.
En ren keer met the 3 hunters en army of the dead. Ooit gewonnen bij helm zijn toernooi nu wel geschilderd maar nog niet echt mee gespeeld.
Bedoeling is om komend jaar met alle legers die ik heb weer eens te spelen.

niek

• Hero Member
  • May the Valar guide you.
« Reactie #6 Gepost op: januari 29, 2019, 09:45:09 pm »

Ik ga denk ik met The Passing of the Grey Company aan de slag. Heb een paar mooie versies van Aragorn, Gimli en Legolas staan en gisteren Halbarad besteld. En binnenkort nog wat extra rangers of the North en natuurlijk de Armoured Twins.

Vind het zelf overigens een zeer leuk boekje en ik hoop er ook gauw wat scenario's uit te spelen!
Schilderen, daar houd ik van!

morbal

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: februari 01, 2019, 11:21:50 am »

Ik heb de boek ook eindelijk.

Ik blij teleurgesteld door de weinige nieuwe profielen.

De scenarios zien er wel leuk uit. En deze gaan bij ons in de club allemaal gespeeld worden.

Zonder de legenadary legions zou ik het het eigenlijk niet waard gevonden hebben om deze boek te kopen.
Op de onspeelbaarheid van sommige legions na dan. (Rohan 66% guards... en serpent horde enkel speelbaar op +800 punten.)

Ik ben verder wel altijd een fan die fluff promoot. En de bonussen die gegeven worden zijn denk ik altijd wel redelijk gebalanceerd.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #8 Gepost op: februari 02, 2019, 03:33:01 pm »

Dat van the royal guard had ik nog niet eens direct door. Inderdaad all mounted en regel van modellen te paard tellen niet voor bogenlimiet zijn ze vergeten of met opzet zo. dat maakt dat leger inderdaad lastig of je moet converten. laagje armour extra, pluimpje en dat soort dingen.

Vind het zelf jammer dat beslist een Mumak moet bij de Serpent horde. Combinatie harad en far hard lijkt me leuk om mee te spelen maar moet hier nog steeds een plastick  olifant van juiste formaat nog ombouwen tot mumak. en Mumak neem je inderdaad niet snel onder de 750 punten. als is die War mumak leader misschien wel moeite waard onder de 750 punten.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #9 Gepost op: februari 14, 2019, 05:39:10 pm »

Faq en erata voor gondor at war staan nu op de site.
Enige wat verandert maar wat wel grote gevolgen heeft is dat ze nu bij legiondary legion van Theoden nu alsnog bogenlimiet hebben aangepast. Riders met boog tellen nu niet voor bogenlimiet. Je hoeft dus niet 2/3 guards te hebben.

morbal

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: februari 14, 2019, 06:30:54 pm »

Ik zag het ook, werd opslag gelukkig. Ookal hadden wij in de club dat ondertussen al gehouseruled.
Pagina's: [1]