GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Dutch Blood Bowl Federation  (gelezen 474 keer)

Aeschere

• Hero Member
Dutch Blood Bowl Federation
« Gepost op: februari 06, 2019, 11:48:53 am »

Na een tijd van afwezigheid heb ik mij sinds kort weer op Blood Bowl gestort. Wat ons opviel is dat de Nederlandse gemeenschap wat organisatie mist. Het is onduidelijk waar de speelgroepen zitten, welke evenementen er zijn of wie er interesse heeft in een pickup game. Ook de communicatie tussen de verschillende speelgroepen die wel van elkaars bestaan weten is haast niet aanwezig. Uiteraard zijn er een aantal mensen die geweldig werk verzetten en mooie en grote events opzetten (Bubble, Amok en Dutch Open bijvoorbeeld) maar er is nog een lange weg te gaan.

In een poging hier wat verandering in te brengen heb ik (al in 2016 zag ik net) een Facebook groep aangemaakt; Dutch Blood Bowl Federation (https://www.facebook.com/groups/1132881766781646/). Ondertussen hebben we een aantal leden en worden er regelmatig events gepost maar dit kan natuurlijk nog beter!

Zoek je tegenstanders, wil je je aansluiten bij een speelgroep/league (of beheer je er zelf een), wil je meedoen aan een event of wil je gewoon over Blood Bowl praten of je schilderkunsten laten zien? Meldt je dan aan! Laten we proberen de gemeenschap een beetje bij elkaar te brengen zodat meer en meer mensen dit toch wel geweldige spel gaan spelen.

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
Re: Dutch Blood Bowl Federation
« Reactie #1 Gepost op: februari 06, 2019, 12:58:24 pm »

Cool, maar, de NAF doet dit al?

Aeschere

• Hero Member
Re: Dutch Blood Bowl Federation
« Reactie #2 Gepost op: februari 06, 2019, 02:01:48 pm »

De NAF is een internationale organisatie die niet specifiek voor de Nederlandse scene bedoelt is. Ook is de interactie tussen spelers niet optimaal en is het lastig om een pick-up game te vinden.
Ondanks dat de NAF vrij groot is hebben ze schijnbaar geen succes om de Nederlandse gemeenschap te verbinden waardoor een hoop spelers zich nogal verdwaald voelen. Zie alleen al de laatste posts hier op het forum over uitleg of spelers die gezocht worden.
Pagina's: [1]