Wat betreft Zure gamers: mijn vriendenclubje en ik zijn er vrij stellig in: Ben je zuur, ga dan zuur op toernooien doen, en laat je WAAC-ge-etter lekker thuis als je s' avonds even een potje komt spelen. Als je dan als toch als een powergamer hier bij probeert te horen, ga je tegen een muur aanlopen waardoor je allicht minder gewaardeerd voelt.
Als je hele vriendenclub tegen je zegt dat je minder moet power-gamen, das meestal een signaal dat je een powergamer bent en dat dat allicht niet erg gewaardeerd wordt.
But that's just me.
Is het dan erg om dat te zijn? Nee, helemaal niet. Lekker doen, maar wel met mensen die gelijkwaardig denken. Ieder z'n hobby, en het hobby'ed beter als je met gelijkwaardigen hobby'ed.
Maar ergens is dit niet helemaal eerlijk.
Deels is het ook gewoon uitspreken van verwachtingen.
Het is inderdaad meer een mentaliteit. Mierenwippen bij een ander en zelf wel vals proberen te spelen en regels buigen bijvoorbeeld.
Maar als iemand hoog competetief wil spelen binnen een club moet dat kunnen. Juist als je daar je voldoening uithaalt door iets perfect te finetunen op jou speelstijl etc.
Maar vraag dan duidelijk om iemand die een dergelijke battle waardeerd, of train samen voor een tournooi.
Andere spelers willen mogelijk beetje relaxed biertje en leuk spelletje. En een ander een geoptimaliseerde lijst.
En dat kan naar aanloop van tournooi of per week verschillen. Dus beter afspreken wat de verwachting is, dan dat je een hele grote mismatch krijgt, want dat is voor niemand leuk
Maar als daar geen animo voor is in een groep dan zou andere club zoeken beter zijn. Als men een club achter je rug om opzetten..... dat is wel een naai streek.
EDIT, per abuis mijn post in citaat gezet, nu gecorrigeerd