GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Angmar Nazgul keuze.  (gelezen 440 keer)

phantom_lord

• Hero Member
  • 'No sacrifice, no victory'
Angmar Nazgul keuze.
« Gepost op: februari 21, 2019, 01:27:04 pm »

Afgelopen ducosim met mijn Angmar army gespeeld, en nav de daar geleerde zaken dit aan het fine-tunen. Sowieso van 1000pt terug naar 800pt. Één van de dingen waar ik mee zat is dat ik mijn Nazgul aan wou passen. Destijds met The Tainted gespeeld, maar had zijn special rule verkeerd geïnterpreteerd. Nu wil ik dus van Nazgul wisselen, en heb de keuze uit de Dwimmerlaik of
de Witch-King. Waarschijnlijk
Vandaar de vraag, voor welke nazgul zouden jullie gaan en waarom? Is de special rule van de Dwimmerlaik het verlies van de might (en heroic actions) van de witch king waard?

Nog een vraag daarnaast, de dwimmerlaik heeft alleen een 2handed weapon. Kan ik ook als ik mounted ben op een fell-beast alleen 2-handig slaan? Een fell-beast heeft 'teeth and claws' als wargear, maar volgens mij mag een ruiter alleen de stats van zijn mount gebruiken, niet de wargear.
"Welcome to where time stands still
No-one leaves and no-one will"
- Sanitarium, Metallica

Ecthelion

• Full Member
Re: Angmar Nazgul keuze.
« Reactie #1 Gepost op: februari 21, 2019, 02:34:39 pm »

The Tainted is best wel prima als een support character met z'n ability om het area effect van Heroic Actions en Stand Fast weg te halen aangezien je nu mag kiezen of je de ability gebruikt.

The Dwimmerlaik is naar mijn mening veruit de slechtste wraith. Will betalen om misschien je tegenstander extra te laten betalen en je betaalt voor elke M/W/F die je wil beïnvloeden kost je veel te veel Will. En dan ook nog geen Might hebben. Ik zou hem nooit nemen. 0 Might maakt hem ook slecht als combat wraith op fell beast. Wat betreft de wapens, ik heb die discussie ook al online gezien en volgens mij was de consensus dat je de claws van de Fell Beast mag gebruiken.

The Witch-King is naar mijn mening een van de beste wraiths. Het feit dat hij 3 Might heeft, een goede selectie van Heroic Actions, goede combat opties en iets betere spell casting dan de normale wraiths maakt hem heel goed. Hij zowel een goede support caster zijn met iets van 3/12/2 voor magic en heroic actions, of een goede combat wraith met meer Will, Morgul Crown en fell beast.

Flame of the West

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: februari 21, 2019, 04:21:40 pm »

Ik sluit me hierbij aan. Als je hem op fellbeast wil zetten is de heroic strike van de witch-king best wel essentieel.
''Leaver dea as slaef''

phantom_lord

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: februari 21, 2019, 05:31:38 pm »

Oké dat zijn eenduidige antwoorden. Zal de WiKi dan maar eens proberen. Kijken of ik een paar oefen games erin kan krijgen om erachter te komen of de investering in o.a. morgul blade het waard is.
- Sanitarium, Metallica

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #4 Gepost op: februari 21, 2019, 09:00:41 pm »

Spreuken die vroeger zeer goed werkten zijn nu een stuk zwakker. Ringgeest nu zou ik meer nemen voor courage held en om courage van ander te vermindeten. Naamloze ringgeest  kan dan ook met 2 machtspunten. Scheelt veel punten.

phantom_lord

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: februari 22, 2019, 08:08:13 am »

Nou ik heb jaren met Bob de budget wraith gespeeld, de klassieke 2/7/1 ringwraith. Maar een naamloze wraith is geen optie in een angmar leger. Kan met een budget WiKi natuurlijk wel hetzelfde bereiken. Dacht zelf eigenlijk om een fell beast te nemen om het wegvallen van Gulavhar op te vangen. Om toch wat gevleugeld gespuis te hebben zeg maar.
- Sanitarium, Metallica

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #6 Gepost op: februari 22, 2019, 08:39:27 am »

Monsters zijn inderdaad redelijk belangrijk in angmar. Orcs slagen gewoon niet genoeg dood.

Voor de wiki kan ik niet genoeg benadrukken hoe goed de kroon is. Attacks (niet zo indrukwekkend op een fell beast), maar de rerolls  zorgen ervoor dat je een will kan uitsparen op sommige spells.

Ik zou zelfs durven overwegen om iplv een fell beast een horse en een cave troll te nemen, en de wiki niet volledig te outmaxen. blijft natuurlijk zeer veel punten voor 2 modellen, dus fell beast is beter, maar dan win je maar 1 attack.
Enkele wargriders voor die snelheids scenarios.
een shade en een banner.
enkele spectres
loads of orcs
misschien burdur
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

phantom_lord

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: februari 22, 2019, 09:10:19 am »

Ik zou zelfs durven overwegen om iplv een fell beast een horse en een cave troll te nemen, en de wiki niet volledig te outmaxen. blijft natuurlijk zeer veel punten voor 2 modellen, dus fell beast is beter, maar dan win je maar 1 attack.
Ja dat vond ik zelf ook al, maar voor 40 punten krijg je wel én monster status én nog meer mobiliteit. Ik ben aan het kijken of ik ergens een WiKi op fell beast kan krijgen, een paard heb ik nog wel liggen evenals de WiKi zonder crown. Dan kan ik alle combinaties maken, en dan kijken wat bevalt na wat oefen potjes.

Enkele wargriders voor die snelheids scenarios.
een shade en een banner.
enkele spectres
loads of orcs
misschien burdur
All of the above: check! Heb +/- 50 modellen in een 800 punten lijst, niet écht een horde maar lijkt me wel voldoende.
- Sanitarium, Metallica

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #8 Gepost op: maart 01, 2019, 12:10:08 am »

Ronny zei het al, de WiKi (op fb)  is een van de beste keuzes die je kan maken.
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 9
D: 1
L: 4
Pagina's: [1]