GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Floi en zijn loremaster  (gelezen 462 keer)

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
Floi en zijn loremaster
« Gepost op: februari 27, 2019, 03:14:57 pm »

Heb vorig jaar met Moria gespeeld met 600 punten en er komen nu een paar toernooien aan met meer punten.
Zat aan Floi Stonehand te denken en vroeg me af wat zijn loremaster nu zou doen tegen modellen die ik nu al paar keer ben tegen gekomen.

Iron hill balista? Kan die nog schieten als je loremaster tegen old twirly whirlies inzet?

Elendil? Tegen narsil loremaster. Geen master forged meer en geen heroic combat

Aragorn? Tegen Anduril loremaster vervalt de 4+

Chariot van iron hill? Tegen bv chariot charge loremaster spreuk gebruiken? Hoj mag dan niet bewegen?
« Laatste verandering: maart 01, 2019, 08:45:29 am door Whiteridder »

Ecthelion

• Full Member
Re: Floi en zijn loremaster
« Reactie #1 Gepost op: februari 27, 2019, 04:41:05 pm »

Floi's regel heeft inderdaad een beetje rare interacties. Ik denk het volgende:

Twirly Whirlies: de ballista verliest de Heroic Shoot, Volley Fire en anti-shooting line. De ballista kan nog steeds schieten, maar volgt de normale shooting regels met in the ways etc.

Narsil: Wargear is een interessant geval want de regel zegt "effects of a piece of wargear", want bedoelen ze speciale regels van een piece of wargear of gewoon alle effecten van de wargear. Je zal sowieso de gratis Heroic Combats verliezen, maar ik weet niet of het ook werkt op het master-forged hand-and-a-half sword deel. Zou je het ook op bijvoorbeeld armour kunnen gebruiken om de Defence increase te verwijderen?

Anduril: zelfde verhaal als Narsil, je zal sowieso de 4+ to wound regel verliezen, maar ook de rest?

Chariot Charge: de chariot heeft nog steeds een movement value, dus ik zou zeggen dat je de restricties op movement verliest en de "impact hits" en gewoon beweegt als een normaal model.

Maar het zijn wel dingen voor een FAQ.
« Laatste verandering: maart 01, 2019, 08:46:57 am door Whiteridder »

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #2 Gepost op: februari 27, 2019, 04:53:53 pm »

Meeste armour valt niet onder special active of pasive ruled. Uitgezonderd dan modellen zoals armour of gondolin van glorfindel.

Blader zo wat door boeken en kom zo wel meer special actions tegen die  lastig zijn uit te leggen. Zou Floi als je gewoon alles negate voor 3 beurten wel heel sterk maken.
« Laatste verandering: maart 01, 2019, 08:47:08 am door Whiteridder »

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #3 Gepost op: februari 27, 2019, 05:54:25 pm »

Floi is denk ik vrij duidelijk. negate active or passive speciale rules or a piece of wargear. dus heel anduril special rules elvenmade,  4+ lijkt me dan allemaal weg te zijn.

hand and a half lijkt me nog discutabel, maar volgens bovenstaande logica verdwijnt dat ook.

Narsil word een basic sword

iron hil balista zal een standaar balista worden.
« Laatste verandering: maart 01, 2019, 08:47:18 am door Whiteridder »
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #4 Gepost op: februari 28, 2019, 05:27:21 am »

Ja zo iets. Rare is dat ze bij bepaalde modellen nu een heel verhaal van de werking onder active rule hebben gezet.
Zeer letterlijk genomen vervalt het hele verhaal door loremaster. Hoewel dit vast niet bedoeling was en over hoofd gezien door bedenkers. Maar 3 rondes iron hill balista die regel laten uitschakelen  en het een gewone balista laten maken terwijl hij achter zijn eigen troepen staat (in the way) lijkt mij bijna te mooi om waar te zijn

Net als bij iron hil chariot die dan nog maar langzaam 5 inch mag bewegen en al zijn charge bonussen verliest. Grote kans dat hij na 3 rondes wel verslagen is of niet meer bij objectives kan komen.

Lore master kon eerst trouwens tegen alle sprcial rules. Nu alleen nog tegen active and passive en tegen speciale wapens.
Ze hebben er dus wel naar gekeken en hem wat zeakker gemaakt. Draak niet meer laten vliegen kan bijvoorbeeld niet meer.
« Laatste verandering: maart 01, 2019, 08:47:31 am door Whiteridder »

morbal

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: februari 28, 2019, 08:38:18 am »

Fly is gewoon een active speciale rule hoor. bij speciale rules in rulebook staat ook telkens active/ passive.

Floi is inderdaad dan 3 beurten zeer sterk, tegen bepaalde legers, hij zal altijd wel iets kunnen doen, maar daarom niet altijd even indrukwekkend.
Je kan floi ook niet meer combineren met durin en co. enkel met balin en verder niemand. tenzij via allies, maar met allies word alles impossible met balin...
Maar je wilt echter wel zoveel mogelijk moria dwarfs hebben om van de living lore gebruik te maken...
Army building is het gene wat floi nekt denk ik. want zodra zijn will op is, en evil kan dat gemakkelijk genoeg versnellen. is hij niet meer dan een f4,s4 a2 1 might hero.
« Laatste verandering: maart 01, 2019, 08:47:40 am door Whiteridder »

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #6 Gepost op: februari 28, 2019, 12:21:16 pm »

Betreft moria mag je inderdaad nog alleen balin als genaamde held hebben. Kings,captains,shieldbearer en kings champion zijn prima modellen er voor.
Speel ook graag met iron guard en met minder punten voor genaamde helden kunnen daar weer meer van in.

3 beurten lang of misschien nog een door extra regel lijkt mij goed genoeg. Twirly en meer van dat soort special rules moeten het vaak van eerste 3 beurten hebben.
Speciale wapens uitschakelen is natuurlijk tijdens somige gevechten pas van belang. Had tijdens vorig toernooi vault garden tegen aragorn. Kwam er met 4+ makkelijk doorheen. Zonder die 4+ zal het al stuk lastiger worden.
« Laatste verandering: maart 01, 2019, 08:47:49 am door Whiteridder »

Flame of the West

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: februari 28, 2019, 12:26:06 pm »

Hoe zou dat werken tegen een draak met breathe fire? Het telt als een boog, met 12'' range, s10 en radius effect. Zou het dan een s2 boog met 24'' bereik worden :P?
« Laatste verandering: maart 01, 2019, 08:46:40 am door Whiteridder »
''Leaver dea as slaef''

morbal

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: februari 28, 2019, 12:37:03 pm »

geen active of passive action, ook geen euipment....
« Laatste verandering: maart 01, 2019, 08:46:24 am door Whiteridder »

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #9 Gepost op: februari 28, 2019, 01:11:18 pm »

Tegen breath fire kan lore master niet meer.
Dit is geen speciale regel met active of pasive  erbij.

Inderdaad wel tegen fly. Draak kan wel 3 beurten gedwongen worden om te lopen. Of meer als een hero dwarf een goblin captain killed.
« Laatste verandering: maart 01, 2019, 08:46:14 am door Whiteridder »

phantom_lord

• Hero Member
  • 'No sacrifice, no victory'
« Reactie #10 Gepost op: februari 28, 2019, 01:33:48 pm »

Idd, had vorige week ook naar Flói zitten kijken. Zijn special rule kán erg leuk zijn. Maar óf je neemt Balin mee en moet dus puur dwarves spelen (waardoor je toch wat zaken mist) óf je neemt ze niet mee maar dan zijn je dwarfs Khazad Dum en niet Moria, dus heb je niets aan the living lore. Ik zou zeggen dat je het een keer moet uitproberen  :P
« Laatste verandering: maart 01, 2019, 08:46:05 am door Whiteridder »
"Welcome to where time stands still
No-one leaves and no-one will"
- Sanitarium, Metallica

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #11 Gepost op: februari 28, 2019, 02:42:57 pm »

Ben nu weer thuis en zag dat ik eerder fout had gemaakt. Er mogen geen genaamde helden in van kazad dum lijst. Wel genaamde helden als ori,oin,gimli.

En dacht dat living lore alleen voor heroes was
 Maar tellen dus voor alle moria dwergen. Ook extra will dus als werpbijltjes geluk hebben tegen herp of monster.
« Laatste verandering: maart 01, 2019, 08:45:47 am door Whiteridder »
Pagina's: [1]