GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1] 2 3

Auteur Topic: gypsy? Girl - Gebrand, Nu ook warhammer schetsen/tekeningen...  (gelezen 3600 keer)

Broodje_Ham

• Sr. Member
gypsy? Girl - Gebrand, Nu ook warhammer schetsen/tekeningen...
« Gepost op: februari 28, 2019, 02:10:53 pm »

nou die is nog niet af maar je ziet tenminste dat het een mens voorstelt... ogen staan nog niet goed :S

Broodje_Ham

• Sr. Member
Re: gypsy? Girl - Gebrand, Nu ook warhammer schetsen/tekeningen...
« Reactie #1 Gepost op: oktober 17, 2019, 06:44:00 pm »

Al heel lang geen potlood meer aangeraakt, maar ik wilde het toch weer eens proberen....

Ok, nagetekend... veel foutjes, oa wat in de verhoudingen, detail is ook maar wat aangemodderd ;) , maar ik wilde gewoon eens zien of ik het nog een beetje kon...

Ik wil eigenlijk ook weer uit losse hand tekenen, maar dan moet ik eerst weer eens flink gaan schetsen, kheb al wel aardig wat idee├źn , nu maar eens kijken of ik naar het papier kan opzetten  :)

wat wapens die ik bij een warhawkrider wil toevoegen

wat krullen voor opvulling...

ingekleurd met waterverf..

ik zal eens kijken of ik ze kan scannen want met een foto is het toch wat minder... ;)

edit; in kleur

Broodje_Ham

• Sr. Member
« Reactie #2 Gepost op: oktober 17, 2019, 09:00:40 pm »

ok, nog een probeerseltje

beetje gesmokkeld, de benen werden te lastig  :o ;)

+ bijl is te klein...oftewel de verhoudingen moeten beter... morgen proberen om een krijger van het een of ander uit de losse pols te tekenen

als het goed is heb nog ergens een
Houten Ledepop / Anatomische Tekenpop liggen, maar eens daarmee aan de slag gaan:)

edit2: Wat ik wil proberen; een gevecht van 2 of meer figuren... + achtergrond...

edit3: Ik zit zelf te denken aan een woodelf wardancer en een savage orc...

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
« Reactie #3 Gepost op: oktober 18, 2019, 09:19:22 am »

Ziet er nice uit, ik vind je waterverf skills ook impressive! Ik denk dat je de meeste verbetering kan halen in de verhoudingen. Ik weet dat het een veel te vaak herhaald punt is, maar het gebruik van geschetste cirkels voordat je daadwerkelijk gaat tekenen scheelt ontzettend veel. Ga pas beginnen aan de echte lijnen als je je hulplijnen op papier hebt staan zodat je geen hoofd krijgt wat te klein lijkt voor het lichaam, of een arm die veel groter is dan de andere. Keep up the good work!
That orphanage attacked me! It was self-defence!

*Gecensureerd wegens zeer ontoepasselijke inhoud*

Oh, en degene die dat in zijn onderschrift citeert kan meteen een week niet op het forum!

Broodje_Ham

• Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: oktober 18, 2019, 02:50:48 pm »

Ok, problemen met imagesack...dus ff geen uploads, kheb nog een tekening/schets van een native amercian, maar die is niet echt mooi geworden... wel goed om te oefenen; om het hoofd/portret te tekenen...

*edit;ah, hij doet het weer...

ok grove schets:

gezicht is niet goed gegaan en verder is het geheel echt een oefenschets... nu ja gewoon verder oefenen...ik probeer per dag 1 schets /tekening te maken... en verder wat tutorials te volgen op YouTube.

edit 1; ik ga mezelf vandaag/avond denk ik toeleggen op gezichten... om die verhoudingen goed te krijgen. :)

Broodje_Ham

• Sr. Member
« Reactie #6 Gepost op: oktober 18, 2019, 03:07:21 pm »

.

edit3: Ik zit zelf te denken aan een woodelf wardancer en een savage orc...

dit moet ff wachten tot ik zo'n houten houdingpoppetje heb... want ik ga ze proberen te tekenen uit losse hand... * tenminste in hoeverre je dit dan losse hand kan noemen met zo'n popje... ;)

Broodje_Ham

• Sr. Member
« Reactie #7 Gepost op: oktober 19, 2019, 07:18:07 pm »

hey, ik heb nu zo'n houten poppetje... dus daar ga ik mee oefenen...voor houdingen en verhoudingen ;)

verder nog wat schetsen;

kat... beetje evil er uitgekomen... kop lijkt ook meer op een ringstaartmaki :P

en een vogeltje;

*edit;

Broodje_Ham

• Sr. Member
« Reactie #8 Gepost op: oktober 21, 2019, 06:12:30 pm »

Een vraagje, weet iemand hoe het zit met copyright voor foto's, tekeningen en schilderijen?

Ik kan ze natuurlijk natekenen en voor mezelf houden... maar veel leuker is natuurlijk om ze te laten zien, maar daarvan weet ik niet of dat wel mag.

grt :)

*edit; vandaag geen zin om te tekenen... ik ga morgen een flink aantal schetsen maken naar aanleiding van het model-popje, is wel een goede oefening om wat op papier te krijgen  8)

*edit2; bv dit plaatje... is heel goed om detail te oefenen... maar mag ik dan nog wel posten... of met een link naar het orgineel of zo?
https://hollyglenstudios.files.wordpress.com/2013/09/dakota-warrior.jpg

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
« Reactie #9 Gepost op: oktober 22, 2019, 10:37:18 am »

Ik zou je daar voorlopig niet zo veel zorgen over maken, alhoewel het wel netjes en gewenst is in de 'kunst wereld' om altijd credit te geven aan personen waardoor je bent geïnspireerd. Als je geld of faam gaat verkrijgen met nagetekend materiaal of daadwerkelijk iets van iemand gebruikt als onderdeel van je ontwerp (alhoewel dat bij tekenen / schilderen niet zo snel gebeurd als bij bijvoorbeeld graphic design) dan zal je moeten uitzoeken hoe het zit met copyright, en dan kan google je daar prima mee helpen.

De vogel is erg goed gelukt, btw!
That orphanage attacked me! It was self-defence!

*Gecensureerd wegens zeer ontoepasselijke inhoud*

Oh, en degene die dat in zijn onderschrift citeert kan meteen een week niet op het forum!

Broodje_Ham

• Sr. Member
« Reactie #10 Gepost op: oktober 24, 2019, 06:34:12 pm »

veren leren tekeningen...

*edit,

probeersel
ok, zoiets maar dan wat beter/mooier uitgewerkt...

http://rianvestersnatuurfotografie.nl/roofvogels/Havik.htm

ok, de ogen moeten zowiezo anders zie ik...

edit2*

Dit wordt de middelste van een 3-luik, op de anderen komen; een havikskop close-up, en een warhawkrider staand zonder havik... nuja kan ff niks meer posten want de camera is op :( ;)

Broodje_Ham

• Sr. Member
« Reactie #13 Gepost op: oktober 31, 2019, 04:01:45 pm »

ok, geprobeerd om een landschap te maken... het is een donkere lucht waardoor de zon heen schijnt en de onderkant is iets van strand...

alleen is het zo dat ik er geen diepte in kan krijgen, tips?

gr

Broodje_Ham

• Sr. Member
« Reactie #14 Gepost op: oktober 31, 2019, 06:22:51 pm »

ok, nog wat details bijwerken... de kop is iets te breed geworden, maar verder is ie wel ok... batterij van de camera al weer op... dus morgen pas met verf ;)

edit; + een stukje v/d borst, misschien bovenkant v/d vleugels...
Pagina's: [1] 2 3